Задушени тиквички с царевица

Напоследък пазарувам от едно малко магазинче за зеленчуци близо до работата. Магазинчето не е богато заредено с екзотични продукти като фенел, папая и аспержи, но винаги има пресни сезонни плодове и зеленчуци и сурови ядки. От там днес си купих първите за сезона тиквички. Спретнато и малко магазинчето е собственост на възрастна двойка, които винаги ме обслужват любезно и с усмивка и непропускат да ми подарят накрая нещо мъничко – бульонче, инстантна супа или разтворим сок – обикновено на Нестле. Много мил жест от тяхна страна и аз винаги приемам с усмивка и благодарност. Обаче, макар и да не съм го споменавала до сега, има ужасна нетолерантност към всички продукти на Нестле и към агресивната маркетингова  политиката на компанията – най-големият хранителен концерн в света. И ги бойкотирам. Участвам в международния бойкот на продуктите на Нестле, който започва още през 1977 от САЩ и бързо се разпространява и в Европа. Не купувам и не употребявам нито един техен продукт, като се започне от сухите им супи, мине се през сладоледа и се свърши с козметиката. В началото ми беше доста трудно да ги избягвам – страшно много са, а за някой не подозирах, че са техни. С малко четене на етикети вече се научих какво да не купувам. Ужасно се дразня на рекламият им слоган – „Добра храна, добър живот”. Какво добро има в храните на Нестле? Бърз поглед на съдържанието на произволно избран етикет на техен продукт е достатъчен за да замъгли погледа ми от Е та и оцветители. Но това, което наистина ме възмути беше последната реклама на НАН 2, в която се намеква, че майчиното мляко е добро само до 6 тия месец, после купувайте за децата си НАН 2, защото е по-добро. Нагло! На какво ли не са готови хората заради печалба….

А тиквичките, които купих от магазинчето приготвих, така че да запазя максимално пролетната им свежест с малко добавка на чесън, пресен и смлян кориандър. Тъй като не всички в къщи обичат тази подправка, половината тиквички приготвих с копър

Адаптирано от Jasmine Tea

Продукти за 2-3 порции:

2-3 тиквички – общо около 500 грама

1 чаена чаша царевица – от консерва или замразена – аз използвах замразена

1 малка глава лук

2 скилидки чесън

щипка лют червен пипер

2 с.л. зехтин

щипка смлени зърна кориандър

няколко стръка пресен кориандър

или

няколко стръка копър

сол и черен пипер на вкус

Приготовление:

Тиквичките се обелват (ако са дребнички и млади, може беленето да се пропусне) и се нарязват на колелца дебели около 1 пръст и после на четвъртинки.

В дълбок тиган или тенджера се загрява зехтина и се задушава нарязаният на ситно лук около 5-6 минути, докато стане прозрачен. Добавя се смачкания чесън и смленият кориандър и се загряват за 10-20 секунди докато пуснат аромата си. Добавя се царевицата и се задушава под капак още около 5 минути. Добавят се тиквичките, солта и черният и червеният  пипер и ястието се разбърква и задушава докато тиквичките леко омекнат, но все още са и леко хрупкави.

Сервира се самостоятелно или като гарнитура към месо. Преди сервиране се поръсва с дребно нарязания копър или кориандър

Добър апетит!

Други публикации:

Кугел с тиквички

Тиквички по провансалски

Пълнени тиквички

6 comments on “Задушени тиквички с царевица

  1. Eoc казва:

    Поздравления за позицията и за рецептата!

  2. Dani казва:

    Дани, звучи много свежо :)
    А за Нестле си права, макар, че и аз не знам всичките им продукти!
    Слънчеви празници!

  3. катя казва:

    „Леко хрупкави“ и аз така ги харесвам :) Царевицата е чудесно решение, а за кориандъра не съм предполагала че върви. Звучи много изкушаващо :) Аз също съм възмутена от тази реклама. У дома си имаме 15 месечно кърмаче, не мисля че му давам нещо лошо :) занапред ще се опитам да не купувам продуктите им. Вкусни и весели празници!

  4. Ema казва:

    Чудесно звучи тази рецепта, Дани.
    А звучи и бързо :)
    Тъкмо си мислех, че пак не съм приготвила вечеря и че ще трябва да се взема храна от стола на работа (което ще е за 2ри път тази седмица и хич не ми харесва…)
    Но мисля да опитам да приготвя тези тиквички, защото точно това имам в хладилника :)
    За Нестле, какво да кажа… не ги бойкотирам, но понеже продуктите им мисля, че са точно обратното на добра храна и добър живот, а пък аз се стремя точно към това… :D, та мисля, че и без друго не им вдигам продажбите много :).
    Желая ти приятен уикенд със семейството :)

  5. Dani казва:

    Дани,
    комбинацията е върха! Много добра рецепта.
    И аз не харесвам агресивната рекламна политика на много компании (въпреки че работя в маркетинга), но за съжаление не са само Нестле, има много други. Важното е, да си приготвяме доколкото можем храната сами.

    А междудругото чух в соята и царевицата имало най-много ГМО-та?! Проблема тук е, че дори няма Е-та, които да проверим.
    Желая ти вкусен уикенд и положителни емоции :)

  6. Danyela казва:

    Дани, Ема, Еос, Катя, Дани благодаря ви!
    Катя, да ти е живо и здраво кърмачето, още дълго да се кърмите :-)
    Ема, надявам се тиквичките да са ви харесали!
    Дани, права си, че много компании са агресивни, в случая с Нестле ме възмущава това, че печелят на гърба на здравето и живота на децата. В същност, международният бойкот на Нестле, е започнал заради това че са рекламирали адаптираното мляко като по-добро от кърмата в страните от третия свят и са насърчавали употребата му, като по този начин индиректно са придизвикали повишена заболеваемост и смъртни случаи заради употребата на нечиста вода, по-малко употреба на сухо вещество и предизвиканото от това недохранване, по-малко получени антитела и защита с/у болести от майчиното мляко.
    Относно ГМО-тата – за сега все още за себе си не съм решила дали ГМО са нещо от което да се притеснявам. За жалост все още не съм събрала и прочела достатъчно информация по въпроса за да имам категорично отношение. Естествено, смятам че е нужно да бъдат обозначени на етикетите, за да може хората които са решили да не ги ползват да могат да направят своя избор.
    Хубави и усмихнати празнични дни, дано слънцето да е повече! :-)

Вашият коментар

