Шоколадова торта с кестенов крем

Свикнали сме, че торта се прави по някакъв тържествен повод. А колко хубаво е да направим денят специален, като направим торта просто ей така, за да доставим удоволствие на себе си и на семейството си и да отпразнуваме, да речем, есента. А какъв по-добър начин за това от шоколадова торта с кестенов крем. Цяла седмица си мисля за нещо мъничко и сладичко с кестени и накрая завърших с направата на голяма торта. От това нямаше оплакали се, имаше само изцапани и доволно облизващи се от шоколад пръсти. Избрах да направя торта Вараздин, защото като виден шокоманияк не можах да подмина ужасно многото шоколад в рецептата, а кестеновият крем е просто невероятно допълнение на горчиво-шоколадовия вкус.

В оригинала тортата се прави с консерва пюре от кестени, но на мен не ми се занимаваше да търся готово, защото в кухнята ме чакаше една торбичка кестени купени от пазара, за това си направих пюрето сама. Разбира се, ако ви се вижда сложно или времеемко да правите пюрето сами, може да потърсите готово, вероятно в големите магазини продават. Но аз реших да си припомня детството и как с майка ми и сестра ми купувахме кестени и ги варяхме или печахме на котлона, невероятния им вкус и аромат и топлината и уюта, който създават докато на вън вали и е студено. Припомняйки си това докато белех кестените за пюрето, изядох доста голямо количество от тях, добре че бях купила достатъчно, за да остане и за тортата.

Рецептата е адаптирана от книгата „The Complete Guide to Traditional Jewish Cooking”

Продукти за торта с диаметър 24-26 см:

За блата:

6 яйца, разделени на жълтъци и белтъци

160 гр горчив шоколад

225 гр масло

1 ч.ч захар

1 ч.ч бяло брашно – ползвах типово

За кестеновото пюре и крема:

600 гр сурови кестени

300 мл прясно мляко

или 450 гр консерва кестеново пюре

200 мл подсладена сметана

За ковертюра:

160 гр горчив шоколад

125 гр масло

12-15 цели сварени и обелени кестени

Приготовление:

На блата:

Загрейте фурната на 180  градуса

В купа разбийте размекнатото на стайна температура масло и захарта докато станат на пухкав крем.

Разтопения шоколад

Добавете разтопения на водна баня или в микровълновата шоколад и жълтъците и разбъркайте до хомогенизиране.

Жълтъците, шоколада и маслената смес

Внимателно добавете брашното и отново разбъркайте докато брашното се абсорбира от сместа.

Разбийте белтъците на твърда пяна и добавете 1/3 от тях към шоколадовата смес, като разбърквате внимателно, за да се отпусне тестото. Добавете останалите белтъци и разбъркайте много внимателно, за да не спадне тестото прекалено.

Белтъците се прибавят на части към тестото

Покрийте дъното на форма за торта със свалящо се дъно с хартия за печене. Намажете страните и с масло. Изсипете тестото във формата и печете 45-50 минути, или докато клечка за зъби забита в центъра излезе суха.

Оставете блата да се охлади на стайна температура

На кестеновото пюре и крема:

С помоща на остър нож цепнете кестените на кръст от към опашката или направете два разреза от двете им страни. Покрийте със студена вода и варете на котлон около 25-30 минути. Докато кестените са топли ги обелете.

Запазете 12-15 кестена цели за украса на тортата, а останалите нарежете и поставете в тенджера заедно със 250 мл от прясното мляко. Варете около 15 минути.

Оставете сместа да изстине и заедно с останалите 50 мл прясно мляко пасирайте кестените до получаването на гладък крем. Охладете крема

Кестеновото пюре

В отделна купа райзбийте сметаната на твърд крем.

Добавете сметаната към кестеновото пюре и разбъркайте до получаването на хомогенна смес

Асемблиране на тортата:

Разрежете блата на 2 равни части. Слепете двете части с кестеновия крем

Разтопете маслото и шоколада на водна баня или в микровълновата на кратки отрязъци от време, като разбърквате често.

Потопете целите кестени във шоколадовата смес и ги оставете върху чиния или фолио да се охладят.

С останалата шоколадова смес, с помоща на гладък нож, покрийте тортата. С върха на ножа оформете дъги върху шоколада, за да се получи набраздена повърхност. Подредете шоколадовите кестени в кръг по края на тортата, като запазите три за центъра

Добър апетит!

Други публикации:

Крембо

Крембо

Клафути с круши и смокини

Клафути с круши и смокини

Тарт с круши, бадемов крем и карамелов топинг

Тарт с круши, бадемов крем и карамелов топинг

17 comments on “Шоколадова торта с кестенов крем

  1. tallulla каза:

    Чудесно изглежда! Със сигурност ще е и толкова вкусна, благодаря Ви!

