Пилешка супа

В това студено време ни се прияжда нещо топло. А какво може да ни стопли по-добре от супа. Направих пилешка супа, за която сигурна съм, всяка домакиня има рецепта и която всеки интерпертира по свое му. Например моята пилешка супа е съвсем различна от супата на майка ми, а тя на свой ред от тази на баба ми. Спомням си, че обожавах пилешките супи и на двете, но те за мен бяха съвсем различни, все едно ям две различни ястия, макар и двете да се наричаха пилешка супа.

Моята пилешка супа е по рецепта на мъжа ми. Това беше първото ястие, което той ми сготви, когато се запознахме. Почерпи ме с паница топла супа и аз доста изумено го погледнах, когато каза, че той е я приготвил. В семейството, в което аз съм отраснала мъжете само хапваха, докато ние жените се опитвахме да им сготвим вкусничко. Оказа се, че мъжът ми готви прекрасно при това не само пилешка супа. В същност и до ден днешен той приготвя мусака в къщи, защото приготовлението на това ястие по незнайни причини ме плаши ужасно (или просто си намирам оправдание да хапна вкусната мусака на мъжа ми ;-)).

Продукти:

бяло пилешко месо от едно пиле – около 400 гр

1 средно голям картоф

1 средно голяма глава лук

½ морков

1 стиска фиде

1 ½ литър вода

магданоз, сол и черен пипер на вкус

Приготовление:

Пилешките гърди се нарязват на дребни кубчета и се слага в тенджера със студената вода на котлона да заврят. Докато врят с помоща на лъжица се обира пяната и се  изхвърля. Добавят се нарязаните на дребно лук и моркови и нарязаният на кубчета картоф. Когато картофът започне да омеква се добавя фидето, солта и черния пипер. Супата се вари още 10 тина минути. Когато котлона се спре се добавя ситно нарязания магданоз.

Добър апетит!

Други публикации:

Крем супа от печени чушки и нахут

Крем супа от печени чушки и нахут

Минестроне

Минестроне

Крем супа от грах и тиквички

Крем супа от грах и тиквички

22 comments on “Пилешка супа

  1. Dani каза:

    Благодаря за предложението!Много хубави снимки правиш.Слънчев ден!

    • Danyela каза:

      Радвам се, че снимките ти харесват. Повечето снимки в блога са на мъжа ми, аз снимам по-рядко. Хубав и усмихнат ден!

  2. bgbox.info каза:

    Очакваме с нетърпение рецепта за мусака която ти си направила 🙂

    • Danyela каза:

      Непременно ще сготвя мусака някой ден скоро, даже вече съм си избрала рецепта. Хубав и успешен ден!

  3. ипотпал каза:

    Ех точно от това имах нужда в момента:)

  4. Martin Gruev каза:

    Браво, сайта е изключително стилен, а и пилешката супа стана стрхотна 🙂 Поздравления 🙂

  5. Yani Yakov каза:

    Благодаря за хубавата рецепта.Надявам се да изненадам приятно приятелката си тази вечер както мъжа ти е направил с теб 🙂

    • Danyela каза:

      Yani, благодаря ти за доверието, да изненадаш любимата с рецепта от моя блог! Успех!

      • Yani Yakov каза:

        Супичката стана страхотна 🙂 Приятелката ми е доволна много от мен 🙂 Успехи през цялата година ти желаем и много любов, и щастие с твоя мъж 🙂

  6. Danyela каза:

    Yani, страхотно! Много се радвам! И на вас много любов, здраве и успехи!

  7. Katrin каза:

    Супата стана много вкусна, сложих и булйон.

    • Danyela каза:

      Катрин, благодаря за доверието да изпробвате рецепта от моя блог. Радвам се, че ви е допаднала.
      Поздрави

  8. Теодора каза:

    Здравейте,
    сайта е прекрасен, влезнах случайно, понеже търся от къде да купя сух нахут, а в Бургас няма, но това е отклонение…
    Та искам да добавя по рецептата за пилешка сума, ако искате може да си сложите нарязани резенчета лимон в супата, придава му прекрасен свеж аромат – съвсем накрая.

    Поздрави
    P.S. Да Ви се намират рецепти за праз, както и с елда-правих кюфтенца, но станаха страшно безвкусни.

    • Danyela каза:

      Теодора, благодаря ви! С лимон пилешката супа е много вкусна.
      Сух нахут купувам от диабетичните и диетичните щандове в най-различни хранителни магазини. Виждала съм и в Пикадили, но не знам дали има магазин от тази верига в Бургас.
      Относно рецепти за праз, можете да видите тази
      Пилаф с праз и маслини

      Пилаф с праз и маслини


      Слагам доста праз също и в кавърмата

      Кавърма


      а за рецепта с елда, мога да ви предложа тази Гъбена супа с елда

      Гъбена супа с елда


      Хубав и успешен ден!

  9. поли каза:

    Хубава супа,но съветвам всички които я готвят да прибавят една трета чисто краве масло преди да я свалят от котлона,става още по вкусна и с невороятен аромат.Бон апети и поздрави за блога,харесва ми.дори направих и чийзкейка.

  10. Gergana каза:

    Поздравления за прекрасния блог!С тази рецепта ме спечелихте като почитател,вече това е пилешката супа и на моето семейство!Ще изпробвам и другите рецепти,а вие продължавайте в същия дух да вдъхновявате 🙂
    Поздрави от Пловдив!:)

  11. geri_peneva каза:

    Приготвена точно по този начин супата наистина стана прекрасна, въпреки лекото ми предубеждение, че е прекалено семпла по съставки 🙂

    • Danyela каза:

      Гери, радвам се, че ви е харесала. Наистина, често семплите и прости рецепти са неочаквано вкусни!
      Сърдечни поздрави!

  12. Деси каза:

    Супер стана …бърза и семпла 🙂 Добавих и застройка от яйце и кис.мляко 🙂

Вашият коментар