Крем супа от карфиол

След последните две седмици без уикенди и почти 18 часови работни дни, отново ме налегнаха, не че някога са се изпарявали напълно, мисли за това колко е нередно всъщност да се работи🙂 Искам да правя каквото си искам, да си играя с детето, да обръщам внимание на мъжа си, да се разхождам с кучето, да готвя, да чета и слушам музика, да чистя къщата си, да се занимавам с важните за мен неща…с две думи да съм мениджър, но не в службата, а на дома си и живота си. Мисля, че съм родена да съм домакиня, старомодна, но без ролки на главата и халат, старомодна в смисъла на това, че нещото което ми носи удолетворение е да бъда близо до най-любимите ми хора ежеминутно. Мисля, че най-болезнено е усещането за липса на време за детето. Когато се прибера късно, а той вече е много кисел защото му се спи и успявам да му обърна внимание за около час, преди да заспи изтощен от целодневното дивеене, танцуване, скачане и откриване на света. Радвам се и едновремено с това много ме боли, когато ме посреща с писъци от радост когато се прибирам „мамуууууууу, мамуууу, мамееее…” Надявам се тези мрачни мисли да отлетят, когато поредният краен срок е спазен и работния ден се върне в нормални граници, въпреки че горчивината, че животът, истинският, минава покрай мен, докато се занимавам с несъществени неща ще си остане. От опит знам, че тъга се лекува най-добре с топла супа, приготвена набързо, сгряваща с аромата на източни подправки и прегръдката и разбирането на любимия човек

Продукти:

1 средно голяма глава карфиол

1 голям картоф

1 малка глава лук

2 скилидки чесън

1-2 с.л. зехтин

1 ч.л. кимион

1 ч.л. смлени зърна кориандър

1 литър вода

сол и черен пипер на вкус

Приготовление:

Карфиолът се измива и накъсва на розички. Картофът се обелва и нарязва на едри парчета. Зеленчуците се варят до омекване в леко подсолената вода, след това се пасират заедно с течността

В отделна тенджера се загрява зехтина и в него се задушава лукът до омекване. Добавя се смачкания чесън и подправките за 1-2 минути, докато се усети ароматът им и се прибавят пасираните зеленчуци. Ако е необходимо и супата е твърде гъста се добавя още малко вода. Всичко се вари още 5-6 минути.

Сервира се с крутони

Добър апетит!

Други публикации:

Ароматна крем супа от тиква

Крем супа от кестени

Шафранова крем супа с праз и картофи

Преди 1 година:

Пилешка супа

24 comments on “Крем супа от карфиол

  1. катя казва:

    Толкова е приятно при теб, струи любов и топлина! Супата е чудесна🙂 Слънце, усмихвки и спорна работа!

  2. littlethingslife казва:

    стопли ме с тази супа в това студено утро. много топлина и на вас, за да остава време за най-важните неща. Поздрави!

    • littlethingslife казва:

      направих тази супа и много ни хареса. наистина стопля и е вкусна с тези източни подправки. благодаря за рецептата и хубав край на седмицата!

      • Danyela казва:

        Много се радвам, че ви е харесала!🙂
        Приятни почивни дни!

  3. ernesta казва:

    много си ми скъпа, даниела:*

  4. elena казва:

    Дани, току що се връщам от пазара с глава карфиол…и си мислех как ще потърся рецепта за супа от карфиол…:) Мерси :*

  5. kathryn казва:

    Абсолютно си права! Нередно е да се работи! Думите ти пресъздават едно към едно мислите ми от последните дни, а работният ми ден е само 9 часа. Искам да съм точно такъв мениджър на дома си, какъвто описваш. Оставам работата и кариерата на всички други жени, които я желаят!
    И след, като салатата от цвекло беше изпратена с “ Това го прави по-често.“ няма начин да пропусна крем супата.

