Брауни с дулсе де лече

Първата седмица отново на работа отмина. Трудно нещо е да се приспособиш към натоварения работен ден след година и половита в къщи. Денят ми се струва безкраен – срещи, телефонни разговори, обсъждания с колеги, срещи с клиенти, крайни срокове, планиране на проекти…ужас. А мисълта ми скача през цялото време към детето, мъжа ми, къщата, кучето…липсва ми домашния уют и това цялото ми време и мисли да са предимно посветени на тях – моето семейство. На всичкото отгоре времето се стопли и вместо да се радвам, това повече ме подтиска – мисълта, че вместо да правя смислени и приятни неща в къщи си губя времето в работата. Сигурно размислите ми ще са доста странни за хората свикнали да градят кариера или за тези считащи, че домашните задължения са досадни. Но хората са различни и приоритетите им също. Вероятно ако можех да избирам щях за винаги да си остана домакиня, да имаме 4-5 деца, къща на село с огромен двор със зелена трева и градинка с цветя и поне 3 кучета. Какви идеалични мисли…може би някой ден и това ще стане…а до тогава ще ставам в 6 сутринта, за да заведа детето на ясла и да стигна до работа, ще пия кафето на крак, докато приготвям закуската, събирам разхвърляни играчки от пода и се гримирам докато хапвам нещо на бързо пред компютъра.

Като казах хапвам на бързо, цяла седмица си мечтая за закуска да имам нещо интензивно сладко и шоколадово, което да ме зареди с енергия за през деня. Мисля че няма по-идеално нещо за това от едно брауни с мека,сочна структура с вкус на млечен шоколад. А като добавим и дулсе де лече в него, скоростта на изяждане на въпросното брауни достига неподозирани рекорди. Ако някак си успеете да не го опустошите веднага с кана шварц кафе, да си знаете, че е най-вкусно когато престои 1-2 дни и ароматите му се слеят и балансират

Адаптирано от David Lebovitz

Продукти за квадратни тава 23 на 23 см или кръгла с диаметър 26 см

250 грама шоколад

4 яйца

4 с.л. какао

1 чаена чаша захар

1 1/3 чаена чаша брашно

150 гр масло

300 гр дулсе де лече (получено от 1 консерва подсладено кондензирано мляко) или 1 бурканче готово дулсе де лече

Приготовление:

Тавата се застила с метално фолио като се поставя лента застилаща дъното и две от стените и отгоре се кръстосва втора лента, която покрива дъното и другите две стени.  Намазва се с масло

В купа се поставя начупения на парченца шоколад и маслото и се разтопяват на водна баня или в микровълновата на отрязаци от 20 секунди. Сместта се разбърква добре и се оставя да се охлади леко. Добавят се яйцата едно по едно и се разбъркват с тел, добавя се захарта, какаото и брашното и всичко се разбърква добре докато сместа стане еднородна

Изсипвате ½ от сместа в тавичката и отгоре с лъжица разпределяте около 1/3 от дулсе де лечето. Покривате с останалата брауни смес и отгоре слагате останалото дулсе де лече.

Ако ще приготвите дулсе де лече сами, може да следвате инструкциите от рецептата за Шоколадова торта с дулсе де лече.

Сладкиша се пече в предварително загрята на 170 градуса фурна около 40-45 минути или докато сладкиша стегне, а в центъра е съвсем леко мек. Преди да го нарежете оставете браунито да изстине напълно

Страхотно е за похапване с чаша студено прясно мляко

Добър апетит!

Други публикации:

Карамелов пай

Карамелови бонбони с лешници

Бърз какаов сладкиш

30 comments on “Брауни с дулсе де лече

  1. Dani казва:

    Прекрасни са брауните по тази рецепта, Дани!
    Това беше първата ми „среща“ с дулсе де лече
    и оттогава сме:“любов необяснима“
    Прекрасен утреше ден!

    • Danyela казва:

      Дани, дулсе де лечето е дяволско нещо🙂. Опиташ ли го веднъж после няма отказване
      Усмихната нова седмица!

