Бисквити със шоколад и орехи

Имаме едни любими бисквити, които често си купуваме –с парченца шоколад вътре. Много пъти съм се опитвала да направя подобни, но все нещо е било различно от оригинала. А предпочитам да си ги правя в къщи. След като видях рецептата на тези шоколадови бисквити с орехи в The cook’s book си казах – това е, със сигурност тези вече ще се доближават до оригинала. Резултата се оказа над очакванията ми – по-хубави бисквити не бях яла. В тях има много орехи и натурален шоколад на парченца и кафява и ароматна захар Мусковадо – нейният аромат прави бисквитите наистина неустоими. Мусковадо е кафява, влажна захар, пълна с доста полезни микроелементи, което я прави здравословна в сравнение с обикновенната рафинирана захар (разбира се до колкото една захар може изобщо да бъде полезна, но това е друга тема). Орехите в рецептата могат да се заменят с произволни други ядки, а шоколада може де се разнообрази с бял или млечен според предпочитанията ви. В оригиналната рецепта ядките са от макадамия – но никога не съм виждала в България да продават някъде такива ядки. Това е австралийско растение, което прилича на орех, но вкусово повече се доближава до лешник. Моят вариант на бисквитите е леко модифициран от оригиналния  в книгата, и ми харесват точно такива каквито са – хрупкави в краищата и по-мекички в центъра. Със сигурност скоро ще направя отново, за празниците повечко, за да има достатъчно да раздам и подарявам на приятелите (ако останат, както каза мъжа ми)

Продукти за около 30 броя

125 гр масло, на стайна температура

1 равна чаена лъжичка сол

250 гр Мусковадо захар

2 малки яйца

250  гр брашно – сложих типово

1 ч.л. бакпулвер

¼ ч.л. сода за хляб

150 гр орехи

160 гр черен шоколад

Приготовление:

Орехите се смилат или счукват на дребно, шоколада се начупва на дребни парченца

Маслото се разбива в купа с миксер докато стане кремообразно. Добавя се солта и  захарта и продължава да се бърка с миксера докато захарта и маслото се смесят добре.

При непрекъснато бъркане се слагат яйцата и се разбърква още 3-4 минути. Добавят се бакпулвера, содата, брашното, орехите и шоколада, разбърква се още 3-4 минути.

Тестото се разделя на две части и с помоща на хартия за печене, тестото се оформя на пръчка с дебелина 2 – 3 см. Ако тестото е твърде меко и ви е трудно да работите с него го охладете за известно време в хладилника

След като оформите тестото на пръчка, го завийте в хартията за печене и го оставете в камерата за 2-3 часа.

Нарежете пръчката на колелца с дебелина около 1 сантиметър

Подредете в тава върху хартия за печене, като оставите 3-4 см между бискивитите и печете около 15-18 минути в предварително загрята на 180 градуса фурна

Добър апетит!

Други публикации:

Диамантени маслени бисквити

Чийзкейк със сини сливи

Тирамису

20 comments on “Бисквити със шоколад и орехи

  1. bgbox каза:

    Много добре изглеждат,като подарък.А не се и съмнявам че ще са вкусни.

  2. Dani каза:

    Искам и аз с панделка:))))Щях да се учудя,ако нямат натурален шоколад:)А Мусковадото е много ароматна захар.Непременно ще ги опитам:)

    • Danyela каза:

      Хехе, станала съм много предвидима с този шоколад 🙂 Хубав ден, Дани!

  3. Ирина каза:

    Даниела, как ме изкушаваш значи 🙂 На път съм да зарежа постите и да приготвя тези вкусни бисквити!

    Поздрави и пожелание за вкусна и спокойна седмица 🙂

    • Danyela каза:

      Ирина, много си мила. След постите ще има достатъчно време за всички не постни изкушения.
      Хубав и усмихнат ден!

  4. Йоана Петрова каза:

    Ядки макадамия има в Пикадили, Хит и други хипер маркети. За сравненеие с другите ядки са доста тежки и много по-богати на мазнини. Цената им също се различава, в посока нагоре. 🙂

  5. Dimitrana S. каза:

    Чудно вкусни снимки, Даниела :-)))

    Наистина би бил интересен вкуса им с макадамия. Досега обаче съм попадала само на соленички.. и ми харесват: вярно, че са с доста богато на мазнини съдържание, но не за сметка на вкуса – сравнително ненатрапчив и нежен.

    • Danyela каза:

      Благодаря ти, Димитрана 🙂
      Непременно някой ден ще ги опитам и с макадамия, много ми любопитно какъв вкус ще добият бисквитите с тези ядки.

  6. Росица каза:

    Бисквитите станаха страхотни. При първото приготвяне спазих рецептата, но и аз обичам да експериментирам и след това добавих нарязани на дребно портокалови кори, разбира се,също смених брашното с типово. И в този вариант са божествени (по наш вкус)!

  7. […] Бисквити със шоколад и орехи си ги харесах от пръв поглед – ама много си падам по […]

  8. Михаела каза:

    А ще се получат ли, ако използвам обикновена захар? Понеже нямам никаква представа откъде да купя другата или дали ще я има в Billa, CBA? Много вкусни изглеждат и ми се ще да пробвам..

    • Danyela каза:

      Да, ще се получат и с обикновена захар, но ще загубят от аромата и консистенцията, защото мускавадо захарта имам специфичен, наситен аромат и самите бисквити стават леко по-меки заради нея. Въпреки това, дори приготвени с бяла захар, вярвам че ще са много вкусни. В Billa съм виждала захар Мускавадо, както и във Фантастико, Пикадили, така че се надявам лесно да откриеш от нея
      Поздрави и приятно печене!

  9. Пламена каза:

    Това са най-вкусните бисквити,които някога съм правила…правя ги редовно,защото моите момчета ги обожават,а и не само те.Винаги когато имаме гости,започва едно печене…:) Благодаря ти за прекрасните рецепти ! 🙂

  10. Дима каза:

    Чудесни бисквитки,които свършиха много бързо!Благодаря за рецептата!Вече са любими.

    !

  11. Илияна каза:

    Бисквитките наистина са страхотни , направих си с кулинарния шоколад на Гайо – 60% какао и на сладост станаха перфектни 🙂
    Искрени благодарности за рецептата , зарадва ни всички в къщи и най вече малкия ми 3-годишен помощник, който много се забавлява докато ги приготвяхме 🙂
    Имам въпрос , някой пробвал ли ги е с бял шоколад и мислите ли, че ще се получат добре? Според мен биха станали твърде сладки…, но ми се иска да опитам. А и ако ми препоръчате добър и качествен бял шоколад ще съм ви много благодарна.

    • Danyela каза:

      Илияна, много се радвам, че са ви харесали! С бял шоколад не съм ги опитвала, ще се радвам да споделите какъв е бил резултата, ако ги направите. За жалост не мога да ви препоръчам добър бял шоколад, и аз издирвам
      Сърдечни поздрави!

  12. Десислава каза:

    Здравейте, мога ли да си направя „ пръчката” от вечерта, а на следващия ден да нарежа и изпека бисквитките и ако може в хладилника ли да държа или пак във фризера?Благодаря предварително за отделеното внимание:)

Вашият коментар