Царевичен хляб с чушки

Напоследък денят ми минава като сън – забързано и задъхано. Ставане, приготвяне на бързо, шофиране в задръстването, кафе на крак, работа, телефони, мейли, хапване на крак, тичане в къщи, чистене, приготвяне за другия ден. Бързо започнах отново да свиквам с това темпо, да разпределям задачите и да приоритизирам задълженията и да се ядосвам, ако не успея да го направя по възможно най-оптималния начин. В цялата тази натоварена програма, позната на всички ни, най-ценно и удолетворяващо е времето прекарано с любимите ми хора – синът ми и мъжът ми, както и заниманието с нещата, които обичам и ми носят удоволствие – храната, приготвянето и и блогът. В графата – занимания за свободното време,скоро ще прибавя и още едно. В момента уча за доброволен консултант по кърмене към Националния кабинет по кърмене и ако живот и здраве успешно положа изпита скоро ще помагам на жени и бебета, както това в момента правят Хриси, Ася, Снежана, Мария и още няколко самоотвержени жени, които отделят от свободното си време, за да помагат. За мен това начинание е важно, защото знам колко малко информация, подкрепа и помощ може да получи една майка относно кърменето и в същото време колко е важно това за успешния му ход. Пък и както съм казвала не веднъж, храненето е важно за здравето в дългосрочен план, а няма по-добро начало за това от едно кърмене.

И тъй като времето ще става все по-малко, на дневен ред излизат бързи и лесни за приготвяне рецепти, които не отнемат много време, но пък за сметка на това са много вкусни.

Такава е и тази рецепта за царевичен хляб с чушка – уханен, лесен и бързо свършващ, особено когато е топъл

По идея  от The Cook’s book

Продукти за тава с диаметър 26 см

1 чаена чаша царевичен грис

1 чаена чаша типово брашно

1 чаена чаша прясно мляко

1 чаена чаша кисело мляко

2 яйца

50 гр. масло

1 ч.л. сол

1 ч.л. сода за хляб

черен пипер на вкус

1 червена чушка или няколко люти

Приготовление:

В дълбока купа се смесват гриса, брашното, солта и черния пипер.

В отделна купа се смесват прясното мляко, киселото мляко със содата и разбитите с тел яйца.

Мокрите съставки се добавят към брашното и се разбъркват добре. Добавя се разстопеното масло

Сместа се изсипва във застлана с хартия за печене тава. Отгоре се подреждат в кръг резенчета от чушката

Хлябът се пече в предварително загрята на 190 градуса фурна около 30-40 минути

Добър апетит!

Други публикации:

Хляб с натурална закваска

Бирен хляб

Марокански селски хляб със сусам

10 comments on “Царевичен хляб с чушки

  1. Dimitrana S. казва:

    Даниела, желая ти успех в осъществяването на целта: поздравявам те за наистина благородната идея и за старанията в нейното реализиране!

    А рецептата отново е повече от чудесна!
    Комбинацията на червени чушки, червен пипер и царевичен грис е толкова уютна, ароматна, вкусна.. В най-скоро време ще се възползвам!

    Сърдечни поздрави и пожелание за една здрава, спорна и усмихната седмица :-)

  2. Dani казва:

    Радвам се, Дани за това начинание!
    Прекрасна идея.
    А предложението за хляб е прекрасно, с любимите ми чушки.
    Лека и спорна седмица!

  3. Svetlina казва:

    Наистина красиво. Двете ми любими печени миризми – пипер и хляб на едно място. Само да се появи хубав пипер наоколо и ще пробвам :)

  4. Diana казва:

    Дани,
    и моите поздравления!
    Стойностна идея и убедена съм, ще бъдеш много полезна.
    Идеята, рецепата и снимките за хляба са чудесни – в твой стил.
    Успешна и усмихната нова седмица, Диана

  5. Ema казва:

    Също ходя на обучението и съм ти редовен читател отскоро :).
    Ще се радвам до края на обучението да се запознаем на живо, че сме доста хора :D
    Успешна и хубава седмица!

  6. Ирина казва:

    Даниела, успех в начинанието, което си подела! Желанието ти да помагаш на майки в проблемите, с които се сблъскват е наистина много хуманно и благородно! Стискам палци за изпита, макар че съм сигурна, че ще се справиш! :-)

    Предложението ти отново е чудесно – комбинация на продукти, леснота и бързина на приготвяне и чудесен вкус и аромат!

    Успешна и усмихната нова седмица!

  7. Диди Б казва:

    Успех и от мен!Хубаво и благородно начинание!Наистина жените не срещат необходимата подкрепа и точната информация за кърменето в точния момент!
    Хляба „звучи“ вкусно и уханно!:)

  8. Danyela казва:

    Дими, Дани, Диана, Светлина, Ема, Ирина, Диди, изключително много ви благодаря за добрите думи и за подкрепата!
    Ема, удоволствие за мен ще е да се запознаем още на следващата лекция! Ще те потърся!
    Хубава и усмихната, слънчева седмица на всички!

    • Ema казва:

      И за мен така, ще е хубаво :)
      Аз съм със средни размери, с вързана на опашка коса, обикновено, това за ориентир :)
      И моля, продължавай с бързите и вкусни рецепти :D

      • Danyela казва:

        Ема, аз съм руса с дълга коса. Ще се намерим – няма начин!
        Поздрави!

Вашият коментар

