Крем супа от броколи със сирене бри

Отдавна не се бях замисляла за това, че се радваме на огромно разнообразие от продукти, такива каквито нашите майки не са подозирали, че съществуват или дори и да са чували не са могли да опитат. Майка ми, страхотен кулинар, готвеше вълшебно. Как успяваше, при липсата на продукти, в онова социалистическо, а по-късно и преходно време, когато ако нещо имаше по щандовете, то беше с купони или пък с отвратително качество, за мен си остава загадка и до днес. Но никога, нищо не оставаше по чиниите ни, всичко беше подобаващо оценявано както от нас – семейството и, така и от всички близки, роднини и приятели, които някога са опитвали от гозбите и. Винаги когато съм я питала, какво прави с продуктите, че винаги ястието е толкова изумително вкусно ми отговаряше скромно „Та това ядене на нищо не прилича, ех ако имах повече продукти, да видиш…”.  На тези спомени ме наведе днес, една близка приятелка от детинство на майка, докато пиехме кафе и си спомняхме с тъга за нея и как успяваше да прави от нищо нещо. Мисля, че ако още беше жива, щеше с огромна радост да се включва като съавтор на рецептите в блога, щеше ежедневно да измисля нови и със сигурност щеше да е по-запалена и от мен в това начинание. Щеше с любопитство да опитва лайм, броколи, цикория, фенел, кокосово мляко, джинджифил, лимонова трева. Неща, за които само беше чела, но никога не бе опитвала и щяхме да коментираме, дали вкусът им е такъв, какъвто сме си представяли. Щяхме да говорим и обсъждаме с часове, кой продукт би се съчетал с кой и коя подправка би допълнила и подчертала аромата на ястието.  Щеше да се изумява, как така ще сложа 2 пакетчета масло в сладкиша и после ще го изям, без да се притеснявам за калориите и как така няма да купя ей онази малка, кокетна каничка за мляко, струваща необосновано много, която така добре би стояла на някоя снимка в блога.  Често си мисля за нея и за това как, ако все още беше с мен би се радвала,  съветвала, подкрепяла всяко мое начинание. И не е вярно, че времето лекува всяка болка или запълва постепенно всяка празнина, има хора които нищо и никога не може да замени.

Продукти за около 6 порции:

1 малка глава броколи

1 малка глава карфиол

1 средно голям картоф

1 малка глава лук

3-4 скилидки чесън

1 малък морков

1 литър вода

1 ч.ч. прясно мляко

1 с.л. масло

1 с.л. зехтин

сол и черен пипер на вкус

магданоз

около 50 грама сирене Бри

2-3 филии хляб за крутоните, скилидка чесън, малко масло

Приготовление:

Лукът се нарязва на ситно. В дълбока тенджера се загряват маслото и зехтина и в тях се запържва лутът до омекване. Добавя се нарязаният на ситно чесън и след 1 минута се сипва водата. Картофът и морковът се обелват и нарязват на едро и се добавят към супата. Тенджерата се захлупва и се оставя да ври докато картофите омекнат.  Броколите и карфиолът се накъсват на розички и се прибавят в тенджерата. Оставят се да врят докато омекнат. Супата се сваля от котлона, добавя се маданозът и всичко се пасира. Пюрето се връща в тенджерата, добавя се млякото, подправя се на вкус и се оставя да заври.

Сиренето се нарязва на кубчета и се сервира върху супата заедно с крутони от препечен хляб, намазан с масло и леко натъркан с чесън

Добър апетит!

Други публикации:

Крем супа от кестени

Ароматна крем супа от тиква

Крем супа от карфиол

Преди 1 година:

Пълнен заек

18 comments on “Крем супа от броколи със сирене бри

  1. Dani каза:

    Дани,
    прекрасно си го написала !
    Напълно сигурна съм, че е така!
    А супата ти е чудесна!
    Днес майка ми поиска нейните рецепти в тетрадка и всичко ми се видя сякаш едно и също, с много ограничени продукти и в същото време се получаваха много вкусни неща!
    Сега само ме пита „какво е това, което слагаш „?
    Сърдечни поздрави и хубава неделя от мен!

