Шоколадови мъфини с парченца шоколад

Март месец е почти тук, а от пролетта ни помен. Студено е, духа, сиво и тъжно е на вън. Липсва ми топлината и радостта на пролетта и лятото,  жизнеността и доброто настроение. Болна, кихаща и с потънали гемии, така изпратих седмицата. Явно ми трябва голяма доза шоколад за прилив на ендорфини и широка усмивка за почивните дни. Останалото, което ми е нужно, за да се върна отново в добра форма на духът ще си го взема от Шуш с вечно доброто му настроение, приказките за Ку, Мау и Баубау, които винаги са щастливи и танцуват, а когато са гладни бързо им се приготвя папи от шарени копчета, подправено обилно с накъсни цветни хартийки. Ще ми се отново да съм дете и светът да e винаги пъстроцветен и добър

Адаптирано от Sweetest kitchen

Продукти за 6-8 мъфина:

1 чаена чаша брашно

½ чаена чаша кисело мляко

½ чаена чаша разтопено масло

1 яйце, на стайна температура

½ чаена чаша захар

3 с.л. какао

1 прахче ванилия

1 ч.л. бакпулвер

100 грама натурален шоколад

Приготовление:

Брашното, какаото и бакпулверът се пресяват и се оставят на страни

Яйцето и захарта се разбриват с миксер или тел до побеляване. Добавят се киселото мляко и разтопеното масло, прахчето ванилия. Всичко се разбърква добре и към сместа постепенно се добавя брашнено какаовота смес. Шоколадът се начупва на праченца и се добавя към кексовата смес, като се разбърква леко. Във формичките за мъфини се поставят хартиени чашки и сместа се разпределя между тях. Пекат се в предварително загрята на 180 градуса фурна около 30-40 минути или докато клечка за зъби забита в центъра на мъфина излезе суха. Преди да се сервират се оставят да се охладят напълно.

Добър апетит!

Други публикации:

Шоколадови мъфини

Мъфини с кафе

Двойно шоколадови мъфини с круши

Преди 1 година:

Нахут с праз лук и лимон

 

 

54 comments on “Шоколадови мъфини с парченца шоколад

  1. Dani казва:

    Дани, много е пораснал :)
    А при теб е отново шоколадово и вкусно!
    Поздрави и спокойна седмица!

  2. Ема казва:

    Дани, струва ми се, че тия дни сме били на сходна шоколадово-мъфинова вълна :)
    Снимките ти са страхотни, много добри!
    Желая ти бързо оздравяване (ако още не си) и дано скоро имаме повече слънчеви дни :)

  3. ernesta казва:

    Хайде,не остана- къш, къш зима и пролет изгрява… А Шуш е чудесен :*

  4. Milena казва:

    Всеки има нужда от шоколадова доза настроение! :-)
    Бързо възстановяване! А синът ти е прекрасен! :-)

    Усмихната седмица :-)

  5. Sunny казва:

    Tова са най-вкусните и бързи мъфини, които съм правила! Браво, Дани! Няма как да не му дойде настроение на човек!

  6. Danyela казва:

    Благодаря ви, дами!
    Съни ти си адски бърза, кога успя
    Да, Ерна, още малко, съвсем мъъъъничко остана, това ме крепи :)
    Ема, и твоите мъфини са прекрасни, скоро ще ги опитам!

  7. Dimitrana S. казва:

    И на мен ми се ще отново да съм дете! – тогава няма да броя калориите на шоко-мъфинките :-D Eeeх..

    Бързо и леко възстановяване, Даниела:

    Червени бузки и бели кахъри :-))

  8. littlethingslife казва:

    Много хубави снимки и мъфини, Дани. Дано се чувстваш по-добре днес. Честита Баба Марта за теб и семейството ти! Бъдете здрави, весели и засмени!

  9. Stella казва:

    Mersi za receptata, Dani. Tiq 6te sa sledva6tite mafini, koito 6te napravq s novite si formi4ki:) Minalata sedmica pravih tvoite 6okoladovi i stanaha bojestveni!

    Veselo nastroenie i mnogo usmivki;)

  10. Danyela казва:

    Дими, Мира, Стела, благодаря ви за милите пожелания. шоколадът наистина прави чудеса с мен – вече съм нов човек
    Стела, приятно въртене из кухнята. Много се радвам, че са ви харесали шоколадовите мъфини :)

  11. Dani Dineva казва:

    Дани,
    прекрасни мъфини си сътворила. Толкова шоколадови и вкусни изглеждат. Оправяй се бързо :)

  12. […] печено пиле в плик с подправки, зелена салата, брауни и шоколадови мъфини с парченца шоколад Последните 2 бяха опустошени за има няма едно […]

  13. Таня Дончева казва:

    Дани, пробвах рецептата и станаха страхотни и естествено се изядоха за отрицателно време /принципно бяха подготвени за подарък на една приятелка, но така и не стигнаха до нея/.
    Поздрави!

