Пълнен заек

Не и върви на тази публикация. Почвам я и я оставям вече няколко вечери, защото става късно или пък детето се буди. Преди това бях загубила снимките за около 2 месеца, защото компютърът ми се развали. Както си личи, това не е рецепта, която съм готвила тези дни, но по стечение на обстоятелствата не беше публикувана веднага. От тогава готвих пълнен заек още 2 пъти, все по същата рецепта, защото много ни допадна. Заслугата за това ястие има моята скъпа приятелка Рени, която ми подари домашен заек, от зайците отглеждани специално от баща и за 5 те му внуци и която ми даде тази вълшебна рецепта за приготвянето му. Рени като опитен майстор на пълнени зайци ми сподели тайните си по приготвянето им: заекът да се пече в доста вода, да се завие с фолио в началото, да се пече много бавно на умерена фурна, а за по-прекрасна коричка да се натърка преди печене със смес от червен пипер, сол, черен пипер и зехтин. Месото стана много крехко, оризът се делеше, а ароматът на мащерка беше направил с ястието магия. Заекът ми се струваше доста голям за двамата с мъжа ми и детето, но не бях познала. Свърши докато попитам някой иска ли допълнително

Адаптирано от Рени

Продукти за 1 заек:

1 почистен заек

дробчетата и сърцето на заека

250 гр печурки

1 чаена чаша дългозърнест ориз

3-4 чаени чаши вода

4-5 стръка мащерка

сол, черен пипер, червен пипер

3-4 с.л. зехтин

1 глава лук

1/2  малък морков

Приготовление:

Заекът се измива добре и се подсушава с кухненска хартия. Лукът и морковът се нарязнат на дребно и се задушават в тиган с 1-2 лъжици зехтин и нарязаните на дребно дреболии.Добавя се оризът и се разбърква, така че зехтинът да покрие зрънцата от всякъде. Налива се 1 чаша вода, добавят се нарязаните гъби и листенцата мащерка. Похлупва се и без повече да се бърка се оставя на бавен огън докато водата се абсорбира. Сваля се от котлона, добавя се сол и черен пипер на вкус, разбърква се и заекът се пълни с плънката. Голяма част от оризът няма да се побере в заека, той се добавя при печенето в тавата. Заекът се зашива и се намазва със зехтин, черен и червен пипер и сол добре. Поставя се в тава, отстрани се изсипва останалата плънка и се добавят още 2 чаши вода. Тавата се завива с фолио и се поставя в предварително загрята на 180 градуса фурна. Пече се на бавен огън, докато водата се абсорбира, а месото се изпече. Ако е необходимо се добавя още вода или градусите се намаляват. Посредата на печенето, заекът се обръща. 15 минути преди края фолиото се отстранява за по-добра коричка

Добър апетит!

Други публикации:

Пиле с гъби и арпаджик

Празопита

Пълнена целина

Преди 1 година:

Туили с бадеми

16 comments on “Пълнен заек

  1. lilia каза:

    Приготвих

  2. катя каза:

    Благодаря за чудесната рецепта! Поздрави!

  3. mixer каза:

    кхм, на кое точно му викат „воденичката на заека“?

  4. Dani каза:

    Дани, толкова апетитна коричка 🙂
    Обичам заешко, но тези в магазина ми се сртуват токлова крехки…
    При първа възможност ще го опитам.
    Поздрави и хубав уикенд!

  5. sabinaberova каза:

    Майсторка си Дани !
    Много обичам пълнен заек , а твоят изглежда толкова вкуснооо …
    Поздрави и усмихнат уикенд . 🙂

  6. Danyela каза:

    Дани, Катя, Сабина, благодаря ви и на вас хубав уикенд!
    Дани, рецептата я правих и с купен от магазина заек, но определено не беше същото като с домашния
    Поздрави!

  7. Lety каза:

    Много обичам пълнен заек!
    Твоя изглежда невероятно изкушаващо, ако можех щях да си грабна тази хубава порцийка в елегантната черна чиния.

    При мен има една тиквена награда за теб.
    Сърдечен поздрав от мен!

    • Danyela каза:

      Лети, благодаря много за тиквената награда! Твоята шарлота е станала страхотна. Имам една малка тиква в къщи, която отдавна се чудя на какво да я приготвя, явно и е дошло времето!
      Поздрави и успешна седмица

  8. Steve Perry каза:

    Do you have an English translation of this recipe.

  9. Steve Perry каза:

    If you have an English translation please send to englishguy@cogeco.ca

  10. Danyela каза:

    Steve Perry, I will translate the receipt for you and will send you to your e-mail soon

  11. Dani каза:

    МНого апетитен заек, Дани 🙂
    Оризът ти изглежда перфектно!
    Поздрави и хубава вечер!

  12. Emi каза:

    Много готина рецепта. Утре и аз ще правя заек, дано ми се получи 😉

  13. Danyela каза:

    Еми, дано ви е харесал!

  14. roditelstvo каза:

    Дани, моят заек по твоята рецепта се пече в момента във фурната и дано стане вкусен като твоя 🙂

Вашият коментар