Сьомга на тиган в масло

След толкова много празници и приготвени и изядени сладки неща, реших че е крайно време да се сложа на диета. Това е похвално намерение, но ужасно трудно за реализиране. Когато имам ограничение за нещо, мисълта ми все на там скача. Дори неща, които не обичам ми се дояждат страшно когато съм на диета и в общи линии постигам обратния на желания ефект. Възхищавам се безмерно на хора, които имат волята да спазват режим. Много пъти съм си мислила, че е страхотно че никога не съм палила цигара, защото ако трябваше да ги отказвам нямаше да мога никога. В началото, когато се роди Шуш, поради проблеми с неговото стомахче трябваше да огранича консумацията на млечните продукти – никога не съм имала по-тежък период – през цялото време си мислех за капучино, въпреки че винаги съм пиела кафето черно и за филия със сирене, въпреки че сиренето не ми е от любимите храни. За това днес реших, че ще готвя риба със зеленчуци – разбира се на пара, без подправки. И накрая завърших с риба на тиган в масло! И задушено-пържени картофки и моркови. Единствено броколите с лимон се вписваха в първоначалното ми намерение. Така и това намерение за диета остана в историята на неуспешните опити.

Сьомгата мариновах за кратко в лимонов сок, лют червен пипер и сушен копър и след това за кратко запържих в малко масло. Картофките и морковите станаха хрупкави, а лимонените броколи балансираха вкусът на ястието. Съвсем случайно, в кварталния магазин, мъжът ми беше купил Майер лимони, които отдавна ми се ще да опитам, но никога не съм намирала. Мъжът ми ги супил, защото му се видели много „фотогенични” за снимка с наситено жълтата си кора, а аз им се зарадвах страшно, защото винаги съм искала да ги пробвам, заради това, че са кръстоска между лимон и портокал или мандарина и имат специфичен аромат и не са толкова кисели. Тези които мъжът ми взе са кръстоска между лимон и мандарина и имат невероятен аромат.

Продукти за 2 порции:

300 грама филе от сьомга

сокът и кората на един лимон

1 ч.л. сух копър

½ ч.л. лют червен пипер

сол и черен пипер на вкус

20 гр масло

1 с.л. зехтин

За зеленчуковата гарнитура:

2-3 картофа

1 голям морков

сол и черен пипер на вкус

олио за пърженето

1 малка глава броколи

сол на вкус

зехтин и лимонов сок за овкусяване

Приготовление:

Филето от сьомга се нарязва на порции, посолява се, поръсва се с черения пипер, сухия копър и червения пипер. Кората на лимона се настъргва и заедно със сокът му се добавят към сьомгата. Рибата се оставя за кратко 10-15 минути да престои в маринатата.

През това време картофите  и морковите се почистват и се нарязват на филийки. Морковите се пускат във вряща подсолена вода и след 2-3 минути се добавят картофите. Варят се 4-5 минути, водата се изсипва и се оставят да се изцедят добре. В тиган се сгорещява около  1 пърст олио и картофите и морковите се запържват в нея до златисто

Броколите се измиват и се нарязват на розички и се пускат в подсолена вряща вода за 3-4 минути, така че да запазят зеления си цвят и да останат леко хрупкави. Свалят се от котлона и се прехвърлят в купа с ледена вода, за да се спре процесът на варене. Изцеждат се добре. Подправят се с лимонов сок и зехтин на вкус.

В тиган се загрява маслото заедно с 1 с.л. зехтин, за да не прегори маслото. Рибата се запържва за кратко от всички страни, за да се запечата, след това котлона се намалява, маринатат се изсипва в тигана и се похлупва. Оставя се още около 5 минути, като се обръща веднъж по средата на времето.

Сервира се с резен лимон

Добър апетит!

Други публикации:

Пастет с пушена сьомга и крема сирене

Сьомга на скара

Риба в тесто

Преди 1 година:

Рибена чорба със сьомга

 

 

16 comments on “Сьомга на тиган в масло

  1. lilia каза:

    Готово

  2. Lety каза:

    След разходката ми из блоговете, където е от вкусно по-вкусно, трябва да си призная, че най-дълго се заседях при теб. Любима комбинация ми е сьомга със зеленчуци, а твоята изглежда повече от съблазнително.
    Поздрав и пожелание за хубава, весела и спорна седмица!:)

  3. Des Cho каза:

    Хахаха, Дани, аз си казвам абсолютно същото за цигарите – „Добре че не съм започнала, защото нямаше да мога да спра“. А с непушенето се оправдам пред себе си, когато се глезя кулинарно или направо прекалявам с хапването. Точно сьомга на тиган (защото нямам фурна) с броколи и моркови правих (по-точно приятелят ми я направи, докато аз си бъбрих с гостите) на рождения си ден миналата година, но в скоро време ще трябва да я пробвам и с твоите съвети. Чудесни снимки!

  4. Dani каза:

    Сьомгата ти изглежда прекрасно,
    а и е толкова апетитна,
    че няма как да откажеш 🙂
    А лимоните ме заинтригуваха!
    Спорна нова седмица, Дани!

  5. Dani Dineva каза:

    Дани,
    и аз правих сьомга със зеленчуци тия дни, но моите ги пекох отделно. Получи се добре. Твоята изглежда превъзходно. Свежа и ароматна. Снимката ти е супер.

  6. elena каза:

    ммм, обожавам сьомга и непременно ще пробвам тази рецепта! справяш се отлично и с новия апарат, но това, което ме захласва днес е последното ти изречение „…по средата на времето“ – става за заглавие на нещо за душата… 🙂

  7. Любимата ми сьомга! Това е една от най-вкусните риби за мен и винаги я ям с огромно удоволствие.

  8. Danyela каза:

    Благодаря ви много, ковентарите ви значат много за мен! Радвам се че рецептата ви допада, сьомгата е една от най-любимите ми риби, а тези лимони така ме изкушиха…
    elena, огромна слабост си ми ти 🙂

  9. littlethingslife каза:

    Дани, първата снимка е хипнотизираща направо с тези очертания на сьомгата и броколите, които ги повтарят. Чудна снимка и много хубава рецепта. Обичам сьомга и зеленчуци и следващия път с удоволствие бих пробвала твоята рецепта. Поздрави и успех с идеята за режим! (и за мен са много трудни режимите 🙂

  10. Ema каза:

    Дани, прекрасни снимки, страхотни цветове 🙂
    Тези лимони явно наистина са фотогенични, но и другите неща в чинията не им отстъпват 😉
    За режима искам да те успокоя, че има и други като теб :). Аз затова не правя диети, само пробвам да намаля количествата на храната и обикновено се получава добре!
    Поздрави 🙂

  11. gotvenetolesno каза:

    Много обичам риба. Това е най-често хапваната от мен храна, което ме подсеща, че всъщност не съм публикувала много рецепти с риба, но има време… Чудесно се справяш с новия апарат 🙂
    Поздрави, Боряна 🙂

  12. Danyela каза:

    Мира, Ема, Боряна, благодаря ви момичета!

  13. kulinarnimisli каза:

    Дани, новият фотоапарат много си го бива! Супер вкусно и балансирано! Поздрави Маги

  14. Rumy каза:

    Сьомгата стана перфектна. Благодаря Ви. За зеленчук използвах тикви4ки и патладжан на тиган с чесън и магданоз, малко зехтих и лимон обилно. Ммммм…вкусно!

    • Danyela каза:

      Rumy, много се радвам, че сьомгата ви е допаднала приготвена по този начин. Много хубава гарнитура сте направили към нея
      Поздрави!

Вашият коментар