Детски хлебни пръчици

Неведнъж съм писала за това колко важна е  за мен темата за детското хранене. Това е така, защото вярвам, че доброто здраве е избор, който всеки родител прави за детето си, чрез изграждане на здравословни хранителни навици. За мен е важно да науча детето си да избира и обича добрата храна, не чрез налагане на забрани, а чрез формиране на вкус. Имам не един пример пред себе си  за това колко много може да повлияе на здравето изборът на храна, пирятели и роднини страдащи от диабет, затлъстяване и гастрити, които въпреки че знаят, че им вреди се хранят със захар, храни пълни с оцветители и консерванти, маргарин. За сега успявам със синът ми, надявам се това да продължи. Макар да му е интересно да опита сладкишът, който съм направила за нас, опитва трохичка-две и се насочва към нарязаната ябълка или круша. Смятам, че доброто хранене започва още от първите часове и дни и за това избрах да кърмя синът ми и да го захраня късно – след 6 ти месец, както препоръчват всички водещи педиатрични асоциации и Световната здравна организация . За жалост знам, че изборът да кърмиш, не е единствената предпоставка да успееш. Трябва много информация и много подкрепа, за да станат нещата. Знам колко много майки  не успяват в това, защото не са получили правилната и необходима информация, макар че са имали желание и са положили неимоверно много усилия. Може би сте забелязали, че отскоро на странчиния бар на блога ми има реклама и телефон на Националната Асоциация Подкрепа за Кърменe . На телефонът дават консултации сертифицирани консултанти, обучени да помагат на майки да решват проблемите свързани с кърменето. От скоро и аз съм част от тези консултанти и макар времето ми все да не достига, смятам, че това е дейност, която заслужава всяка минута отданена на нея, защото с всяка консултирана майка има и едно по-дълго кърмено бебе, получаващо възможно най-добрият старт в живота. И след тази дълга, но важна интродукция, ще се върна към рецептата за детски хлебни пръчици. В същност рецепта няма, а аз най-много обичам такива ястия, в които всичко се слага на око. Все пак ще напиша приблизителните количества, които обикновено употребявам

Продукти:

1 чаена чаша хладка вода

1 ч.л. суха мая

½ чаена чаша брашно от елда

½ чаена чаша царевичен грис

½ чаена чаша оризово брашно

½ чаена чаша ръжено брашно

7-8 с.л. зехтин

съвсем малка щипка сол

пълнозърнесто  или типово брашно колкото поеме тестото, за да стане на пипане като „мекото на ухото”

Приготовление:

Маята се разтваря във водата, добавят се брашната и солта и се размесва тесто. Оставя се да втаса за 1-2 часа в покрита с кърпа купа. От тестото се оформят пръчици и се пекат в застлана с хартия за печене тава, в предварително загрята на 220 градуса фурна, до златисто.

Добър апетит!

Други публикации:

Детски безглутенови бисквити без захар

Детска крем супа с тиква и просо

Детски овесени блокчета

Преди 1 година:

Пълнозърнести хлебчета с тиква и ленено брашно

22 comments on “Детски хлебни пръчици

  1. Lety каза:

    Пръчиците са страхотни и с удоволствие ще се възползвам от рецептата за моите две дечица!
    За кърменето си абсолютно права, бедата наистина е в липсата на правилна информация. С първото дете така и не успях, а колко усилия положих само аз си знам, накрая се депресирах, че не мога да го кърмя и се обвинявах, за това че нямам кърма, с второто нещата бяха коренно различни, точно защото кърмещи майки ми помогнаха да разбера къде точно бъркам и да се справя – така успешно се кърмихме до годинката.
    Много благородна и хубава е инициативата ти! Повече кърмени бебета, значи повече по-здрави хора после.
    Сърдечен поздрав от мен и успехи в това и всяко друго начинание!

  2. milena каза:

    Детето в мен се събуди и смятам и аз да похапна от тези пръчици:) Мляс, мляс:))

  3. Вили каза:

    Чудесна рецепта! Имам всички продукти и само да намеря време, задължително ще ги опитаме! Благодаря и весел ден!

  4. Ema каза:

    Дани, страхотна си :), възхищавам ти се как успяваш да балансираш с толкова неща – особено с консултирането на кърмещи майки – отговорна и времеемка работа.
    Поздрави! 🙂

  5. Danyela каза:

    Много ви благодаря за добрите думи! Надявам се да ви харесат.
    Поздрави!

  6. Миглена каза:

    Здравейте! Чудесна рецепта, много ми хареса „да стане на пипане като „мекото на ухото”“ :), темата за детското хранене е много актуална особено в ерата на Макдоналд’с и липсата на движение и макар все още да не съм майка, живо се интересувам, защото имам пациенти деца и виждам какво причинява неправилното хранене и нехайността или неинформираността на родителите на зъбите им и на развитието им – физическо и психическо, като цяло. Вярвам обаче, че се създава от центрове и организации като Национална Асоциация Подкрепа за Кърмене, Горичка и от активни и мислещи родители, като Вас, едно ново поколение от модерни майки – информирани и интересуващи се , аз ги наричам Био-майки, които надявам се ще възпитат децата си да изберат ябълката пред вафлата, които ще изберат децата им да похапват на площадката не „Зрънчо“ или чипс, а детски хлебни пръчици – вкусни и здравословни, точно като Вашите! Благодаря за рецептата! Поздрави!:)

    • Danyela каза:

      Миглена, много ви благодаря. Наситина, права сте, за жалост не е никак добро случващото се, а то има дългосрочно отражение върху здравето на децата ни, за това и този проблем е толоква болна тема за мен.
      Поздрави !

