Гуакамоле

Моле е общо наименование за месикански сосове. Смята се, че има 6 основни видове моле и хиляди техни вариации. Всички те са много трудоемки и съдържат множество продукти – от шоколад до подправки, и разбира се поне по 2-3 вида различни сортове люти чушки.

Гуакамолето, което приготвих е лесно и бързо, за разлика от традиционните молета и е много вкусно на препечена филийка. Отдавна ме изкушава авокадото в най-различни ястия – неутралният му вкус се комбинира отлично с доста неща, а е и много полезно. Дори бях мяркала някъде из нета и рецепта за сладолед от авокадо, който все не намирам време да опитам. Любимата следобедна закуска на синът ми е намачкан банан с авокадо – признавам доста вкусна комбинация и вероятно скоро ще направя някой десерт, съдържащ двата плода. За жалост не се намират лесно добре узрели, тъмно зелени и леко омекнали авокадо, така че когато открия купувам доста.

Продукти:

1 добре узряло авокадо

1 малка глава лук

1 домат

½ люта чушка – обикновенно слагам съвсем леко лютива

сокът на половин лайм

1-2 стръка пресен кориандър

сол на вкус

Приготовление:

Авокадото се разполовява, обелва се и се отстранява семката му. Нарязва се на дребни кубчета и веднага се полива със сока от лайм, за да не потъмнее. Доматът се обелва и се отстраняват смеките му. Останалата месеста част, чушката и лукът се нарязват на кубчета. Всичко се разбърква добре и се добавят солта и нарязаните листа кориандър

Добър апетит!

Други публикации:

Студена супа от авокадо

Студена супа от авокадо

Баба Гануш

Баба Гануш

Хумус

Хумус

8 comments on “Гуакамоле

  1. Dani каза:

    Харесвам авокадото ,но никога не съм правила гуакамоле,макар че отдавна съм чела рецепта.Сега ще го опитам Спокойна седмица!

  2. […] Провокирах се както от варианта, който е приготвила Даниела, така и от книгата „Да печем с любов“, от която […]

  3. Мария каза:

    Страхотен блог! Благодаря на Ирина, че го открих! Поздрави 🙂

    • Danyela каза:

      Мария, благодаря ти! Отдавна те навестявам и съм очарована от твоите кулинарни творения!

  4. Ogniana каза:

    Тази салатка ми стана любима. Отдавна търсех нещо интересно с авокадо, което да се комбинира с любимия ми тортила чипс и още по-любимата ми тъмна бира. Ще го проготвя и на приятелките ми на следващото ни събиране. Овациите ще бъдат за теб, Даниела. Thank’s

    • Danyela каза:

      Ogniana, много ми е приятно че гуакамолето така ви е допаднало!С тортила чипс наистина е много вкусно!
      Поздрави и слънчеви почивни дни!

  5. И ние го правихме за един купон към чипса, оказа се пълен хит. Отиде обаче адски много сол, странно защо колкото и да го соляхме все искаше още. Чак като го преполовихме (което беше доста бързо, въпреки двойната доза) успях да го нагодя.

  6. […] Провокирах се както от варианта, който е приготвила Даниела, така и от книгата “Да печем с любов”, от която […]

Вашият коментар

