Лимонада с мента и мед

В горещото време няма нищо по-разхлаждащо от чаша домашно направена лимонада с лимон, лайм, мед и много прясна мента. Обичам звъна на подрънкващите кубчета лед в каната при всяко наливане в чашата, навява ми спомени за опънат между дърветата хамак, лек бриз, аромата на туко що окосена трева. Като дете обожавах, за ужас на баба ми, да ям лимоните като ги гриза като ябълка и обилно ги гарнирам със сол. Потресаваща комбинация и сега като пиша за това, ми става зле от вкусовата експлозия, но тогава като дете, я обожавах. И до сега обичам възкиселите неща, употребявам лимон доста, а в къщата никога не остава поне без килограм от тях. Обичам и лайма,  с неговият особен сладко-кисел интензивен аромат, все едно е съчетал в едно аромата на лимон и мед. С допълнителна лъжица-две мед и много прясна мента, домашната лимонда си остава любимо питие за летните дни и привечери.

Продукти за около 6-8 чаши:

2 лимона

2 лайма

1-2 с.л. мед или на вкус

1,5 литра газирана вода

връзка мента

много лед

Приготовление:

Лимоните и лаймът се разполовяват. Запазват се по по половин  лимон и лайм, които се нарязват на тънки кръгчета, останалите се изтискват добре. Сокът им се смесва с газираната вода, меда и листенцата от мента, разбърква се добре и се сипва в кана. Добавят се нарязаните на кръгчета лимон и лайм, много кубчета лед

Сервира се студена.

Добър апетит!

Други публикации:

Джинджифилова бира

Горещ шоколад

Прасковено сорбе с мента

Преди 1 година:

Италиански сладкиш със зехтин и розмарин

12 comments on “Лимонада с мента и мед

  1. Dani каза:

    Дани, така разхлаждащо ми подейства лимонадата!
    Обожавам аромата на мента!
    А снимката ти е прекрасна!
    Сърдечни поздрави и по-прохладни дни!

  2. littlethingslife каза:

    Дани, напомняш ми как да оползотворя ментата от терасата ми – като си направя домашна лимонада с мента. Обичам я откакто я открих в едно заведение – лимонана. Поздрави и прохладни августовски дни!

  3. Eoc каза:

    Страхотни снимки, Дани!
    И аз съм почитател на всякакви домашни разхладителни напитки 🙂

  4. Danyela каза:

    Благодаря ви, дами!

  5. Гисчо каза:

    В голямата жега днес си търсих рецепта за домашна лимонада и попаднах твоята. Направо ми усмисли следобеда! Много вкусна и страшно освежаваща! 🙂

  6. Margarita каза:

    Мъфините с шоколад станаха изключително вкусни.

  7. geri_peneva каза:

    Толкова примамливо представена, че дори в края на януари неустоимо ми се допи 🙂

  8. Надежда каза:

    Днес е ужасно горещо и реших да направя тази напитка, имах под ръка само зелените лимончета, мента, захар и лед с обикновена вода…раздрусах добре всичко в един буркан и беше одобрено от всички вкъщи!!!! Благодаря за рецептата….
    Поздрави,
    Надежда

Вашият коментар