  2. Liza каза:

    Нали за това сте вие, да ни покажете как се готвят макарони със зеле и боб с канела…
    И не мисли, че всяко вносно нещо е достойно за опитване и показване…
    Както и да е имаш право на твоето си мнение.

  3. lodiko каза:

    Интересното е, че винаги съм бил предубеден към крем супите, но абсолютно винаги стават много вкусни.

  4. Гисчо каза:

    Ммммм, като един заклет фен на супите се чувствам изкушена! Съчетанието на цветно зеле с ароматно сирене винаги е чудесна идея! Вкусовете се допълват и подчертават перфетно!

  5. Русана Стоянова каза:

    Здравейте Даниела,

    Отдавна следя блога ви и с удоволствие приготвям вашите рецепти. Публикацията, която прочетох днес много ме натъжи. Аз също изгубих майка си преди три години. Много ми липсва! Тя приготвяше изумително вкусни неща и експериментираше нови ястия. Бог да прости тези, които не са сред нас. Хубаво е, че имат близки да си спомнят за тях!

    • Danyela каза:

      Русана, да така е, права сте, макар и не с нас, близките ни са в сърцата ни. Бог да ги прости

  6. Ema каза:

    Дани, толкова добре описваш нещата… Понякога дори рецептата не ме интригува толкова, колкото краткото разказче преди нея :). И макар, че този път, то е тъжно, пак е много истинско и красиво. Поздрави и хубава есенна седмица!

  7. Димитрина Боева каза:

    Дани, вярно е че нямаше разнообразието и изобилието от продукти които има сега. Но до преди 20 години повечето продукти бяха еко, нямаше ГМО и онзи дълъг снисак с буквата „Е“ отпред. Затова и вкусът на гозбите приготвени с тях бе наситен и чист. И като прибавите и „щипка обич“ и „мерак“ както казваше моята баба и магията е станала… Точно това е което е слагала майка Ви в манджите си. И баба ми слагаше в тенджрата това което откъснеше от градината си. Сега купувам продуктите и готвя нейнете рецепти, например кьопалото от зелени домати, но не е същото. Липсва ми нейната магия, аромата на градинския зеленчук и тя самата!
    А супата – само като чета и огладнявам. Непременно ще я направя и ще пиша, но съм сигурна, че е с „вкус неустоим“. Струва ми се, че може да се приготви и с копър вместо магданоз, защото той върви със зелевите зеленчуци.

  8. Danyela каза:

    Благодаря ви много за топлите коментари!

  9. neli каза:

    много благодаря

  10. Gaby каза:

    Определено съм фен на супите, а тази изглежда интригуваща 🙂 Имаш една награда при мен! Хубава вечер!

  11. Жоро каза:

    Едни от най-любимите ми супи са точно крем супите.Ще пробвам и тази вариация и ще си кажа мнението .Иначе на пръв поглед изглежда много вкусно , ще видим дали и стомаха ми ще се съгласи 🙂 Поздрави

  12. Christine каза:

    Hi Danyela, Your Broccoli Soup recipe has been selected by Knapkins to be featured in a Recipe Guessing Game. Please share the following link with your friends and fans. Congrats again!! 🙂 To play, go here: http://knapkins.com/guess_games/496?source=blog

  13. boryanailieva каза:

    Дани, много ме трогна с думите си преди рецептата… Знам какво е някой да ти липсва така ужасно и нищо да не можеш да направиш, за да го върнеш. Да вярно е, че времето не лекува точно тези рани, но не е ли така и по-добре? По-добре е да боли, за да не забравяме. Така запазваме тези хора още дълго живи, макар тялом да са си отишли.
    Иначе супата изглежда страхотно. Аз много обичам супа от броколи. Ще ти препоръчам да сложиш това сирене и на гъбена крем супа 🙂
    Поздрави от мен 🙂

Вашият коментар

