Нахут със сушени домати и чушки и карамелизиран лук

Отдавна не съм публикувала основно ястие. Зимата сякаш ме изкушава да правя все сладки неща. Липсата на много сезонни зеленчуци също оказва влияние върху трапезата, липсва ми експлозията на аромати и цветове, които нахлуват във въображението докато пазарувам и ме предизвикват да ги комбинирам в ястие. За зимата обикновенно се въртят едни и същи неща – зеле, картофи, ориз, боб, месо във всевъзможни комбинации. А зимата тази година е наистниа дълга, или поне моето усещане е такова. Искат ми се вече чушки, домати, градински ухания на прясно набрани билки. Разрових се в шкафа с подправки. Обичам да размествам бурканчетата и кутиите там, да си представям дали просото и леблебията биха се комбинирали добре с кимиона или  кориандъра например или пък дафиновият лист с розмарина. Обикновенно бурканите, кутийките са толкова много, че сероизни се замислям да поръчам допълнителни шкафове – мястото никога не ми стига. Дафиновият лист и розмарина така ме грабнаха, с аромата си на лято и италианска провинция, че набърза ръка извадих сушените чушки и домати, нарязах лук и ги комбинирах с накиснатия от предишната вечер, без ясна прадстава на какво ще бъде сготвен, нахут.

Продукти за коло 4 порции:

1 чаена чаша сух нахут, накиснат във вода от предишната вечер

1 малък морков

4-5 сушени чушки

10-12 сушени доматчета

4-5 средно големи глави лук

1 с.л. зехтин

20-30 грама масло

1 малко листо дафинов лист

¼ ч.л. розмарин

сол и черен пипер на вкус

магданоз

Приготовление:

Нахутът се изсипва в тенджера заедно с достатъчно вода да го покрие. Добавя се дафиновият лист и се вари на тих огън докато омекне. Нахутът се прецежда и се оставя на страна, като се запазва към половин чаша от течността, в която е врял. Чушките и доматите се накисват в гореща вода и се остявят за 15-20 минути да набъбнат. Лукът се почиства и се нарязва на полумесци. В тиган се загрява маслото заедно с лъжича зехтин, за да го предпази от изгаряне. Добавя се нарязаният лук и се запържва на средно силен котлон, като се разбърква от време на време, докато леко покафенее и се карамелизира от собствените си сокове.

Чушките и доматите се отцеждат от водата, като тя се запазва. Нарязват се на средно гореми парченца и заедно с нахута и течността в която са киснали, както и резервираната вода, в която е врял нахутът  се слагат на котлона на тих огън. Добавя се морковът нарязан на дребно, сол, черен пипер и розмарънт. Варят се докато течността почти се изпари и се добавя карамелизираният лук. Яститето се разбърква добре и се сервира топло, поръсено с малко нарязан на ситно магданоз.

Добър апетит!

Преди 1 година:

Нахут с праз лук и лимон

Хумус

Дип с карамелизиран лук

Преди 1 година:

Шафранова крем супа с праз и картофи

4 comments on “Нахут със сушени домати и чушки и карамелизиран лук

  1. Kathairo казва:

    Напълно съм съгласен с вас за зимни зеленчуци и необходимостта от нещо по-различно. Тази комбинация е много добра и ми харесва идеята много, много.

  2. gotvenetolesno казва:

    Мммм, чудесна комбинация се е получила ! Много ми харесва🙂 Аз също цяла зима готвя картофи, месо, ориз, праз лук и цвекло🙂 Чак ми омръзна вече, но все пак търпеливо чакам пролетта, за да си хапна свежа салатка🙂 Поздрави и хубава седмица ти желая🙂
    Боряна

    • Danyela казва:

      Благодаря, Боряна! Пролетта е съвсем близо вече
      Хубава и усмихната седмица!

Вашият коментар

