Пълнозърнести хлебчета с тиква и ленено брашно

Много исках да направя печиво с тиква. Прерових много рецепти за сладки, пай, кексове, които в този Хелоински сезон изобилстват по чуждите блогове, но по някаква причина никоя от тях не ме грабна. Снимките бяха изкушаващи, резултата несъмнено вкусен и прекрасен, но ми липсваше магията, която ме запраща моментално в кухнята, запретнала ръкави над продуктите. Не мога да обясня винаги, защо дадена рецепта ме е изкушила, а друга не, защо виждайки и представяйки си дадена храна ми се приисква да я направя, може би е моментно състояние и настроение. Случвало се е да прелиствам готварска книга с рецепти години наред, да знам рецептите наизуст коя след коя е и в някоя мразовита вечер, да отворя на случайна страница и да се изненадам на ястието там, да се чудя как до сега не съм направила това изкушаващо нещо, което е описано. Така за пореден път оглеждайки се за нещо с тиква, попаднах на рецепта за пълнозърнест хляб с ленено брашно и ткива. И друг път съм споменавала, че обичам да експериментирам с брашната в хляба, така че тази рецепта ми беше точно по вкуса. Като допълнение направих крем от тиква, мед и заквасена сметана, който намазан върху хлебчетата им придаваше още по-есенен вкус.

Адаптирано от Cookingbread

Продукти:

За закваската:

1 ч.л. суха мая

¾ ч.чаша хладка вода

1 ч. чаша пълнозърнесто брашно

За хляба:

1 пакетче суха мая от 7 гр без чаената лъжичка използвана за закваската

3 ½ ч. чаши. пълнозърнесто брашно

1 ч. чаши пюре от тиква

1 с.л. захар

1 ½ ч.л. сол, може да се сложат 2 – сложих само 1 1/2 и хлябът беше леко безсолен

¼ ч. чаша хладка вода

¼ ч. чаша ленено брашно

1 с.л. ленено семе за поръсване

За тиквения крем:

1 ч. чаша пюре от тиква

2 ч.л. мед

2 с.л. заквасена сметана

опционално:

щипка канела

 

Приготовление:

Тиквата се пече, поръсена с лъжицата захар до омекване. Намачква се на пюре с вилица

За закваската в купа се смесват маята, водата и брашното, разбърква се добре. Купата се покрива с фолио или капак и се оставя на стайна температура за през ноща.

На другия ден, към закваската се добавя водата, солта, останалата мая, лененото брашно, пюрето от тиква. Разбърква се с лъжица и постепенно се добавя пълнозърнестото брашно. Когато стане трудно за бъркане с лъжица, тестото се изважда и се меси с ръце около 8-10 минути.

Тестото се връща в купата, покрива се с фолио и се оставя докато увеличи обема си двойно.

Тестото се изважда на леко набрашнена повърхност и се меси 4-5 минути. Отново се връща в купата, за да увеличи двойно обема си.

От тестото се оформят 10 равни по големина питки и се поставят в намаслена тавичка. Питките леко се намокрят и се поръсват с лененото семе. Тавичката се покрива с кърпа и се оставят да втасат.

Фурната се загрява на 190 градуса и питките се пекат около 30 минути.

За тиквения крем:

Тиквеното пюре, меда, сметаната и канелата се разбъркват добре.

Добър апетит!

Други публикации:

Бирен хляб

Марокански селски хляб със сусам

Бейгъли

4 comments on “Пълнозърнести хлебчета с тиква и ленено брашно

  1. Ирина каза:

    Мммм, хлебчетата са прекрасни, а как ли само ухаят. Четох и аз наскоро за подобен тиквен крем и май е време да го приготвя и аз 🙂

    Хубав ден от мен и усмивки!

  2. Danyela каза:

    Ирина, много благодаря! Кремът става много ароматен.
    Прекрасен ден и от мен!

  3. Eli каза:

    Abe ako nqmashe tikva shteshe da e po dobre.Az lichno ne obisham mnogo tikva…..

  4. igata каза:

    Mene puk me kefi. Blagodaria

Вашият коментар

