Крем супа от червена леща

Горещо е, въздухът не помръдва и единственото за което имам сили е да лежа, без да помръдвам, за да не би да се загрея допълнително и от това малко усилие. За готвене не мога и да помисля, максималното което мога да си представя да направя е да отрежа парче хляб със сирене и домат. Не знам кой е измислил тази комбинация, но е гениален. С чаша айрян е най-прекраснато ястие за това време на годината. Но все пак не съм сама в къщи и е добре домочадието да хапва нещо различно от поръчана храна или сандвич. Искаше ми се ястието да е бързо и да е приятно за хапване студено, за разхлаждане.  Червената леща се приготвя бързо, защото е обелена от люспата си и е доста по-лека за чувствителни стомаси. Комбинацията и с източни подправки я прави неустоимо ароматна

Продукти:

1 чаена чаша червена леща

1 ½ литър вода

1 малка глава лук

½ морков

2 скилидки чесън

¼ чаена лъжичка кимион

¼ чаена лъжичка кориандър

¼ чаена лъжичка куркума

щипка лют червен пипер

сол и черен пипер на вкус

сокът на 1 лимон

1-2 с.л. зехтин

нарязан магданоз или кориандър за поръсване

Приготовление:

В тенджера се загрява зехтина и се добавя ситно нарязаният лук и морков. Задушават се докато лукът стане прозрачен и омекне. Добавя се смачканият чесън, кимиона, кориандъра и куркумата. След 2-3 секунди, когато се усети аромата им, се сипва водата и се добавя изчистената и измита леща. Тенджерата се похлупва и се оставя на бавен огън, докато омекне – около 15 тина минути. Супата се пасира, добавят се солта и черният пипер.

Супата се сервира студена с лимонов сок. Поръсва се с нарязания магданоз или кориандър

Добър апетит!

Други публикации:

Минестроне

Гаспачо

Ахо бланко (бадемова супа)

14 comments on “Крем супа от червена леща

  1. Dani каза:

    Дани, много добра идея 🙂
    Не съм опитвала червена леща
    и ето сега е момента!
    Успешна и прохладна седмица!

  2. климатик каза:

    Звучи и изглежда вкусно. Ще го пробвам определено! 🙂 Благодаря 🙂

  3. Дани много хубава рецепта-ще си я запиша и непременно ще я пробвам през зимата (вече е твърде горещо при мен за топла супа).
    В Кипър с леща се правят страшно много гозби, а супа от червена леща е харесвана в къщи. Твоята рецепта е с повече и различни миродии и определено мога да си представя колко ще е вкусна!

    Хубава седмица от мен!

  4. barboran4e каза:

    Влязох, за да си припомня рецептата за сос тахинини и открир поредната страхотна рецепта:) Тази седмица ще приготвя супата!
    Все се каня да те питам- Сами хапва ли от вашите ястия или му готвиш отделно? Петя е опитвала доста от рецептите в блига ти (задължително ще опита и тази супа!)

  5. Тони каза:

    Много ми допада предложението ти, Дани! Децата обичат леща и ще разнообразя приготвянето й с твоята рецепта 🙂 Надявам се да им допадне.

    Хладна и усмихнат седмица 🙂

  6. Danyela каза:

    Приятели, много ви благодаря за добрите думи и коментарите!
    Барборанче, все още готвя на Сами отделно, в нашите ястия обикновенно прекалявам с подправките, но когато е подходящо му давам и от нашето ядене. Пък и ми доставя огромно удоволствие да му приготвям специално храна за него. Много целувки за прекрасната Петя!
    Успешна и усмихната седмица!

  7. littlethingslife каза:

    Това е една хубава рецепта, която с удоволствие ще запазя за зимата, защото сега и ние сме почти само на таратор :). Много ми хареса снимката на лещата, както и на лъжицата и глинения съд на първата снимка. Поздрави и приятна седмица!

  8. Danyela каза:

    littlethingslife, благодаря ти много за комплимента за снимката. Това е една от малкото снимки в блогът, които съм снимала аз, а не мъжът ми – много учене имам още за фотографията, дано скоро сдобия по-хубава техника
    А таратора е класика за това време на годината, особено с няколко капки орехово олио
    Хубав и усмихнат ден!

  9. Вили каза:

    Интересна рецепта.Тъкмо си похапвах пасирана леща от Измир и хумус и попаднах на твойта рецепта с червена леща.Непременно ще я пробвам.
    Страхотен блог! Вече си набелязах няколко рецпти за крекери!
    Благодаря!

  10. аз по принцип не обичам леща, но тази стана страхотна и всички си облизаха чиниите. супер рецепта, благодаря много, че си я споделила 🙂

  11. Климатици каза:

    Не знам,дали ще се справя с приготвянето,но ще пробвам,изглежда повече от добре.

  12. До сега не съм правила червена леща и не знаех че става по бързо, пък и изглежда доста по интересна, ще взема и аз да потърся,благодаря за тази рецепта и с продукти като…“ 2 скилидки чесън¼ чаена лъжичка кимион¼ чаена лъжичка кориандър, куркума, лимон….“ няма как да не стане вкусно, особено с лимон не се бях сетила да комбинирам нормалната леща, изглежда доста вкусно, за вечеря вече измислихме какво ще е, ако сложите и някой десерт ще ви бъда безкрайно благодарна.

  13. Благодаря за вкусната супа, която ни предоставяте изгледжа страхотно ,честно казано лично аз предпочитам да хапвам супа,отколкото всякакви пържоли или меса, не защото не обичам като че ли ми омръзна и това че постоянно и винаги трябва да има нещо с месо на масата е досадно.Ще се опитам да направя тази супа и стъпките…“ В тенджера се загрява зехтина и се добавя ситно нарязаният лук и морков. Задушават се докато лукът стане прозрачен и омекне. Добавя се смачканият чесън, кимиона, кориандъра и куркумата./…“ звучи доста апетитно, а и има чесън който знаем колко полезни съставки има.Пилешко с един страхотен чеснов сос ми е любим най вече за лятото.

Вашият коментар

