Руска пролетна супа

Понякога стоейки в офиса и в къщи, забързана и улисана в ежедневието направо забравям кой сезон е, кое време на годината. Усещам как живота, просто се претъркулва покрай мен, сякаш не ме докосва, а аз стоя и го гледам на забързан каданс. После времето пак забавя темп и нещата се връщат в нормален ритъм, а аз се оглеждам и се учудвам кога детето е пораснало толкова, и кога са се появили тези две нови издайнически бърчици на лицето ми. Хубаво е, че понякога има дребни малки неща, които ми напомнят за това, колко е важно в същност да успееш да забавиш темпото и да им се насладиш. За това си мислех в събота, докато се опитвах да дремна следобяд, а две врабчета се караха шумно кацнали на простора на балкона ни, пречейки ми да се насладя на отдавна забравеното щастие на съботното мързелуване. Птичетата и уханието на току що цъфналата липа в двора, ми напомниха че вече е пролет и колко много обичам това време на годината, когато въздухът замирисва на цъфнали дървета, а любимата ми сергия на пазара се отрупва с току що откъснати зелении, от които бързам да се възползвам веднага. На последък често готвя една много любима у нас пролетна супа от кухнята на руските евреи. Тя съчетава свежестта на спанака, аромата на копъра, магданоза и лимона с плътността на картофите, моркова и пъщърнака, обогатени допълнително от рохко свареното яйце.

Адаптирано от The Complete Guide to Traditional Jewish Cooking

Продукти:

2 картофа

1 морков

1 глава лук

½ пъщърнак

2 шепи спанак

по 1 рохко сварено яйце на проция

лимон

много копър и магадноз

сол и черен пипер на вкус

литър, литър и половина вода

Приготовление:

Лукът се нарязва на дребно и заедно с моркова, картофите и пащърнака нарязани на кубчета и с водата се поставят на котлона да заврят. Оставят се на тих огън около 25-30 минути или докато зеленчуците омекнат. Добавят се листата спанак, нарязани на едро и се оставя да поври още около 5 минути. Супата се сваля от котлона, подправя се и се поръсва с магданоза и копъра. Сервира се с резени лимон и с по едно сварено яйце във всяка купичка

Добър апетит!

Други публикации:

Зелена пролетна супа

Крем супа от грах и тиквички

Зеленчукова супа с просо

Преди 1 година:

Риба “Бабка”

13 comments on “Руска пролетна супа

  1. rosita vargas каза:

    Exquisita sopa es una delicia ,llena de vitaminas,estoy encantada con tu cocina,buenas recetas y bien elaboradas,cariños y abrazos,buena semana para tí.Estaría alegre si pudiera seguirte,estas son las comidas que me gustan.

  2. Dani каза:

    Дани, много свежо предложение 🙂
    И как радва очите!!!
    Поздрави и да ти е много пролетно!

  3. Lina каза:

    Звучи страхотно! Голям фен съм на всичко което е супа 🙂 и със сигурност ще опитам тази! Усмихнат ден от мен!

  4. Dani Dineva каза:

    Дани,
    не си само ти, и при мен дните минават неусетно и се изплъзват мълчешком.
    Супата е страхотна, зарежда с много енергия за пролетното време. Поздрави за теб.

  5. Eoc каза:

    Дани, често се чудя щях ли да ценя толкова тези приказни моменти, ако не ходех на работа 🙂
    Прекрасна рецепта, записвам си я 🙂

  6. Danyela каза:

    Rosita, gracias!
    Дани, Еос, Дани, Лина, много ви благодаря! Радвам се, че рецептата ви допада!
    Хубава и усмихната седмица!

  7. Lety каза:

    Дани,
    Колко хубаво си го описала!
    Много често се чувствам точно така 🙂
    А супичката изглежда и звучи чудесно, ще пробвам.
    Поздрав и чудесен утрешен ден!

  8. Kathairo каза:

    Супи, като това са наистина чудесни. Обичам го много и тя изглежда толкова вкусно!

  9. Наистина е много свежо предложение за супа, ние обожаваме у дома пролетни супи, така че ще се възползвам от идеята, а после ще споделя за резултата…

  10. Danyela каза:

    Благодаря ви много!
    Мечтай, дано ви е харесала 🙂

  11. С вкус на пролет…

    В последните дни навън е все дъждовно, мрачно и тъжно. А така ми се иска да е пролет – слънчева и нежна. Да ми ухае на люляк и цъфнали дървета. Вдъхнових се от рецепта за руска пролетна супа на Даниела от нейния блог, заредих се с енергия и реших…

    • Silvia каза:

      Невероятна рецепта, дори и аз не успях да объркам нищо. 😛 В къщи много се хареса. Благодаря 🙂

      • Danyela каза:

        Silvia, благодаря че сподели впечатления:) Много се радвам, че ви е допаднала!

Вашият коментар

