Клафути с круши и смокини

В опит да задържа още малко циганското лятото напаравих плодов десерт със смокини и круши. Другата причина беше, да изкуша мъжът ми да хапне малко плодове. С второто почти успях, за жалост той успя някак си да отдели всички парченца плодове и да изяде сладкиша без тях.

Клафути е френски десерт, който традиционно се парви с череши заляти с нещо подобно на палачинкова смес и запечен на фурна. Резултата е невероятно уханнен и вкусен, но доста труден за сервиране отрязан на парчета. За това следващия път ще го изпека в индивидуални чинии. Тестото се прави от брашно, сметана, захар, яйца и ванилия и с него се заливат нарязаните на парчета плодове. Много лесно и бързо е за изпълнение – приготовлението ми отне около 15 минути. После докато стане кафето и прегледам сутрешните новини в нета и сладкишът беше опечен. Може да се отреже на парчета и да се украси с бита сметана или просто да се гребе на големи хапки с лъжица

Продукти за тава с диаметър 26 см:

2 средно големи круши

3 смокини

½ ч.ч захар

3 с.л брашно с връх – ползвах типово

100 мл прясно мляко

200 мл неподсладена сметана

3 яйца

1 прахче ванилия

масло, захар и баршно за поръсване на тавата

пудра захар за поръсване

Приготовление:

Фурната се загрява на 200 градуса

Белтъците и жълтъците се разделят. Млякото, сметаната и жълтъците се смесват в купа.

В отделна купа се смесват брашното, захарта и ванилията и към тях много бавно и при непрекъснато бъркане с лъжица се добавят млечно-жълтъчената смес.

В отделна купа се разбиват белтъците на мека пяна и се добавят и разбъркват бавно с останалата смес.

Тавата се намазва обилно с бучка масло, поръсва се с брашно и захар.

Крушите се обелват, почистват и нарязват на парченца. Опашките на смокините се отстраняват и смокините се нарязват на колелца

Плодовете се подреждат в тавата и се заливат със млечно-яйчената смес

Сладкишът се пече около 10 минути на 200 градуса и после фурната се намалява на 180 и се допича още 15 тина минути или докато центърът на сладкишът стегне.

Поръсва се с пудра захар и се сервира топъл.

Добър апетит!

Други публикации:

Смокинов сладолед

Смокинов сладолед

Лейках (меден сладкиш)

Лейках (меден сладкиш)

Тарт с круши, бадемов крем и карамелов топинг

Тарт с круши, бадемов крем и карамелов топинг

3 comments on “Клафути с круши и смокини

  1. Dani каза:

    Сладкиша е наистина много вкусен .И аз само се чудя какво по-напред да направя с есенните плодове.За сервирането не се притеснявай-както и да го сервираш ще се хапне.Хубав ден!

    • Danyela каза:

      Да, есенните плодове почти си отиват. За това и аз гледам да ги употребявам максимално. Скоро ще дойде зимата и ще си отпека на бисквити, кексове и бонбони, но до тогава слагам плодове където мога. Пък и есенно-зимните продукти вече ме изкушават. Сега съм замислила да направя нещо сладичко с кестени…

  2. Dani каза:

    Изпревари ме в коментара-и аз съм на „кестенова „вълна .Купила съм ги и много търсих рецепти като съм се спряла на една и ще напиша какво съм сътворила.

Вашият коментар

