Италиански сладкиш със зехтин и розмарин

Топло е, но не чак толкова, за да не ми се върти из кухнята. Отдавна се каня на този италиански сладкиш със силен средиземноморски дъх на зехтин и розмарин. В къщи бяхме много любопитни да разберем как тези съставки, обикновенно свикнала да ги употребявам в солени ястия, ще се съчетаят в един сладкиш. Оказа се много свежа и лятна комбинация. Средиземноморската кухня определено умее да ме заплени.

Рецептата е адаптирана от книгата на Марио Батали The Babbo Cookbook, чрез Ceramic canvas

Продукти за кръгла тава с диаметър 26 см:

5 яйца

¾ чаена чаша захар

2/3 чаена чаша зехтин – Extra Virgin

1 с.л. ситно нарязан пресен розмарин

1 ½ чаена чаша брашно

1 с.л. бакпулвер

съвсем малка щипка сол

пудра захар за поръсване

Приготовление :

Яйцата се разбиват за около 30 секунди с миксер, след това се прибавя захарта. Продължава се с разбиването докато сместа стане много пенеста и цветът и из светлее.

Продължавайки да бъркате с миксера прибавете зехтина на тънка струйка към яйцата. Добавете ситно нарязаният розмарин.

В отделна купа пресейте брашното, солта и бакпулвера  и постепенно го добавете към яйчената смес, разбърквайки със шпатула, докато брашното напълно се поеме от тестото.

Застелете тава с хартия за печене и леко намажете със зехтин стените и. Изсипете сместта в тавата и печете в предварително загрята на 180 градуса фурна около 35-40 минути или докато сладкишът стане златисто кафяв и клечка за зъби забита в центъра му излезе суха

Оставете да се охлади, преди да го нарежете и до го поръсите с пудра захар

Добър апетит!

Други публикации:

Италиански шоколадов сладкиш

Смокинов сладолед

Вишнева супа

Преди една година:

Пиле с домати

12 comments on “Италиански сладкиш със зехтин и розмарин

  1. Dani каза:

    Дани, много лек сладкиш 🙂
    Аз не съм любител много на розмарина,
    но 3-4 иглички ще ми свършат работа!
    Поздрави и хубава неделя!

  2. sabinaberova каза:

    Много пухкав и ароматен сладкиш си приготвила Дани .
    Ще го пробвам и аз . 🙂
    Поздрави и хубав ден .

  3. Ирина каза:

    Много интересно предложение!
    Сладкиша изглежда много лек и нежен, а ароматите макар и нетипични за десерт, съм сигурна че обогатяват още повече вкуса 🙂

  4. Danyela каза:

    Благодаря ви много! Наистина аромата е много интересен, но не е за хора, които не обичат розмарин, защото е доста отчетлив.
    Хубав и усмихнат ден!

  5. […] Невероятно вкусният и свеж италиански сладкиш на  В кухнята на моето семейство и ммммм…. хлебчета с розмарин и чесън от Кокошарник. […]

  6. gotvenetolesno каза:

    ммм…пробвах го и е уникално свеж и вкусен… Разгледах и останалите ти десерти и съм впечатлена 🙂 Ще черпя често идеи от теб 🙂 Особено съм впечатлена от рецептите ти за детето 🙂 Продължавай в същия дух 🙂

  7. катя каза:

    Отдавна се каня, но вчера го направих.Не съм предполагала, че моят любим розмарин, прави такива чудеса в сладкишите. Много съм ти благодарна, че ме „светна“! Пожелавам ти много усмивки :):)

    • Danyela каза:

      Ехаа, ти даже си го напарвила! Много се радвам, че ви е харесал!
      Хубави почивни дни!

  8. […] Италиански сладкиш със зехтин и розмарин […]…

  9. T каза:

    Чудесна рецепта, каня се да я пробвам, обаче…..в указанията за приготвяне са споменати всички съставки с изключение на розмарина???

    • Danyela каза:

      Здравейте, Т!
      Прав сте, редактирах рецептата и добавих пропуснатото. Извинявам се. Розмаринът се добавя към яйчената смес. После се добавя брашното и се разбърква
      Весели празници!

Вашият коментар