  2. Dani каза:

    Много богата и вкусна торта си направила.Поздравления!И на мен ми е приятно да ми замирише на кестени в това мрачно време,но не съм и виждала пюре в консерва.Топъл ден!

  3. Danyela каза:

    tallulla, Dani, много ви благодаря!
    Дани, и аз не съм вижадала готово пюре, но непременно ще проверя в някои от магазините следващия път когато ходя. Все ми се струва, че съм мяркала някъде…

  4. Vicky каза:

    Браво!
    Изглежда фантастично !
    Великолепни снимки!
    Впечатлена съм 🙂

  5. Danyela каза:

    Вики, много си мила. Благодаря!
    Успешна и хубава седмица!

  6. вики каза:

    Вече съм давала коментар за една детска торта без захар и съм очарована от вашите рецепти просто са невероятни тази рецепта мама щом я видя я направи и си облизах пръстите макар че много не обичам кестени тортата е върха заедно със другите ви рецепти иска ми се да стана добра готвачка колкото вас още съм малка но за всичко си има първи път.
    Поздрави на всички! 🙂

  7. Sunny каза:

    Дани, днес направих тортата по случай завръщането на сестра ми от Италия 🙂 Само че избрах да я слепя с крем брюле 🙂 Стана фантастично! Но имам много да се уча още 🙂 http://www.facebook.com/album.php?aid=33698&id=1589802585&saved#!/photo.php?pid=791840&id=1589802585&fbid=1339731105232

    • Danyela каза:

      Мммм с крем брюле сигурно е вкуснотия голяма. Предполагам, че тортата ти е станала прекрасна, за жалост в работата нямам достъп до facebook, така че ще погледна снимката от вкъщи и нямам търпения да я видя!
      Сърдечни поздрави!

      • Sunny каза:

        Много е вкусна! Честно казано съм леко объркана относно крема – рецептата беше за баварски крем, но понеже на мен ми се прецакаха белтъците при разбиването, просто не ги сложих. После четох разни рецепти за кремове и ми се струва,че разликата между баварски крем и брюле са белтъците… Тъй че затова си мисля, че аз съм направила крем брюле (с желатин, разбира се) 🙂 Но откъм декориране още съм доста зле, но пък съм съвсем самоука 🙂

  8. Sunny каза:

    Ето рецептата и снимките ми тук: http://www.receptite.com/recepta.php?r=14849
    Позовала съм се на твоя сайт :)Надявам се да нямаш нищо против.

  9. […] на сестра ми Ани от Италия. Пак взех основната идея от Дани. За крема се порових из нета и така сътворих моята […]

  10. Danyela каза:

    Съни, тортата ти е станала великолепна! Прекрасна е! Разбира се, че нямам нищо против публикацията 🙂

  11. Blagovesta каза:

    Здравей, Даниела 🙂 Тортата изглежда прекрасно, а аз обожавам съчетанието между кестени и шоколад. Въпросът ми е, ако я направя с готово кестеново пюре, неподсладено ли трябва да го търся? Защото досега все подсладено съм виждала и купувала от супермаркетите…ако използвам подсладено, то може би трябва да добавя към него неподсладена сметана, но тогава не знам, дали ще се получи пухкав крем при разбиването…Ще съм благодарна на съвет от твоя страна! 🙂

    • Danyela каза:

      Здравей, Благовеста!
      Не помня да съм виждала неподсладено кестеново пюре, така че ако вземеш подсладено /не знам колко е сладко подсладеното/, най-вероятно сметаната трябва да е неподсладена. Не се притеснявай, че няма да се разбие, захарта не оказва влияние върху това. За да се разбие добре сметаната трябва да е много добре охладена, купата в която ще я биеш и перките на миксера, също е добре да са много студени. Бих те посъветвала, ако имаш възможност, да вземеш сметана от животински произход, не растителна, защото вкусът и е несравнимо по-хубав.
      Успех с тортоправенето, надявам се да ви хареса тортата!
      Сърдечни поздрави

  12. Blagovesta каза:

    Мила Даниела,

    Много ти благодаря за отговора! В момента приготвям тортата за рождения ден на моя любим, който е утре. В крайна сметка си купих кестени и след малко ще си ги сваря по описания от теб начин 🙂 Намерих и животинска сладкарска сметана. Надявам се, че следвайки твоите инструкции ще се справя и ще се получи прекрасна торта! Благодаря ти за чудните идеи и рецепти!

  13. Blagovesta каза:

    Тортата стана просто шедьовър! Много, много, много вкусна и нежна 🙂 Макар да я правих до 2 часа през нощта и да ме заболяха пръстите от чистене на кестени, ще я правя пак…отново и отново :D! Благодаря ти за чудесното предложение, Даниела 🙂

  14. Danyela каза:

    Благовеста, много много се радвам, че толкова ви е харесала тортата!
    сърдечни поздрави на вас и цялото ви семейство!

Вашият коментар

