Детски овесени блокчета

Синът ми е на 11 месеца. Много държа да яде здравословна храна и да си изгради добри хранителни навици. А това е толкова трудно с наличните на пазара детски и бебешки храни – пълни са със сол, захар, маргарин, Е –та и всякакви неща, с които предпочитам детето ми да не се запознава на този етап.  За това му готвя. Той пък е добро дете и яде с апеит. Обожава да държи сам с ръце храната си и да я гризка с малките си нови зъби. Аз много обичам различни зърнени блокчета със сушени плодове и мед и често си правя. При вчерашното печене, реших, че мога да му направя специална закуска за него, като отделя от сместа и не добавя мед и захар. Така се получиха тези меки детски овесено-плодови блокчета. За блокчетата, които направих за мен – в следващия пост

Продукти за около 9-10 блокчета:

50 гр финни овесени ядки

50 гр масло

1 голяма ябълка

1 с.л. пшеничен грис

Приготовление:

Ябълката се обелва, почиства от семките и се настъргва на едро. Разбърква се добре с овесените ядки и гриса.

Маслото се разтопява на котлона или в микровълновата и се излива върху сместа с овесени ядки.

Малка тавичка (аз ползвах форма за кекс с размер 8 на 28 см) се постила с хартия за печене и сместта се разстила на дъното.

Пече се около 40 минути на 170 градуса.

Оставя се да се охлади напълно, преди да се нареже.

Добър апетит!

Други публикации:

Плосък ръжен хляб

Солени овесени бисквити

Детска торта без захар

47 comments on “Детски овесени блокчета

  1. Ирина каза:

    Даниела, макар и детски, мисля, че тези блокчета и на мен много ще ми харесат. Редовно си правя най-различни, със сушени плодове, ядки, мед,а понякога и солени. С интерес очаквам следващите ти предложения!
    Да е живо и здраво детенцето ти и все така с апетит да си хапва! 🙂

    Поздрави и хубава, усмихната седмица!

    • Danyela каза:

      Ирина, много ти благодаря за пожеланията!
      А на мен ми стана много интересно за солените блокчета, които правиш, звучат много интересно.
      Хубава и усмихната седмица!

      • Ирина каза:

        Солените овесени блокчета/крекери могат да бъдат абсолютна импровизация спрямо това, което имаме налично като продукти вкъщи. Последния път, например, ги направих с кедрови ядки, тиквени и слънчогледови белени семки. Запичам ядките, прибавям ги към фините овесени ядки, малко масло, малко сол и сода, слагам ги в същата тавичка като твоята да се изпекат за кратко 🙂

  2. Danyela каза:

    Дам, сещам се за какво говориш, много вкусно звучи – мерси че сподели. Непременно ще направя скоро и такива…може би и малко кашкавал ще сложа…

  3. Yoana каза:

    Чудесна идея и лесна за изпълнение рецептичка!
    Моето малко детенце е на подобна възраст и се опитвам да му измислям здравословни неща за гризкане. Какви ли не бисквити съм му „забърквала“, но за такива блокчета не съм се сещала (солени пък съвсем)!

    • Danyela каза:

      Йоана, радвам се че идеята ти допада. Да ти е живо и здраво детенцето.
      Хубава вечер!

  4. Nanita каза:

    Чудесно предложение!Тъкмо за такива блокчета си мисля сега.У дома много се харесват.Хубав и усмихнат ден ти желая!

  5. zozima каза:

    Благодаря, Дани, ей сега започвам да ги правя. 🙂 Не се и сънявам, че Борис ще ги одобри.

  6. Меми каза:

    Дани, тези дни имаме семеен празник и три дни пили и се веселили:) Сега мятам този десерт, както и тънкия вкусен ръжен хляб за роднините, а утре за приятелките – бисквитите с нес кафе и черен шоколад. Мммм, освен вкусно, ми е много приятно да обирам овациите от дегустаторите:)))

    • Danyela каза:

      Весел празник от мен, Меми! Ей, как се радвам, че част от рецептите тук са попаднали на твоята трапеза! Дано се харесат на всички!
      Приятно готвене и похапване!

  7. Моаре каза:

    Една препоръка: щом държиш на здравословната храна, не я приготвяй в микровълнова печка. Лъчите, които се излъчват при нейната ексклоатация, причиняват рак. Дори и при такива невинни процедури като разтопяване на масло или притопляне на млякото.

    • Danyela каза:

      Моаре, благодаря за препоръката и информацията, но аз не намирам за толкова опасна и вредна употребата на микровълнова печка. До сега не съм попадала на достоверно и сероизно медицинско проучване по този въпрос. Ако имате такава информация и не ви затруднявам, ще ви бъда благодарна да я споделите( може и по електронната поща)
      Поздрави!

  8. Mentha каза:

    Станаха страхотни! Незнайно защо не ми беше необходимо това количество масло (сложих около половината), а и поради липса на грис сложих брашно от киноа – е, няма такава вкусотия! Бебчо закуси две блокчета с голямо удоволствие – това му е първи сблъсък с маслото 🙂 Благодаря ти за рецептата, Даниела!

  9. zigi каза:

    Аз днес направих тази чудесия. Детето вече е на 5 г., но това никак не пречи. И на мен не ми попречи да омета половината количество – божествен вкус!!! Блгодаря за споделената магия 🙂

    • Danyela каза:

      zigi, благодаря! Радвам се, че са се харесали на детенцето и на теб 🙂

  10. Deni Yalamova каза:

    Здравейте!