  14. eirwin казва:

    За пръв път правя мъфини и избрах тази рецепта. Много хубави станаха, направих ги със млечен шоколад с натрошени лешници вместо натурален. Само едно нещо се чудя… имат леко кисел вкус, вероятно от киселото мляко, така ли трябва да е или аз съм объркала нещо? Не е лошо, просто е … специфично.

    Поздрави за убавия блог. В любими ми е и редовно изпробвам рецепти :)

    • Danyela казва:

      eirwin, благодаря! Не бих казала, че тези мъфини имат кисел вкус, не би трябвало да е от киселото мляко. По-скоро се усеща много силно какаов вкус, може би от него е кисело-горчивата нишка
      Поздрави!

      • eirwin казва:

        Да, и аз стигнах до извода, че е от какаото. Мисля, че просто не съм взела хубаво какао. Като го помирисах има един странен аромат киселяв.. не на какао….

  15. Ани казва:

    Дани,обожавам блога ти!Всичко ,което съм направила по твоя рецепта се харесва на всички докопали се до него!Сега пека доза от тези шоколадови мъфини,и ухае страхотно,нямам търпение да ги опитам:)))Моля те,не спирай да ни вдъхновяваш с тези вкусотии!Всичко добро ти желая и от сърце!:)))

    • Danyela казва:

      Ани, много благодаря за милият коментар! Много се радвам, че рецептите ми ви допадат и бързо се изяждат:)
      Сърдечни поздрави на цялото ви семейство

  16. parketmilanov казва:

    страхотия до шия….
    как ми се иска в този час да забъркам нещичко …ноо…мързелЪ по силен от тока бил…
    и ще се задоволя с един купешки сникърс!!!:(

  17. Tеди казва:

    Здравейй, днес правих от тези мъфини.
    Станаха мноого вкусни, но за жалост не се получиха в такава конусовидна форма и напукани…а плоски и гладки.
    Чудя се къде греша..нямам много опит, но от изчетеното стигам до извода, че прекалено дълго разбърквам продуктите + малко по – ниска, от стайната, температура на продуктите (бях нетърпелива).
    Ще се радвам на съвет.
    Благодаря предварително !!

    Поздрави,

    Теди

    • Danyela казва:

      Здравейте, Теди!
      Да, понякога кексчетата не се надигат, причините могат да са много и невинаги се дължи на грешка на приготвящия. Понякога партидита брашно не е добра и обикновно води до недостатъчно набухване, също печенето може да е причина – неравномерно нагряване на фурната. За жалост различните печки нагряват различно и понякога има вариации в температурата.
      Надявам се, това че кексчетата не са се надигнали, както сте очаквали не ви обезкуражва, радвам се че въпреки всичко са ви били вкусни
      Сърдечни поздрави!

  18. Monita Rar казва:

    Здравей Дани, исках само да те питам с това количество продукти колко кексчета стават?

  19. Lady Pol казва:

    Какво да кажа, разкошни станаха. За пръв път правя шоколадови, а едва си спрях ръцете да ги изям всичките. Аз ги правя в малките силиконови формички и направих 24 малки мъфки. следващият път ще направя само 12 за да станат по-обемни. Благодаря за вкусотията!

  20. Bilyana казва:

    Здравей, случайно попаднах на тази страхотна рецепта. Казвам страхотна, понеже току що ги направих, опитахме ги всички у дома…..и не останаха ;). А само да вметна, че днес за първи път правих мъфини и след толкова много четене на рецепти се спрях на тази рецепта. Естествено останах много много очарована. Благодаря ти за прекрасната рецепта и невероятния вкус на поднасяне!

  21. Bilyana Andonova казва:

    Здравей, случайно попаднах на тази страхотна рецепта. Казвам страхотна, понеже току що ги направих, опитахме ги всички у дома…..и не останаха . А само да вметна, че днес за първи път правих мъфини и след толкова много четене на рецепти се спрях на тази рецепта. Естествено останах много много очарована. Благодаря ти за прекрасната рецепта и невероятния вкус на поднасяне на рецептата в блога!

  22. Danyela казва:

    Благодаря, Биляна!

  23. Анастасия казва:

    Току що ги направих,получиха се страхотни!!Притеснявах се,че са с кисело мляко,а не с прясно,но се получиха!Благодаря за рецептата!А и бебока от снимката е страшно сладък,та нямаше как да не станат!!:)))

  24. Danyela казва:

    Благодаря, Анастасия!

  25. Ели казва:

    Браво за рецептата. И ако питате мене, ако знаех, че така добре ще се получат непременно щях да забъркам направо 2 дози поне. Моите хора едва изчакаха да ги изпека и ги анихилираха. Страхотен блог, чудесни рецепти и не на последно място супер снимки към рецептите. Препоръчвааааам

  26. Maria Todorova казва:

    Рецептата е невероятно успешна, не съм яла по-страхотни мъфини. Аз нямах формички, затова я пробвах в обикновена правоъгълна тавичка за кекс/терин. Получи се перфектно!!! Един голям ъгловат мъфин, който свърши за отрицателно време. Смятам това да е гвоздея в кулинарната ми програма :)))) Най-искрени поздрави и благодарности!

