Супа за калинки (доматената супа на баба)

Когато бях малка живеехме при баба. Тя не работеше, беше пенсионерка – гледаше ме и като всяка баба умираше да ме глези. Какви чудеса-бели съм правила безнаказано, не искам да си спомням. Радост и носеше всяка допълнителна хапка натикана в доста злоядата ми уста. Правеше ми една доматена супа, която помня и до днес – наричах я „супа за калинки”, защото аз бях „калинка с пъстра пелеринка” – нали помните песничката?

Сега ще се опитам да напиша съставките и пропорциите, казвам ще се опитам, защото съм ужасно зле в измерването на точни мерки, когато готвя. Повечето неща, които правя ги правя на око. Много съм далеч от везни, кантари, милиграми и милилитри. Слагам от нещата толкова колкото ми се вижда добре на вкус, вид и консистенция. Сигурна съм, че и повечето от вас говят така.

Продукти (на око) за 2-3 порции:

3-4 големи домата

голям резен сирене

няколко стръка магданоз и/или мента колкото ви се вижда добре и красиво

малко зехтин

сол, черен пипер

Приготовление:

Доматите се режат на едри парчета, ако ви се занимава ги обелете, като преди това ги топнете във вряща вода за 1-2 минути. Пасират се на пюре, заедно със зелените подправки. Сиренето сe намачква с вилица. Доматеното пюре се разпределя в чинии, подправя се със солта и черния пипер. Във всяка чиния се слага от сиренето, полива се със зехтина и се украсява с магданоза.

Тази супа е разкошна студена, за това направих малко лед със замразен магданоз и мента вътре, та докато се разтапят и правят супата студена, да я правят и по-зелена. Пък и така става по-красива, нали?

Други публикации:

Пъстра пролетна супа с тиквички

Гъбена супа с елда

Минестроне

Минестроне

Вашият коментар