Грах по селски

Имам много мил спомен от баба – майката на баща ми – готварска книга, за 9 тия ми рожден ден с надпис – „На Даниела, която е на 9 г – вече да се учи да готви. Баба” и после допълнена с друг надпис от мама „Наистина вече ще потрябва. Мама” и носеща датата на изнасянето ми от въкщи. Книгата е „Кухнята на гастронома” на Юлиана Фиалова, вече доста поогъната от дългото ползване. Наскоро я намерих на един рафт в библиотеката. От тази книга беше и първото ястие – грах по селски, което сготвих под зоркият поглед на баба и мама и с тяхната огромна помощ – разбира се. В общи линии, в същност, аз помагах, а те готвеха, но аз избрах ястието, прочетох внимателно рецептата и бях подготвена кое след кое следва и после бях много горда от резултата. Този грах по селски, както и едни омлет с пържени картофки на кубчета – яйчена мозайка – бяха кулинарните ми достижения и всеки път, когато мама се прибереше уморена от работа, аз гордо я питах – искаш ли аз да сготвя. Естествено, мама винаги приготвяше вечерята, но беше безкрайно умилена от желанието ми да и помогна

Все още доста често готвя това ястие в къщи, естествено претърпяло модификации от първоначалната рецепта в книгата, според вкусът ни.

Продукти за 2 порции като основно ястие или 4 като гарнитура:

1 голям картоф

400 гр замразен грах

½ малка глава лук

¼ морков

½ ч.ч. вода или бульон

2-3 с.л. зехтин или масло

сол и черен пипер на вкус

копър за поръсване

Приготовление:

Лукът и морковът се нарязват на дребно. Картофът се нарязват на кубчета

В тенджера се налива бульонът или водата и когато заври в тенджерата се слагат зеленчуците, поръсват се със солта и черният пипер. Варят се на слаб огън до омекване на картофите, под похлупак. Ястието се сипва в чинии, поръсва се с ситно нарязания копър и зехтина или се слагат няколко бучици масло.

Добър апетит!

Други публикации:

Пилаф с праз и маслини

Постни чушки с два вида плънка

Задушено от патладжани и нахут

8 comments on “Грах по селски

  1. Тони каза:

    Даниела, това е една от любимите ми книги! Има много интересни рецепти, които съм си набелязала и си чакат реда 🙂
    Харесва ми и твоето предложение за ястие.

    Успешна и много усмихната нова седмица ти желая 🙂

    • Danyela каза:

      Тони, много ти благодаря. И аз съм набелязала доста рецепти, наистина добра книга е това
      Хубава и усмихната седмица !

  2. Diana каза:

    Дани,
    тази книга е класика,
    но се впечатлих и от разказа ти.
    Явно баба ти е имала усет за твоите кулинарни заложби.
    Харесвам твоите рецепти за пости.
    Хубава неделна вечер и успешна нова седмица, Диана

    • Danyela каза:

      Диана, аз пък редовно надничам при теб за постни ястия 🙂 Благодаря ти и много усмивки през новата седмица!

  3. Ирина каза:

    Много мило е това, че споделяш такива лични и сантиментални спомени. Аз самата дължа любовта си към кулинарията на баба ми и прабаба ми (лека им пръст).
    Защото накъдето и да вървим, какъвто и път да изберем, когато се върнем назад в спомените си, трябва да помним кои сме и от къде сме тръгнали 🙂

    Харесва ми ястието – вкусно, ароматно и много подходящо за сезона – ще се опита! 🙂

    Успешна седмица, Дани!

    • Danyela каза:

      Ирина, така е. Бабите ти явно са били страхотни кулинарки, и са ти предали любовта към храната и приготвянето и! Твоите ястия винаги са великолепни!

  4. Dani каза:

    Както винаги прекрасно си го описала. Дани!
    Обичам грах, а твоите снимки са много изкушаващи:)
    Усмихната седмица от мен 🙂

Вашият коментар