    Рецептата много ми хареса и нямам търпение да я направя на моето малко мишле:) Искам само да попитам овесените ядки варят ли се преди да се сложат в тавичката за печене или сурови ги слагате?

  11. Danyela каза:

    Deni, здравейте! Радвам се, че рецептата ви е одпаднала. Овесените ядки не се варят предварително.
    Приятно печене и дано допаднат на детенцето ви

  12. Яна каза:

    Привет! Рецептата много ми хареса (и не само тази:) ) и задължително ще приготвя тази вкусотия и на моя малчуган. Поздравления за блога!

  13. Desi Mincheva каза:

    Бърза и много лесна за изпълнение! Малчо е почти на 9м и се надявам да ги одобри. В момента изстива….

  14. Ивелина каза:

    Благодаря много за рецептата!
    Вие сте истинско вдъхновение 🙂 От 3 дни „ровя“ тук, и много ми е интересно всичко, аз готвя на око обикновено и затова досега прескачах сладкишите, но ме засърбяха ръцете.

    P.S. Дъщеря ми Кристина (1год. и 3 мес.) не спря да протяга ръчичка към плота едва успявах да нарежа блокчета ха-ха 😉

    • Danyela каза:

      Ивелина, много се радвам, че тук ви е харесало. Аз също готвя предимно на око и трудно спазвам мерки и теглилки 🙂 Надявам се на Кристина да и е харесало това лакомство
      Поздрави!

  15. Дими каза:

    Рецептата е страхотна само , че се чудя уж много държите децата ви да ядат здравословни храни а пък използвате микровълнови печки.От това по-лошо няма ,прочетете как се променя молекулния състав на храните след микровълновата печка.по-лесно е с тях но не и по-полезно.

    • Danyela каза:

      Дими, благодаря за коментара, радвам се че рецептата ви допада. Лично аз не намирам за толкова опасна и вредна употребата на микровълнова печка. До сега не съм попадала на достоверно и сериозно медицинско проучване по този въпрос. Ако имате такава информация и не ви затруднявам, ще ви бъда благодарна да я споделите( може и по електронната поща)
      Поздрави!

  16. Мариета каза:

    Наистина лесно, вкусно и чудесно! Имам само един въпрос: като изстинат блокчетата, трябва ли да станат по-твърдички или си остават мекички? Благодаря! 🙂

    • Danyela каза:

      Мариета, остават мекички, съвсем леко се втвърдяват
      Дано ви харесат
      Поздрави!

  17. Stanislava каза:

    Здравейте 🙂

    Вкусът е страхотен, но срещам един проблем вече два пъти: не стават като бисквитки и доста се ронят – може ли съвет – спазвам количествата и времето за печене. Не че не си ги изяждам и с вилица :), но малкия не успява да ги задържи в ръчичка 🙂

    Благодаря ви 🙂

    • Danyela каза:

      Станислава, да не стават твърди като бисквита – в общи линии в тях няма почти нищо, което да ги втвърди чак толкова. Не мисля, че бъркате някъде, леко ронливи са и на мен понякога ми стават по-меки от колкото друг път, мисля че зависи от сочността на ябълката. Ако останат твърде ронливи ги оползотворявах, като ги разбърквах с кисело мляко на малкия,
      Поздрави!

  18. Stanislava каза:

    Много благодаря 🙂

  19. […] Детски овесени блокчета: https://vkuhniata.wordpress.com/2009/12/06/kids-oat-squares/ Детски безглутенови бисквити без захар (с елда и […]

  20. Росица Атанасова каза:

    Уникално вкусни рецепти! От скоро се подвизавам в кухнята, но вече ставам все по-уверена и доволна от вкуснотиите, които сервирам благодарение на вас! Страхотни сте и давайте във все същия дух!

  21. Danyela каза:

    Благодаря, Росица!

  22. Адриана Стоева каза:

    На мен ми останаха малко меки. Не станаха като блокчета /напр.Корни/, а се дробят като ги режа. Или трябваше още малко да се пекат или сместа да е на по-дебел пласт. Въпреки това беше страшно вкусно и много ни хареса на цялото семейство! Следващия път ще се опитам да подобря техниката, за да може малкия да си ги държи и гризка сам.

  23. Нямам везна и сложих съставките „на око“. Замених гриса с галета, тъй като в момента не разполагах с такъв, а ме „сърбяха ръцете“ да ги пробвам 🙂 Получиха се чудесно. Достатъчно меки за децата и неронливи. Втората партида я направих с банан вместо ябълка и също станаха много ароматни. Цялото семейство си хапнахме от тях, дори питаха за още :)))

  24. Мария каза:

    Дали могат да се направят с кокосово масло? Благодаря

    • Danyela каза:

      Здравейте, Мария!
      Никога не съм ги правила с кокосова масло, нямам представа какъв би бил резултата
      Ако направите, ще се радвам да споделите как са станали
      Сърдечни поздрави!

      • egigova каза:

        Здравейте, Мария и Даниела!
        аз опитах тази рецепта и с обикновено масло и с кокосово масло. И двата варианта се получиха много добре, при този с кокосовото масло имаше лек дъх на кокос, но едва доловим. Тъй като за първи път го пробва ми се стори доста мазно и 50 гр. на фона на другите количества ми се стори много.
        Като направих и два варианта единия с я бълка, а другия с банан, и беше много вкусно! Благодаря за прекрасната идея и дано да съм била полезна!
        Весели празници, уютни и много вкусни 🙂

  25. […] Детски овесени блокчета. […]

  26. Lora каза:

    Здравейте, искам да Ви поздравя за страхотния сайт и да Ви благодаря за рецептите за деца!

Вашият коментар