Захаросани портокалови корички

Преди години, винаги, когато отидех на госи при баба имаше кекс с портокалови, лимонови или мандаринови корички. Тя задължително имаше кутия със захаросани. Освен, че ние внуците и, много ги обичахме и ги правеше за нас, тя не обичаше да оставя незиползвани части от плодовете. Бедни години. Това ми напомня, че правеше изключително вкусно сладко от динени корички, за което обаче не знам рецептата, за жалост. Трябва да се поровя отново в огромния и зелен тефтер със записани рецепти или пък в любимата и готварска книга, издадена през 30 те години на миналият век, в която наред с пълно описание, как трябва да се подреди маса за 12 гости имаше и обяснение как да се инструктира прислужницата, за да знае какво месо да купи от пазара. За жалост тази книга е останала без корици и заглавни страници и не знам нито автор, нито заглавието и. Изключително ценна е за мен, както и бабиния тефтер, защото съдържат гозбите и ароматите на моето детство при баба и дядо. Но думата ми беше за кандираните корички.

Прекрасни са както за хапване, когато ви се яде нещо сладко и освежаващо, така и за да се прибавят към различни сладкиши. Лично аз ги предпочитам захаросани, въпреки всеизвестната ми мания за шоколад. Правя ги всяка година, от много време  на сам. Помагат ми да възвърна празничното си настроение, когато Нова Година е зад гърба ми и  отново е време за работа и връщане към ежедневието. Трудно е да се адаптира човек, след празничната еуфория отново към нормалния си ритъм на живот. Мъжът ми не ги обича. Изобщо. Заобикаля ги отдалеч и с ужас. Какво пък, остават всичките за мен.

Продукти:

корите на 3-4 големи портокала

1 чаена чаша захар

½ чаена чаша вода

захар на дребни кристали за овалване

шоколад и масло за потапяне на краищата

Приготовление:

Портокалите се измиват много добре и се обелват. По-голямата част от бялата тъкан се отстранява с остър нож. Ако с това не ви се занимава, не се притеснявайте, когато се захароса е много вкусна. Корите се нарязват на ленти, поставят се в тенджера и се заливат с вода. Когато водата заври се изхвърля и се сипва нова. Варят се около 20 тина минути. Водата се изцежда.

В тенджера се сипва захарта и водата, поставя се на бавен огън и когато захарта се разтопи се добавят коричките. Вари се около 50 минути, коричките стават прозрачни.

Коричките се изваждат с решетъчна лъжица и се поставят върху хартия за печене да изсъхнат. При мен обикновенно отнема ден и половина.

След това докато са леко влажни, но не прекалено се овалват в захар или краищата им се потапят в разтопен шоколад

Добър апетит!

Други публикации:

Сладки с овесени ядки, орехи и портокал

Бисквити със шоколад и орехи

Пана кота с ром и домашно черешово сладко

19 comments on “Захаросани портокалови корички

  1. Dimitrana S. казва:

    Обожавам ги!

    Винаги съм купувала готови и рецептата, споделана от теб ме заинтригува, Даниела!
    Комплимент за представянето й: увлекателно и очарователно-вкусно :-D

    Сърдечен поздрав и :-)

  2. Ирина казва:

    Даниела, знаеш ли от кога търся рецепта за кандирани портокалови корички :-) Димитрана много чести ги използва в рецептите й и винаги ми се е искало и аз да опитам. Сега благодарение на теб, имам тази възможност! :-)

    Сърдечни поздрави!

  3. Dani казва:

    Много добре изглеждат,Дани,а и си ги разказала както винаги прекрасно:)За сега си щастливка,че си ги похапваш сама:)Поздрави:)

  4. Eoc казва:

    И аз така реагирам, когато любимият ми отказва да яде нещо вкусно за мен :D Иначе – благодаря за рецептата, ценна е :)
    Поздрави, Дани :)

  5. Danyela казва:

    Дими, Ирина, Дани, Зори, много ви благодаря за добрите думи!
    Спорна седмица!

  6. Тони казва:

    Страхотно!
    И аз като Ирина търся заради рецептите на Дими, но все не намирам. Сега се хапват доста портокали и има много кори.

    Бллагодаря, Даниела :-)

  7. Rayna казва:

    Мисля, че става думата за Готварската книга на Нацко Сотиров – бил е готвач на царя (Борис), учил е в Италия и е най-издаваният български автор на русския пазар.
    Книгата се казва „1400 готварски и сладкарски рецепти“ е преиздадена през 1995 от изд. „Соларис“.
    Накрая има препоръки за подреждането на масата и как трябва да се държат на масата децата, когато има гости!

    • Danyela казва:

      Rayna, благодаря че сподели предположение, но не е книгата на Нацко Сотиров. Имам изданието и от 1995 и двете книги са различни.
      Поздрави!

  8. Краси казва:

    Извинявам се за глупавия въпрос, но дали това може да се приложи и с кори от мандарини?

    Сетих се, защото имам в наличност, но ако не става, задължително ще опитам с портокали.

    • Danyela казва:

      Здравей, Краси
      С мандаринови корички става много ароматно. Може да опиташ също и с лимонови. Отдавна се каня да направя грейпфуртови, но все още не съм захаросвала от тях
      Успех!

  9. Svetlana казва:

    Мисля,че това е книгата на Теодора Пейкова-издател на сп.“Практична домакиня“,аз имам издание от 1936г

    • Danyela казва:

      Svetlana, благодаря за информацията. Да, твърде вероятно е това да е книгата. Ще се опитам д апроверя в най-скоро време!
      Поздрави!

  10. Lid казва:

    Аз също правя такива вкусотийки.Конкретизирам рецептата:попарвам портокаловите кори 3 води,защото корите горчат,освен ако не се остържат леко на ренде.Заливам ги със студена вода при първото варене,а следващите води са врели.Първата вода е студена, с цел по-продължително време да са корите във водата ,за да излезе горчилката. И трите варенета са по 10 мин.
    При мандарините не се получава,но ефектът е поразяващ при лимоните и то задължително дебелокори.

    • Danyela казва:

      Lid, да аз също съм срещала рецепти, в които се казва че коричкие се изваряват 3 пъти, за да падне горчилката, но винаги съм ги правила само с една смяна на водата и до сега не са ми нагарчали
      Поздрави и благодаря, че сподели твоят начин

  11. Ivan Stoyanov казва:

    Дани, коричките изглеждат страхотно и мисля да ги направя. А за сладкото от динени корички ето една рецепта: http://www.ludimladi.bg/index.php?p=view&aid=407

  12. Кети Кръстева казва:

    Благодаря за рецептата – направих си от тези корички, а сега бихте ли споделили как се съхраняват…

Вашият коментар