  2. Ema казва:

    О Дани🙂
    Размислите ти преди рецептата тооолкова са ми близки…
    Сигурна съм, че след 2-3 седмици ще си мисля точно това😀, понеже ми предстои точно такъв преход.
    Всъщност отдавна си го мисля, но напоследък повече🙂
    Страхотна рецепта, която мисля да пробвам преди да започна работа и да нямам време за готвене😀
    Приятно довършване на уикенда и хубава нова седмица!:)

    • Danyela казва:

      Ema, пожелавам ти бърза аклиматизация на работното място, а до тогава наслаждавай се на времето в къщи🙂
      Усмихната нова седмица!

  3. Sunny казва:

    Мила, Дани, толкова добре те разбирам… На мен ми предстои връщане на работа през май, живот и здраве… а хич не ми се иска… Описала си точно моите чувства и мисли🙂 А относно десерта – какво да кажа, обожавам брауни, никога не съм опитвала дулсе де лече… и в момента съм на строга диета…😦 Но след Великден веднага ще го направя🙂 А дулсе де лечето може ли да се замени с нещо друго или пък браунито да се направи без него? Питам, защото ми се струва, че няма да мога да се справя с това кондензирано мляко🙂

    • Danyela казва:

      Sunny, и на теб пожелавам бързо привикване към новата ситуация!
      Дулсе де лече вече може да бъде купено и готово и да си спестиш варенето на консерва. В поста има снимка на бурканчето.
      По принцип браунито ще стане добре и без дулсе де лечето, само увеличи леко количеството захар, примерно с 1/4 чаша. Можеш да добавиш ядки, ако искаш
      Успешна седмица!

      • Sunny казва:

        Мерси за съвета. Аз обаче никъде не съм виждала готово Дулсе де Лече.. но ще се огледам😉

  4. Имам доста рецепти за брауни, но точно тази я нямам. Изглежда многообещаващо и аз непременно ще я опитам.

    • Danyela казва:

      Апостол Апостолов, надявам се да ви хареса, когато приготвите рецептата

  5. Diana казва:

    Дани,
    много изкушващо предложение и както винаги –
    страхотни снимки!
    Лека и успешна нова седмица, Диана

  6. Biliana казва:

    Страхотни фотографии, и вероятно – рецепта. Имах късмета да опитам дулЧе де лече, включително и сладолед с такова, в Буенос Айрес.
    Поздрави.🙂

    • Danyela казва:

      Biliana, благодаря за поправката. И на мен отдавна ми се ще да опитам такъв сладолед, запланувала съм да опитам да направя като се постопли още малко времето.

  7. Краси казва:

    Това пак е по моята част.🙂
    Доста съм слушала за Дулче де лече и май е време да го пробвам.

    А за връщането на работа какво да ти кажа. За мен е уж далече, сега понякога ми се иска да се върна и да се разнообразя малко, но през повечето време ми харесва да съм у дома и да правя каквото си искам. Стискам палци бързо да свикнеш на работа. Ако не, отваряш едно семейно ресторантче и съчетаваш работа, готвене и стоене вкъщи.🙂

    • Danyela казва:

      Краси, благодаря ти! За ресторантчето – това ми е отдавнашна мечта, както и магазинче за цветя🙂. Мъжът ми ми е обещал, че ако някой ден можем да си го позволим като инвестиция, ще си отворим наше си ресторантче с 4-5 маси🙂
      Хубава и усмихната седмица!

  8. Danyela казва:

    Sunny, от Фантастико съм купувала дулче де лечето

    • Sunny казва:

      ХУбаво, но в Пловдив нямаме такъв магазин🙂 Но съм сигурна, че в Пикадили ще има. А това за ресторантчето е страхотна идея. Ако се случи някой ден, непременно да кажеш адреса, ще дойда! Аз пък си мечтая за бутик за торти🙂 (като в предаването по ФИЕСТА).

