Италианска яхния с кестени и леща

Леща яхния е едно от най традиционните ястия – всяка домакиня го готви. У нас лещата, както и повечето варива, присъства доста често зимата, когато пресните зеленчуци вече не са в сезона си. А зимата бавно но сигурно идва – заваля сняг, листата на дърветата почти окапаха, и ние седим пред компютрите си вече с чаша чай в ръка, вместо със сладолед.

Напоследък съм на вълна кестени, както споделих с една много добра приятелка днес, ужасно много ги обичам, но са си приключение за белене, което не намалява желанието ми да приготвя всякакви ястия с тях.

Днес купих, сварих и обелих поредният килограм с идеята да напрява италианска яхния с леща и кестени и може би и нещо друго следващите дни. Вече правих от тях супа и торта, а мъжът ми замислено каза ”май само хляб с кестени не си правила, би било много вкусно” и ми даде идея за още нещо, което мога да сготвя.

Яхнията с кестени стана много ароматна и доста далеч от традиционата леща яхния позната у нас, заради италианските подправки и кестените

Адаптирано от Closet Cooking

Продукти:

1 чаена чаша леща

1 чаена чаша сварени, обелени кестени

1 стрък целина

1 средно голяма глава лук

1 малък морков

150 гр печурки

3 скилидки чесън

2 чаени чаши вода

1 дафинов лист

7-8 стръка магданоз

листата на 2 стръка прясна мащерка

1 с.л. балсамов оцет

3-4 с.л. зехтин

сол и черен пипер на вкус

опционално: 1 с.л. настърган пармезан

Приготовление:

Кестените са цепват на кръст, с нож от към острата страна и се варят за около 25-30 минути. Докато са топли се обелват.

Целината, морковът и лукът се нарязват на дребно и се запържват за 4-5 минути в зехтина. Добавя се смачкания чесън и се задушава за минута или докато усетите аромата му. Добавят се нарязаните на филийки гъби, лещата, кестените, водата, дафиновия лист и мащерката. Яхнията са задушава около 30-35 минути докато лещата омекне. Добавя се солта, черния пипер и балсамовия оцет. Вари се още 5-6 минути. Преди сервиране добавете нарязания на ситно магданоз, отстранете дафиновия лист и поръсете с пармезана

Добър апетит!

Други публикации:

Патладжани с доматен сос

Карфиол с кашкавал и чеснови трохи

Суфле със сирене

12 comments on “Италианска яхния с кестени и леща

  1. Ирина казва:

    Много вкусно изглежда!🙂

    Подрави!

  2. Dani казва:

    Неуморна си на тема кестени!Страхотна идея-тъкмо бях решила да си почина от беленето….Но ти ме изкушаваш,защото обичам леща.Поздрави!

    • Danyela казва:

      Мерси, Дани. Между другото все още не съм открила по магазините готово кестеново пюре😦

  3. Yoana казва:

    Наскоро и аз пробвах тази рецепта. Грабна ме още като я видях и много ми хареса. Страхотно съчетание на продукти. За съжаление никой от останалите членове на семейстовото ми не сподели моя възторг. Но те са малко (да не кажа доста) странни на тема храна.
    Продължавам да следа с голямо „настървение“ предложенията тук. Явно вкусовете ни съвпадат!

  4. Yoana казва:

    Забравих! Снимките са чудесни! Моята манджа имаше доста нефотогеничен вид.

  5. Danyela казва:

    Йоана, много ти балгодаря!
    Напълно те разбирам за вкусовете, моят мъж, когато се запознахме, ядеше почти само пържоли на фурна с пържоли за гарнитура🙂. Постепенно с годините прояде и други неща. Знам колко е трудно да готвиш, така че да се хареса на всички, все пак всеки човек има свои предпочитания
    А за лещата си много права – ужасно е нефотогенична. Много ми хареса това определение😉

  6. ernesta казва:

    най-чудесната, ароматна леща, която съм правила и яла, признавам съблазни ме с кестените и въпреки че не съм фен на лещата, тази рецепта ми е фаворитка

    • Danyela казва:

      Ерна, наистина е много ароматна. Днес и аз гледах кестените на пазара и се сетих за тази рецепта, мисля да я приготвя за вечеря, стига детето да ме остави🙂 Много се радвам, че ти е харесала🙂

  7. даниела казва:

    Просто уникално стана-невероятно съчетание от вкусове и аромати,съвсем мъничко промених рецептата-добавих 2 лъжици домати на кубчета от консерва.Поздравления още веднъж за хубавия блог!

    • Danyela казва:

      Даниела, благодаря! Радвам се, че така ви е допаднала!
      Поздрави и хубава неделя!

  8. Даниела казва:

    Много обичам леща и кестени,за разлика от мъжа ми (който се съсредоточил както всеки средностатистически мъж в пържоли и картофи). приятелка (те имат гора с кестени) ми сподели ,че ядат сурови,и от тогава ям само така.. Не трябва да се пие много вода,но ми харесва много.
    Даниела, благодаря за рецептата!

Вашият коментар

