Сладкиш с маково семе

Наскоро погледнах списъка с рецепти, които искам да приготвя и които си записвам, докато чета готварска книга, разглеждам нета или ми хрумнат когато нещо ми се прияде. Погледа ми беше привлечен от този маков сладкиш. Пазарувайки около нова година купих маково семе с намерение да го направя и покрай другите приготовления го забравих Тази рецепта я отлагам от около година на сам  – или  нямам маково семе, или нещо друго е привлякло вниманието ми.  Когато го опекох и опитах, съжалих, че толкова дълго съм отлагала и съм пропуснала до сега да се насладя на страхотения и много специфичен вкус, за който допринася маковото семе и уханието му на лимон и ванилия. Неустоим е.

Сладкишът има руски произход и традиционно се сервира с чаша горещ чай  с лимон.

Рецептата е  адаптирана от The Complete Guide to Traditional Jewish Cooking

Продукти за тава с диаметър 26 см:

1 чаена чаша брашно

1 ч.л. бакпулвер

2 яйца

1 чаена чаша захар

1 прахче ванилия

200 гр маково семе

½ чаена чаша прясно мляко

130 гр. масло

2 с.л. олио

кората на 1 лимон

щипка сол

Приготовление:

Брашното, бакпулверът, ванилията и солта се пресяват.

В отделнва купа, с миксер, се разбъркват яйцата и захарта около 4-5 минути докато побелеят и увеличат обема си. Маковото семе и настърганата кора от лимона се добавят към яйчената смес.Брашното и млякото се прибавят към яйцата, като се редуват, на 3 пъти. Продуктите се разбъркват внимателно, до получаването на еднородна смес. Добавя се разтопеното и охладено масло и олиото и отново се разбърква

Тавата се застила с хартия за печене и стените и се намазват с бучица масло. Сместа се излива в тавата и се пече в предварително загрята на 180 градуса фурна около 40 минути или докато клечка за зъби забита в центъра излезе суха. Сладкишът се изважда от фурната и се оставя да се охлади напълно. Освобождава се от формата и се поръсва с пудра захар

Добър апетит!

Други публикации:

Ореховки без брашно

Портокалов сладкиш с бадеми

Чийзкейк

22 comments on “Сладкиш с маково семе

  1. Хм, изглежда че ще е по-мой вкус, довечера ще опитам да го направя 🙂

  2. Тони каза:

    Обичаме сладкиши с мак 🙂 По-скоро аз и дъщеря ми ;D
    И аз като теб преписвам и подбирам рецепти, които да изпробвам и все изскачат нови и нови, а за други забравям 🙂 Ще си отбележа и този сладкиш.

    Поздрави и усмивки от мен, Даниела 🙂

    • Danyela каза:

      Тони, непрекъснато записвам рецепти и непрекъснато забравям къде съм ги записала, или просто забравям за тях. Ужасна съм.
      Поздрави е успешен ден!

  3. Ирина каза:

    А зрънцата мак не хрупат ли? Веднъж се опитах да направя подобен сладкиш, под формата на мъфини и не ми хареса това, че мака много се усещаше. Дими също има много сладкиши с мак, но пък тя използва смлян. За жалост в България не см виждала смлян 🙂
    Твоят сладкиш изглежда наистина неустоимо, ще се доверя на рецептата ти 🙂

    Поздрави!

    • Danyela каза:

      Ами, Ирина, хрупкат семчиците, но това е една от причините да ми харсева 😉 Да, със смляно семе също би се получил добре този сладкиш, но не съм виждала да продават никъде. От друга страна семчиците са толкова твърди, че не мога да си представя с какво бих могла да ги смеля в къщи…може би с кафемелачка, но не съм сигурна, че кафемелачката няма да се повреди след това.
      Поздрави и усмихнат ден!

      • Nataliya Nozharova каза:

        Mozhe makut predvariteno da se svari, i da se ostavi sled kato se otcedi da prestoi edna nosht.

    • Анна каза:

      Майка ми често използва смлян мак. Преди тя го правила ръчно, в една керамична голяма чаша и дървена …хм… дебела дървена пръчка)))) не знам, как се казва на български това нещо)))) слагала малко захар и мелене отнемало един час. Сега също прави с пасатор за три минути: мак и захар – много лесно, става малко влажно и вкусно!!!

  4. Dani каза:

    Радвам се, Даниела, че си го направила. И аз заради него си купих маково семе, но още не е останало време да стигна до него. Обичам маково семе и смятам, че много ще ми хареса. Топла и спокойна вечер 🙂

    • Danyela каза:

      Дани, с нетърпение ще очаквам в блога ти и твоята интерпретация на рецептата.
      Поздрави и много уютна вечер

  5. Иван каза:

    Dear Daniela,
    направения от мен сладкиш по Вашата рецепта се получи перфектен. Имам забележка по отношение на количеството маково семе – видя ми се твърде голямо и го намалих наполовина (100 гр.). Както споменах по-горе, резултата надмина очакванията ми. Желая Ви успехи, не само в кулинарията! Иван

  6. Nataliya Nozharova каза:

    Tova e nai-dobrata recepta za poppy seeds cake koiato sum probvala dosega… Az go napravih s kafiava zahar i s malko limonov sok v dobavka kum korata btw…

  7. Анна каза:

    Благодаря ти за рецепта, Даниела! Ще го направя задължително, щом има руски произход! ))))))

  8. Anni каза:

    Пробвал ли е някой да направа сладкиша в домашна хлебопекарна? Намислила съм да пробвам и ако имате някой полезен съвет казвайте :))) иначе после направо аз ще споделям какъв е ефекта…

    • Danyela каза:

      Ана, нямам домашна хлебопекарна и не съм пекла сладкиша в такав
      Дано ви хареса!
      Поздрави!

  9. apprentice каза:

    Получи се страхотен!

  10. Abi каза:

    Искам много да благодаря на авторкатаза прекрасния сладкиш станал вече любим в нашето семейство!!!!

  11. Georgiq Hristova каза:

    Направо е уникален, днес го направих. Благодаря за рецептата 🙂

Вашият коментар