Пиле със сметана и гъби

Това е вариация на бьоф строганов, но с пилешко. Предпочитам по-крехкото пилешко пред телешкото. Друг път го правя  без месо – само с гъби, лук и заквасена сметана и гарнитура от кафяв ориз. Това ястие е много подходящо да се сервира директно в съда в който е приготвяно – направо от тигана – което го прави изключително удобно, когато искате да сготвите на бързо и без усложнения по миенето на чинии после. Пък и е толкова вкусно да си топнеш залъче в тигана с пръсти (добре, че баба ми не може да ме чуе, защото яденето с книги под лактите и 4 комплекта прибори, нямаше да ми се размине :-)).

Продукти:

400 гр пилешки гърди

1 голяма глава лук

250 гр печурки

400 гр. (голяма кофичка) заквасена сметана

50 гр масло

2 с.л. зехтин

щипка индийско орехче

сол и черен пипер на вкус

магданоз за поръсване

Приготовление:

Пилешките гърди се нарязват на тънки ивички с дължина 2-3 сантиметра. Лукът се нарязва на полумесци, гъбите на филийки.

В тиган се загрява половината масло и 1 с.л. от зехтина, за да не прегори маслото. Когато се загрее се запържва пилешкото масло до златисто. Пилето се изважда, в тигана се добавя останалото масло и зехтин. Когато се загрее се добавя лукът,  който се сотира за 10-12 минути, или докато стане златист. Добавят се гъбите и подправките. След още 3-4 минути, пилето се връща в тигана и ястието се залива със заквасената сметана. Оставя се на котлона още 5 минути.

Преди сервиране се поръсва със ситно нарязания магданоз

Добър апетит!

Други публикации:

Гратин с картофи

Киш със спанак и сирена

Пиле с домати

8 comments on “Пиле със сметана и гъби

  1. Dani казва:

    Една изключително добра комбинация,която често присъства на трапезата ни.Хубав ден:)

  2. Sunny казва:

    Направих го – страхотно е! Аз препоръчвам, когато се извади пилето (докато се приготвят лукът и гъбите), да се поръси с настърган пармезан – става много по-ароматно! Аз използвах и 2 скилидки чесън.

    • Danyela казва:

      Sunny, много се радвам че си намерила твоят начин да приготвиш ястието и че ти е допаднало!

  3. celia казва:

    обичаше да знаете вашия блог, които посещавам ми португалски и моя блог, osmeussaboresblogspot.com

  4. георги казва:

    страхотно се получи.аз го направих със патешко бонфиле и стана уникално.

    • Danyela казва:

      Георги , много се радвам, че ви е харесало. Ще опитам скоро и аз с патешко.
      Поздрави!

  5. Ellie казва:

    О, Даниела, вече няколко пъти го правя това ястие и просто не мога да му се наситя. Приятелят ми, който по принцип много не обича „манджи със сметана и много масло“ (чудя му се на акъла, ама а’ де!), и той го харесва много. Само аз слагам гъбите заедно с лука, че иначе и на двама ни много ни „хрупат“/
    Опитвала съм още 3-4 рецепти от блога ти и до момента няма празно, един вид. Все стават много вкусни и сполучливи – набелязала съм поне още петнайсетина-двайсет, които ще пробвам във времето (тъкмо преди малко извадих шоколадовите мъфини от фурната).
    Поздрави и продължавай все така – предложенията ти са наистина чудесни, а снимките и оформлението като цяло – стилни и вкусни.

Вашият коментар