  27. Ваня казва:

    Станаха много вкусни :) и аз благодаря за хубавата рецепта

  28. Кремена казва:

    Правя тези мъфини вече 5-6 пъти. Станаха любими в семейството :) Благодаря за рецептата.

  29. Вили казва:

    Картинката, която сте сложили за мъфинчето е много сладка и красива и може би за това се подлъгах, вчера ги направих по вашата рецепта и искам да споделя с Вас крайното си разочарование!!!… това е една от най-аматьорските рецепти, която се подлъгах да изпълня…от къде да започна… първо самото обяснение, за начина на изпълнение на рецептата е написано все едно от 10 годишно дете!!! хаха…второ…30-40 мин на 180 градуса е нереално! Първата ми тавичка я пекох на 150 гр за 10 мин и изгоря!!! Втората на 100 градуса и пак изгоря за 15 мин!!! самата плънка за мъфините е лепкава и гъста почти като лепило, още тогава се усъмних, че ще стане нещо свястно, но както и да е.. мъфините ставаха за ядене само докато бяха топли (шоколада се беше утаил на дъното на хартиената кошничка и зогоря), след 1 час се превърнаха в гума и на другия ден бяха в коша!!! Тази рецепта определено никога няма да я повторя!!! Съжалявам!

    • eirwin казва:

      Странно.. и аз правих рецептата и не ми се случи нищо от описаното от вас.. може би вие сте объркала нещо… Не мога да си представя как мъфините ще изгорят за 15 мин на 100 градуса… може би фурната ви нещо не показва градусите правилно… При мен мъфините станаха перфектни.

    • Nina казва:

      Аз също съм съгласна с момичето,че тази рецепта е прекалено аматьорска и съм убедена,че снимката,която илюстрира рецептата изобщо не кореспондира с нея,защото при 3 лъжички какао,няма да се получат толкова тъмно шоколадови мъфини,така както изглеждат на снимката.Истината е,че тук много от хората едва ли са опитвали хубави мъфини през живота си щом твърдят,че тези са добри.Аз съм правила мъфини много пъти по различни рецепти и с тази рецепта ми се получиха най-ужасни.Направо ме е яд,че си изгубих времето! Всички в днешно време си направихте блогове с красиви снимки и предлагате рецепти,в които първо не обеснявате правилно техниките на приготвяне и второ рецептите ви изобщо не са изпробвани или може би просто критериите ви за хубава храна са абсолютно погрешни.

      • Мира казва:

        Определено не бяха толкова тъмни, както на показаната снимка, но на форма бяха идеални. Дори парченцата шоколад не паднаха на дъното, както друг път с една друга рецепта от една приятелка-французойка…

  30. Веси казва:

    Mного интересно-как на всички мъфините ни се получиа чудесни,а на Вили не станали…нека сама си направи извода!!!Чак се учудвам,че виждам негативно мнение тукдосега каквото и да съм опитала се е получвало,грешка-не просто се е получавало,а сме си облизвали пръстите.Моите мъфини са чудесни като се има впредвид,че ги прави 11 годишната ми дъщеря,аз само съветвах отстрани!!!

  31. radost казва:

    Prekrasni stanaxa yeyyyyyy :D

  32. Вили казва:

    Тези мъфини не помня откога и колко пъти съм ги правила, и винаги са ставали. Чудя се защо на другата Вили не са станали. Когато се изпекат колкото трябва стават леко влажни с разтопен шоколд вътре, който никога не е падал на дъното на формите. Винаги правя двойна доза.

  33. Ang3lgirl казва:

    Чудесна рецепта! За първи път правя мъфини и се спрях именно на вашето предложение. Бързо, лесно, страшно вкусно. Следвах точно рецептата и се получиха 8 мъфина, които се пекоха 30 – 32 минути на 180 градуса на средата на фурната, както е написано по-горе. По-вкусна шоколадова смес не съм пробвала! Горещо препоръчвам рецептата. :

  34. VAVA казва:

    Правила съм много мъфини по най-различни рецепти, тези допаднаха най-много на моето семейство. Благодаря за чудесната рецепта!

  35. Мира казва:

    Охх, мъфините станаха страОтни! Едва устисках да не се нахвърля върху всички :D
    Спазих точно рецептата!

  36. Анонимен казва:

    Страхотна рецепта, ще я направя. Само искам да кажа че сместа не се пише с двойно „т“. :)

  37. ..... казва:

    Амм да попитам направих ги и се бяха надули екстра бяха поздравления !!! Но защо като ги извадих се сплескаха и станаха на нивото на формичката ?

    • Danyela казва:

      Здравейте, най-вероятно не са били изпечени добре. За да проверите готовността на печивото, може да опитате да го прободете с клечка за зъби. Ако при изваждането и няма полепнало по клечката тесто, значи мъфините са готови.
      Поздрави!

  38. Кристина казва:

    Много благодаря за рецептата, уникално вкусни са :)

Вашият коментар

