Пиле с гъби и арпаджик

Наскоро купих един килограм арпаджик с идеята да направя една рецепта с телешко на която съм се заканила отдавна. Но непрекъснато забравям да купя телешко. Не ми е любимото месо, и минавайки покрай щанда, все ще загледам пилешкото, свинското или агнешкото. Последното ми е особено любимо, но напоследък все не мога да намеря хубаво. И така арпаджика си отлежаваше на рафта със зеленчуците в къщи. Така или иначе пилешко готвя доста често и напоследък взеха да ни омръзват все едни и същи негови вариации. Когато си харесам някоя рецепта, обикновенно я правя докато не и се наситя, както казва мъж ми – до втръсване  :-). Та напоследък много често готвя пиле с гъби и сметана. Днес пак хванах да правя това ястие, но мъж ми категорично и твърдо се възпротиви. Все пак да го яде 4 вечери по ред му дойде в повече. Така се сетих за дребния лук и реших да импровизирам ястие с него. Сега това заплашва да е новата пилешка рецепта, която ще готвя всяка вечер тази седмица.

Продукти:

800 грама пилешки гърди или бутчета – ползвах пилешки гърди

500 гр печурки

800 гр арпаджик

1 средно голям морков

3 с.л. зехтин

20-30 гр масло

100 мл. червено вино – ползвах Марсала

сол и черен пипер на вкус

3-4 стръка магданоз

1 ч.л. червен пипер

1 ч.л. концентрирано доматено пюре

Приготовление:

Нарежете пилешките гърди на ивички. Загрейте 1 с.л. зехтин и половината масло в дълбок съд и запържете пилето до златисто. Извадете месото, добавете останалото масло и зехтин и сложете почистения, ненарязан арпаджик. Добавете морковът нарязан на колелца и после на четвъртинки. Задушавайте до омекването на лукът около 30 минути. Добавете гъбите нарязани на филийки. Подправете със солта, черния пипер и солжете виното. Върнете месото при зеленчуците. Поръсете със червения пипер. Разтворете доматеното пюре в ½ ч.ч. вода и го изсипете в ястието. Задушавайте под капак още 15-20 минути. Сперете котлона и поръсете със ситно нарязания магданоз.

Добър апетит!

Други публикации:

Пиле с бамя

Сач с пиле и зеленчуци

Риба в тесто

5 comments on “Пиле с гъби и арпаджик

  1. valkocompany каза:

    Страшна манджичка

  2. Ирина каза:

    Много вкусно изглежда!
    Малко ме е срам, но… какво е арпаджик? Чувала съм го навремето от баба и дядо, но имам спомени, че хранеха животните с него 😀 При всички положения, каквото и да е, е много апетитно!

    Поздрави, Даниела! Приятни почивни дни 🙂

  3. Dani каза:

    Здравей,Дани,много хубава рецепта,може би защото харесвам ястия с арпаджик.Не знам защо не си „падаш“по телешко,но ако нямаш някаква сериозна причина опитай.Телешкото си е телешко/каквото и да се разбира под това/Аз скоро правих с телешко „Ирландска яхния“с лукчета и отдавна не бях хапвала толкова вкусно нещо и телешкото има заслуга за това.Хубав и усмихнат уикенд ти пожелавам:)

  4. Danyela каза:

    Валко, благодаря
    Ирина, арпаджик е дребен лук. Благодаря много за комплиментите.
    Хубави почивни дни!
    Дани, няма определена причина да не харесвам телешко, просто…хм..не ми е толкова вкусно. Може би не съм намерила още точната рецепта, не знам.
    Хубави почивни дни

  5. Това изглежда наистина страхотно.Аз също бих го предпочел повече с пилешко.

Вашият коментар

