Колсло

Класическа американска салата. И като всяка класическа салата има много вариации и интерпретации. Някои добавят ябълка, ананас, чушка, къри…аз я предпочитам по-изчистена само със зеле, морков, понякога малко лук, заквасена сметана и майонеза. Това е една от любимите ми салати, особено през зимния сезон.

Днес минавайки през пазара Борово, за да купя бяло зеле навестих любимата си сергия, на която по всяко време на  годината може да се намери всякакво разнообразие на зеленчуци и плодове.

Както винаги имаха ягоди, череши, грозде, кисело и прясно зеле, домати, краставици и по-екзотичните ананас, фенел, папая, аспержи, чери домати, цикория. Есествено пресни билки – кориандър, мента, розмарин…А ако нещо го няма в момента, може да се поръча за следващия ден.

Не знам как собствениците успяват да подържат това разнообразие целогодишно, но определено съм щастлива, че мога да се възползвам от професионализма им и да се радвам на любезно отношение. Може даже да се пазарува с карта, нещо, което до преди това не бях виждала на никоя сергия на пазара.

Обикновено при тях отивам, за да купя нещо конкретно, но  винаги си тръгвам с пълна кошница неща, които са ме изкушили със свежия си вид и идеята за някое бъдещо ястие. Така и днес си търгнах с един фенел, който сега човърка въображението ми

Продукти:

голям резен бяло зеле

1 голям морков

1/8 много малка глава лук

ябълков оцет на вкус

сол на вкус

1-2 с.л. майонеза

1/3 до ½ голяма кофичка от 400 гр заквасена сметана или на вкус

Приготовление

Зелето се нарязва на дребно, морковът се настъргва. Поръсва се със сол и с ръка се притрива, за да омекне и поме солта. Лукът, ако се ползва, се нарязва на много дребно. Добява се оцетът, майонезата и сметаната и се разбърква много добре.

Добър апетит!

Други публикации:

Салата от ряпа със заквасена сметана

Пивка салата

Салата от броколи

9 comments on “Колсло

  1. Краси казва:

    Добре звучи, не съм я знаела тази салата, а ми се иска и зимата да си похапвам нещо свежичко.

    Аз обикновено си правя зеле и моркови залети със сос от майонеза, кисело мляко и малко черен пипер.

    Мерси за рецептата.

    • Danyela казва:

      Краси, и аз ще опитам с кисело мляко, ще стане малко по-лекичка от колкото със сметана.
      Хубава вечер!

  2. Ирина казва:

    И аз много обичам тази салата :-)
    Изумена съм от малката сергия, наистина има всичко, за което можеш да се сетиш. А това да се плаща с карта – за първи път чувам, че съществува такава опция :-)
    Жалко, че ми е малко далеч. Е, не толкова де, аз съм в Красна поляна, така че като се постопли може да се разходя до там :-)

    • Danyela казва:

      Ирина, сергията наистина е страхотна, а това че може да се плаща с карта не винаги е предимство, защото ме изкушава да изхарча повече пари от колкото предварително съм решила, за още някой екзотичен плод или зеленчук :-)

  3. Dani казва:

    Обичам тази салата, а и така поднесена няма как да не ме изкуши. Завиждам благородно за тази богата сергия на пазара, която посещаваш :))) Усмихната вечер от мен!

  4. Миглена казва:

    Наистина чудесна салата, препоръчвам я горещо на всички! Стрхотна е когато леко отлежи и ароматите имат време да оформят своя ансамбъл, съществува и вариант, в който се добавя и малко захар, която дава характерния за Колсло сладникав вкус, аз лично я правя така. А колкото до сергийката, наистина е чудесно да имаш такова разнообразие в близост! Поздрави!

    • Danyela казва:

      Миглена, благодаря ти. Понякога и аз слагам захар, но честно казано не съм фен на леко сладникавия и вкус и за това по-често я пропускам тази съставка :-)
      Поздрави!

  5. pepa казва:

    Това е прочутата салата Coleslaw, мислех я полска. В моята рецепта е без майонеза, с мъничко захар. Обожавам я.

Вашият коментар