      • Danyela казва:

        Ох, Sunny, несъобразих, че в Пловдив няма Фантастико. Пожелавам ти мечтата ти да се сбъдне и да имаш най-прекрасният и успешен бутик за торти!

  9. Ирина казва:

    Ох, изглежда неустоимо!🙂
    Само си мисля, не е ли прекалено сладко? Разбира се, всичко е въпрос на вкус, но изхождам от това, че дулсе де лечето е като цяло мнооого сладко, а в комбинация с шоколад и една чаша захар..🙂

    Успешни работни дни и усмивки от мен!

    • Danyela казва:

      Ирина, благодаря. Сладичко е, но с горчиво кафе е прекрасно. Разбира се, захарта може да се намали, ако човек предпочита, особено ако се сложи млечен шоколад, а не натурален с над 70% какаово съдържание
      Хубава и усмихната седмица!

  10. littlethingslife казва:

    Честити първи работни дни! Наистина хората имаме различни приоритети, а някои от нас имат различни приоритети и желания дори в един живот🙂. Пожелавам ти бързо приспособяване към новия ритъм, така че да има физическо и психическо време за семейството и готвенето.

    Много обичам браунита и ги правя с ябълки, но за дулче де лече (или както там е правилно да се каже) чета в доста рецепти, така че може би и за това е назрял момента. Приятни и спокойни празници🙂

    • Danyela казва:

      littlethingslife, благодаря ти. Хм, с ябълки не съм опитавала, звучи интересно като комбинация, и това ще трябва да се пробва!
      Хубава судмица!

  11. Краси казва:

    Ох,много шоколад…и много карамел.Все любими неща!
    А идилията,която описваш,ми е мечта от …100 години.
    Но децата вече поотраснаха,та може би е време да се замисля за къщата на село,с огромната селска кухня, в ретро стил…обожавам италианските селски къщи.
    Ех,мечти!

    Непременно ще се възползвам от рецептата!
    Усмихната седмица ! :-))
    Краси

    • Danyela казва:

      Краси, да ви е вкусно!
      Пожелавам ти най-прекрасната италианска селска къща с огромна кухня и огнище, на някое спокойно местенце.
      Усмихната седмица!

  12. Mesina казва:

    Звучи невероятно вкусно! Аз обаче имам един малко тъпичък въпрос. Не съм правила никога брауни и се зачудих каква трябва да е тавичката. Ако използвам такава за торта с незалепващо покритие (онези, които се откопчават) трябва ли пак да застилам с фолио?
    Хубав уикенд!😉

    • Danyela казва:

      Съвсем обикновена тавичка върши работа. В случая, въпреки незалепващите стени на вашата тавичка, пак бих сложила фолио, защото става доста лепкаво и е много по-лесно фолиото да се обели, буквално, от браунито.
      Хубав уикенд и приятно готвене🙂

  13. Kalina казва:

    А пък аз не мога да намеря къде се продава дулче де лече😦 пробвах да правя, но не по метода с варенето на консервата, а в микровълновата, но малко прекалих и се получи неочакван резултат, накапах го като бонбони върху хартия за печене, просто защото стана по гъсто отколкото се очакваше и то се втвърди и станаха невероятни дъвчащи бонбони като карамел лакта.
    Пожелавам ви страхотно вълшебно лято! Много ме усмихват вашите рецепти и отношението ви към семейния уют.

    • Danyela казва:

      Калина, много ви благодаря за милите думи! Първият път когато правих дулсе де лече и аз изпуснах момента и направих моето на бонбони с лешници, има я рецептата в блога. Наистина стават много вкусни бонбони. Дулсе де лече мисля че видях във Фантастико наскоро, дано намерите готово.
      Сърдечни поздрави!

  14. Даниела казва:

    Намерих рецептата точно навреме за да изненадам половинката за Свети Валентин. Дали може да се използва бял шоколад или смесен? Как мислиш?

    • Danyela казва:

      Здравей, съжалявам за закъснелия отговор. Но няма проблем да се ползва бял или смесен шоколад, но ти най-вероятно вече си опитала
      Сърдечни поздрави!

Вашият коментар

