Мъфини със сушени кайсии

Крайно време беше да пробвам новата ми тава за 12 мъфина и да направя онази отдавна запланувана рецепта за мъфини със сушени кайсии и портокалов аромат. В последно време доста трудно правя нещо в кухнята, когато синът ми е около мен. Той е истински тайфун– палав, непридвидим и неудържим. Ужасно любипитен пипа във всички възможни шкафове и чекмаджета, измъква тенджерите, удря капаците им един в друг, защото дрънкат невобразимо, а той танцува под звуците им. Шляпа с ръце в паницата с вода на кучето, вади от хладилника, уж тайно, някое лакмоство за него и го черпи. Разсипва брашното, бърка в захарта и я смесва със солта, или пък хитричко издърпва покривката на масата, за да хване нещо така желано, но поставено от мен далеч, и всичко отива на земята. Но най-трудно ми е да го опазя от стъклото на фурната, на което все иска да залепи носле и да гледа, особено когато вътре свети. Така че в описаната обстановка, приготвянето на варено яйце е предизвикателство, камоли на нещо по-завързано и сложно. Обикновено готвя, когато мъжа ми е в къщи и забавлява малкия човек. Така се случи, че тези дни, още в отпуска, съм сама по цял ден със сина ми, а много ми се искаше да приготвя това-онова. Номерът е да издебна тайфунът да заспи на обяд (което е доста трудно, при толкова интересни неща навън), да се удържа да не заспя с него (което е още по-голямо предизвикателство, предвид че съм станала с него още в 5 и 30) и да се развихря тихо в кухнята, но без да го събуди миксера. Готвенето наистина е приключение, но пък тези мъфини си заслужаваха усилието. Кайсиево-портокалови, със горчиво-шоколадова глазура прекрасни с чаша кафе.

Адаптирано от The cook’s book

Продукти за 12-14 мъфина:

Около чаша, чаша и половина сушени кайсии

½ чаена чаша прясно изцеден портокалов сок (от около 2-3 портокала)

½ чаена чаша захар

2 чаени чаши брашно – ползвах типово

1 чаена чаша кисело мляко

2 ч.л. бакпулвер

2 яйца, на стайна температура

125 гр меко масло

кората на 1 портокал

За украсата:

100 гр. натурален шоколад

30 гр. масло

12-14 сушени кайсии за украса

Приготовление:

Кайсиите се нарязват на дребно (без тези за украсата) и се накисват за 2-3 часа в портокаловия сок. Добре е да стоят толкова дълго, че да го попият изцяло.

Размекнатото масло и захарта се разбиват с миксер докато станат на пухкав крем. Добавят се яйцата едно по едно, като не се спира миксера. Бъркат се докато се поемат изцяло от маслената смес. Добавя се киселото мляко, настърганата кора от портокал и нарязаните кайсии и се разбърква с лъжица или шпатула докато се хомогенизират с останалата смес.

В отделна купа се пресяват брашното и бакпулвера и постепено се добавят към останалите съставки, като се разбърква с лъжица или шпатула, само докато брашното се поеме.

Сместа се разпределя във формите за мъфини, застлани с хартия за печене, с лъжица, като 2 от формичките се оставят празни и в тях се налива вода. При печенето водата в тези форми ще спомогне кексчетата да станат по-въздушни и меки.

Пекат се в предварително загрята на 200 градуса фурна, която се намалява на 180 при поставянето на мъфините в нея. Пекат се около 40-45 минути, докато придобият златист цвят и клечка забита в центъра излезе суха.

Мъфините се оставят да изстинат и се освобождават от формичките.

За украсата:

Шоколада и маслото се разстопяват на водна баня или в микровълновата. Когато сместа леко изстине, мъфините се потапят в нея. Върху всеки мъфин се поставя по една сушена кайсия.

Добър апетит!

Други публикации:

Шоколадови мъфини

Ябълкови мъфини

Печени праскови

Преди 1 година:

Салата от зелен боб

17 comments on “Мъфини със сушени кайсии

  1. Dani казва:

    Дани,
    този вид „тайфуни“ са така:)
    Беличките сега започват, но без тях е скучно!
    Мъфините ти са прекрасни!
    ПОздрави!

  2. Double Off казва:

    Ит луукс найс. Хев а найс дей.

  3. Ema казва:

    Ех, а пък аз си мислех, че моят син ми пречи в готвенето :D. При вас ситуацията изглежда доста по-сложна :)
    Мъфините изглеждат страхотно, а как е добре да се съхраняват?

    • Danyela казва:

      Ема, нямах възможност да проверя – изчезнаха бързо. Би трябвало да е най-добре на хладно място в метална кутия

  4. Albizia казва:

    Изведнъж ми се прииска да имам на разположение фурна и миксер, но май ще си остана с поглед, забит в снимките :)

  5. gotvenetolesno казва:

    Леле, леле – това ли ме чака ??? :) Дъщеричката ми е на почти три месеца и вече не ме оставя на мира да си свърша нещичко, а представям си, когато започне да ходи какво ще стане… :) Мъфините ти изглеждат много добре, но аз лично си харесах повече ябълковите ти и смятам да ги пробвам скоро :)

    • Danyela казва:

      Преди си мислех, че като попорасне ще е по-лесно. Нищо подобно, става все по-голямо предизвикателство, но и все по-голямо удоволствие ;-) Да ти е жива и здрава дъщеричката!

  6. littlethingslife казва:

    Дани, много свежо разказана история за малкия ви тайфун :). След нея тези мъфини изглеждат още по-ценни. Благодаря ти за рецептата и хубави мигове ви пожелавам!

  7. Стела казва:

    Здравей,Дани!
    В4ера направих мъфините.Много ми допада вкусът им.Мммммм,неустоими са!!!
    И аз си имам един тайфун вкъщти,но поне докато спи мога да приготвя туй-онуй.:))
    Поздравии!

    • Danyela казва:

      Благодаря, Стела! Много съм радостна, че си ги правила и са ви харесали!
      Да ти е жив и здрав тайфуна :-)
      Поздрави!

  8. sabinaberova казва:

    Чудесно изглеждат мъфините ти Дани , а и са много вкусни и ароматни , днес ги приготвих и аз :)
    Харесаха ни много и пак ще се правят ! Благодаря ти за рецептата .
    Да ти е жив и здрав сладкия “ тайфун “ . :)

Вашият коментар

