Линцерови сладки

Отдавна не съм писала в блога, при мен няма нищо ново или различно, просто времето не ми достига за всички неща, които искам или трябва да свърша и неусетно едно от най-любимите ми и носещи удовлетворения занимания – блогът – остана на заден план. Все така готвя, говоря, опитвам и чета за храна, но имам все по-малко време за снимки и за думите преди рецептата, все по-трудно открадвам време за публикация. Но предпразничната суетня и разсипано брашно, поръсено на всякъде, аромат на канела, карамфил и какао, поротокли, мандарини и на печиво туко що извадено от фурната и няколкото свободни дни, ме върнаха към любимото хоби. Радостната глъчка, светналите детски очички, коледни песни, аромат на греяно вино, шоколад, звук на разкъсана опаковъчна хартия, възклицания на радост заради дългоочаквания подарък ме карат за пореден път да осъзнаая и оценя напълно щастието, което изпитвам, заради семейството, любимите хора, които са до мен, заради топлината и уюта, за пълната къща и невероятната възможност да обичам и да ме обичат скъпите ми хора. Ще посрещна празниците с препълнено от любов и щастие сърце. Благодаря безкрайно, на който е там горе, за това което имам и което не знам с какво съм заслужила, но оценявам и знам, че е най-важното на света

Продукти за около 24 сладки:

2 ч.ч. брашно

250 гр масло

1 ч.ч. захар

1 яйце

щипка сол

½ ч.ч. сурови лешници

1 розичка карамфил, смлян на ситно

¼ ч.л. канела

3-4 капки бадемова есенция

1 ванилия

1-2 зрънца черен пипер, смлян на ситно

За декорация:

малиново сладко

пудра захар

Приготовление:

Размекнатото масло, заедно със захарта се разбиват миксер, докато станат на пухкав крем. Добавя се яйцето, подправките, ванилията, есенциите.

Лешниците са запичат до златисто и се обелват. Смелват се на много дребно. Добавят се към маслената смес и се разбъркват. Брашното се добавя на порции, докато се получи гладко, меко тесто. Тестото се разделя на 3 топки и се оставя да се охлади за час-два в хладилника.

Всяка от топките са разточва върху предварително набрашнена повърхност на лист с дебелина 2-3 мм. Изрязват се формички и се поставят в тава застлана с хартия за печене. Сладките се пекат в предварително загарят на 180 градуса фурна около 8-10 минути, или докато започнат да добиват леко златист вид. Сладките се изчакват да изстинат напълно след това се залепват със малиново сладко и се поръсват с пудра захар

Добър апетит и весели празници!

10 comments on “Линцерови сладки

  1. Kerro каза:

    Благодаря за поредния пост!
    Весели празници и нека всички имаме повече време за нещата, които ни правят истински щастливи!

  2. Dani каза:

    Дани, тези дни надникнах при теб, за да гледам пълнени сухи чушки и отбелязах, че
    отдавна не си публикувала 🙂
    Радвам се,че се появяваш с тези прекрасни сладки!
    И аз усетих ароматите у вас и щастливите възклицания от получения подарък!
    Прегръдки от мен с пожелания за много уют, любов и топлина в дома ти!
    И нека пожеланията в „тихата и свята нощ“, се сбъднат!
    Весели празници!

  3. Стефка каза:

    Едни от любимите ми коледни сладки! Топла и уютна семейна Коледа!

  4. traqna каза:

    Честита Коледа! Бъдете живи и здрави!

  5. galina каза:

    Честита Коледа, много здраве и щастие вкъщи, радвам се, че се завърна.

  6. Dimitrana S. каза:

    Честита, весела и много вкусна Коледа!

    Всичко най-добро за теб и семейството ти, Дани!

    Поздрави и :-)))

  7. patladjan каза:

    Направих ги, доволна съм!:Д
    Прекрасни дни!)

  8. Диди Боева каза:

    Господи, каква красота! Само като ги погледна и в ушите ми звънват коледни звънчета и детски гласчета.
    Благодаря за сладките и предисловието!

  9. Danyela каза:

    Весели Празници! Благодаря ви много за коментарите, пожеланията и добрите думи!

  10. Ани каза:

    Направих линцеровите сладки днес и грижливо ги прибарах за Коледната вечер, благодаря за рецептата и за вдъхновението, което получих отваряйки твоята страничка, поздрави и весели празници 🙂

Вашият коментар