  7. mama_gali каза:

    Браво, ДАни, много хубаво написано, много си права за всичко, и за кърменето, и за храненето. Аз за малко да претърпя провал с кърменето, още в началото, абе направо си беше провал, точно благодарение на помощта от момичето като теб се справих, никой друг не поиска и не успя да помогне. А за хранителните му навици и пазенето от „боклуци за ядене“ се искат толкова много усилия, сега го разбирам, като стигнахме до роднински гости, ясла и т.н. Все пак всичките ти детски рецепти са чудесни, много съм доволна от тях. Голяма прегръдка от мен за това.

    • Danyela каза:

      mama_gali, благодаря ти! Наистина да опазиш детето от вредна храна е ужасно трудно, детските градини и храната там никак не помагат за това. Радвам се, че детските рецепти ти харесват, надявам се и на детенцето ти
      Сърдечни поздрави!

  8. gotvenetolesno каза:

    Много ти се радвам и искам още такива рецепти 🙂 на мен ми предстои след около два месеца захранване и ми се струва, че до тук беше лесното, т.е. кърменето…
    Хубави дни 🙂

    • Danyela каза:

      Охо, имаш още малко време до захранването. И на мен ми се струваше ужасно трудно в сравнение с кърменето, но пък се оказа забавно да бъркам всевъзможни комбинации от зеленчуци както и да гледам омазаната и доволна физиономия на Шуш.
      Успех, сигурна съм че ще готвиш страхотни детски ястия, ще чакам с нетърпение и да ги публикуваш, когато стигнеш до там
      Поздрави!

  9. Vicky каза:

    Привет Дани,
    От много дълго време не съм се отбивала при теб 🙂
    Наслаждавам се на много нови твои рецепти
    Чудесна тема си засегнала. Наистина е много важно какво даваме на децата си. Много е важно да ги научим да хапват така полезните плодове и зеленчуци, вместо сладкиши пълни с консерванти и не само …
    Поздравления за чудесната рецепта

  10. kulinarnimisli каза:

    Дани, чудесна идея! От известно време мисля по твоята публикация и исках да те поздравя за чудесната инициатива. Хубаво е че има някой който да ни дава подобни идеи и пример, защото здравословното хранене на детето е много трудно и важно. Преди не съм го осъзнавала, но вече все повече се сблъсквам с това (заради малката). Става ми ясно, че ако ние не си променим режима и мисленето за храненето, детето няма как да е по различно. Поздрави още веднъж и ще се старая да следвам твоите стъпки! 🙂

    • Danyela каза:

      Маги, да и аз от както имам дете ме занимават много повече нещата около задравословното хранене и знам, че примерът в къщи, навиците създадени докато е малък ще имат отражение върху целия му живот и се опитвам наистина много да подобря храненето на цялото семейство, все още не толкова много колкото ми се иска.
      Поздрави!

  11. ДИДИ каза:

    ТУК Е ПРЕКРАСНО 1 ЩЕ ПРОБВАМ БИСКВИТКИТЕ БЕЗ ГЛУТЕН ЗА МОЯТА ПРИНЦЕСА ЗАЩОТО В ДЕЦКИЯТ МАГАЗИН 375ГРАМА СА 12ЛЕВА ОХ ГОСПОДИ С ТЕЗИ 240 ЗА КОЕ ПО НАПРЕД ЩЕ СЕ РАДВАМ ДА ОПИТАМ И ДРУГИ БЕБЕШОРСКИ РЕЦЕПТИ

    • Danyela каза:

      Диди, благодаря ви! Наистина, доста по-евтино излиза приготовлението в домашни условия, а най-голямото предимство е, че винаги знаеш какво точно има като съставки и най-вече можеш да контролираш състава, като слагаш само това което смяташ за правилно
      Поздрави и целувки за детенцето ти!

      • ДИДИ каза:

        СТАНАХА МНОГО ДОБРЕ КАТО ЗА 1ВИ ПЪТ, НО БОЖИДАРКА ПОЛУЧИ АЛЕРГИЯ ОТ ЕДНА КАША И БАТЕ, МАМА И ТАТЕ ГИ ХАПНАХМЕ.СЛОЖИХ И МАЛКО КАФЯВА ЗАХАР.НЕЗНАМ АКО ЕЛДАТА Я ЗАМЕНЯ С ОРИЗОВО БРАШНО ДАЛИ ЩЕ СЕ ПОЛУЧИ КАК МИСЛИШ?ЛИЧНИ ПОЗДРАВИ ОТ ЧЕТРИМА НИ.

  12. Danyela каза:

    Диди, мисля че ще се получи добре. Съжалявам за алергията на детенце, знам колко е ужасно здравето на детето да те притеснява, дано отшуми бързо. Сърдечни поздрави!

  13. Дали може да се замени маята с нещо друго? четох доста за нея, че е вредна. Може би сода?

    • Danyela каза:

      Може да я замените със сода, но трябва да сложите и малко кисело мляко, например, за да реагира содата с него и да бухне. Друг вариант е с бакпулвер.
      Ако искате погледнете тази рецепта https://vkuhniata.wordpress.com/2011/03/14/rye-sticks/ тя е без мая
      Поздрави

  14. Людмила каза:

    Здравейте, Даниела, пръчиците станаха много твърди, та родителските тела ги хапваме с бира :). Спазих рецептата, на цвят също са добре. Имате ли идея защо може да са така твърди?
    Поздрави,
    Люси

Вашият коментар