  6. elena казва:

    Супата е върхът! А някакъв френски писател, забравих точно кой, казва, че човекът не е създаден за да работи, и доказателството е, че се уморява…🙂

  7. Ema казва:

    Здравей Дани🙂
    Страхотна супа, непременно ще опитам да я приготвя.
    Относно разпределянето на времето за важните неща в живота ни ми се прииска да ти кажа нещо… В момента аз имам възможността да съм вкъщи, да готвя,да отделям време на съпруга и сина си, но бих искала да имам и работа, така бих се чувствала по-щастлива, честно… Та, да се налага да ходиш на работа не е чак толкова лошо, стига да не се работи системно извънредно🙂.
    Желая ти повече време със семейството за в бъдеще и нормално работно време!
    Прегръдки🙂

  8. Ирина казва:

    А, защо си мислех, че съм коментирала?!🙂

    Чудесна е супичката, Даниела! Със сигурност е много вкусна и здравословна!

    Подкрепям напълно философията ти за живота!

  9. Danyela казва:

    Благодаря на всички ви за хубавите думи, стоплиха ме много!
    Ерна, Елена :* и вие сте ми много скъпи, момичета. Елена, така се радвам, че ти е харесала
    Ема, дано скоро намериш работата, която търсиш. Прегръдки!
    kathryn, много се радвам за салатата от цвекло.

  10. Sunny казва:

    И аз така-като теб, Дани… не ми се работи, искам да имам достатъчно време за дома, семейството и себе си… обаче в настоящето това се нарича идеал… не знам дали бих могла да го постигна в близко време, особено след като мъжът ми стартира собствен бизнес… Да се надяваме, че сега работим здраво, за да имаме после повече време за себе си… Ястието ти, както винаги, е превъзходно!

  11. Иво Рашев казва:

    Мерси за рецептата, още днес ще си направя 1 супичка🙂

  12. gotvenetolesno казва:

    за съжаление животът, който водим е модерен, забързан и изисква да не правим нещата, които ни се иска… Сега имам причина да съм си у дома, но си мисля, че за съжаление след година- две няма да имам това удоволствие… Иначе супата изглежда наистина стоплящо🙂

    • Danyela казва:

      Пожелавам ти, да си останеш в къщи колкото дълго желаеш. Целувки на малката сладурана!

  13. vesela казва:

    Страхотно ми допада поста ти, виждам, че доста момичета споделят тази философия за живота, а супичката е стоплила не само твоя ден, но и моя поглед днес.

    • Danyela казва:

      Весела, благодаря ви! Мислех, че по-скоро ще срещна отрицателни, а не положителни коментари на поста ми. Радвам се, че тук виждам мнения на жени, които споделят мислите ми🙂
      Хубав и топъл уикенд!

  14. Йорданка казва:

    Дани, здравейте!
    Рядко ми се случва комбинацията да е работен ден, а аз да съм почивка и сама вкъщи, а днес е точно такъв ден. За да се насладя достатъчно на това свободно щастие ще правя твоята карфиолена супа. Обожавам приготвянето на супи, ако в университет има такава специалност смятам, че доста добре бих се справила🙂 Друго си е обаче да пробвам чуждата идея за супа, затова първя смятам да се поглезя с твоят горещ шоколад и после – карфиола. Странни неща ни правят щастливи, нали?! Желая ти спокоен ден и още и още творческо вдъхновение!

    • Danyela казва:

      Йорданка, имала си прекрасен ден виждам. Отдадена на любимите занимания. Надявам се, че горещият шоколад и супата са допринесли за пълнотата на деня и да са ви харесали. Прекрасно е, когато човек може да се радва на малките неща.
      Хубава и усмихната седмица!

  15. ЛиР казва:

    Уютно е тук, приятно! Интересни рецепти, ще се радвам да видя повече постни! Поздрави!

  16. ptiche казва:

    Привет Даниела!Току що се регистрирах в сайта,само за да Ви кажа,че супата е страхотна!Направих я вчера и двамата с мъжа ми си облизахме пръстите.Благодаря много за страхотните рецепти,тъкмо сега мисля да си потърся някоя за сладкиш или кекс.

Вашият коментар

