Шоколадови мъфини

Онзи ден мъжът ми, на прибиане от пазар, ме изненада с комплект метални чашки за печене на разни вкуснотийки. Зачудих се дали да направя любимият крем-карамел, крем кафе или пък пана кота. Сетих се, че отдавна ми се яде нещо много шоколадово и решението беше взето – шоколадови мъфини ще са. Рецептата е за много горчив натурален шоколад, за дъх на масло и ванилия. Ако предпочитате по-сладък вариант ползвайте смес от натурален и млечен или само млечен шоколад

Още докато забърквах сместа, всички се навъртаха около кухнята, а когато ги извадих от фурната уханието беше толкова силно, че едва успях да спася от изяждане 2-3 мъфина за снимка.

Продукти за 8-10 мъфина:

150 гр шоколад– ползвах 100 гр диабетичен натурален шоколад с 80% какаово съдържание и 50 гр млечен шоколад

2/3 ч.ч. захар – ползвах диабетична фруктова захар

125 гр масло

2 ч.ч брашно – ползвах типово

2/3 ч.ч. прясно мляко

2 яйца

1 прахче ванилия

2 ч.л. бакпулвер

1 с.л какао

Приготовление

Формичките за печене

В микровълновата фурна или на водна баня разтопете начупения на парчета шоколад и маслото, като често разбърквате.

шоколада и маслото

Разтопения шоколад

В купа смесете всички сухи съставки: брашното, солта, захарта, ванилията, какаото и бакпулвера.

Направете кладенче в центъра и добавете яйцата и млякото.

Разбъркайте добре до хомогенна смес. Добавете шоколада и маслото и отново разбъркайте.

Изсипете сместта във формички, обвити с хартия за печене.

Печете в предварително загрята на 200 градуса фурна около 20-25 минути или докато клечка за зъби забита в центъра на мъфина излезе суха.

Добър апетит!

Други публикации:

Сладолед с Нутела

Сладолед с Нутела

Тирамису

Тирамису

Чийзкейк

Чийзкейк

26 comments on “Шоколадови мъфини

  1. Abbbey Dawn (Aneli_ каза:

    Muffinite stanaha unikalni.Nqma da sujalqvate stavat mn vkusni

    • Danyela каза:

      Abbbey Dawn, много се развам, че са ви харесали толкова много 🙂 Поздрави!

  2. Abbey Dawn каза:

    Ve4e vtori put napravihme mn mn mn vkusniii

  3. Краси каза:

    Здравей,
    позволих си да използвам рецептата ти и да публикувам мъфините, които направих по нея в блога си, като разбира се съм сложила линк към теб. Надявам се да не е проблем.

    Поздрави за чудесния блог и прекрасните рецепти. С удоволствие го следя и експериментирам, но има доста хляб да изям, докато се доближа до твоето ниво.

    • Danyela каза:

      Краси, разбира се че не е проблем! Благодаря ти. Мъфините ти са станали разкошни!
      Поздрави!

    • Маги каза:

      Аз също ги направих и то за Коледа! На мен ми станаха 29. На гостите им харесаха, но естествено, аз изядох повечето!

  4. Sunny каза:

    И тази прелест направих днес, само дето на мен ми излязоха 22 броя 🙂 не знам как стана това чудо на чудесата 🙂 Много са вксуни, аз им направих глазура от Маскарпоне, краве масло, сладкарска сметана, пудра захар и ванилия (като половината от глазурата оцветих с какао) 🙂 Скоро ще публикувам рецептата в блога си и ще те линк-на :)Страхотна си, Даниела!

    • Danyela каза:

      Много се радвам! Глазурата ти звучи великолепно вкусно. Може би твоите формички са по-мънички. Аз пък за нещастие все 10-12 ги изкарвам и много бързо свършват.

  5. […] е абсолютна моя импровизация и УРА, получи се!), а другите с пълнеж от разтопен шоколад. Днес вече се справих с […]

  6. Gergana каза:

    Вече втори път ги правя! Уникално вкусни!

  7. Стела каза:

    Здравей,Даниела!
    Днес направих мъфините.Страхотна са,дори си позволих да добавя във всяка по една ягодка:))))
    Поздравии!!

    • Danyela каза:

      Стела, много се радвам, че така са се харесали! Много ми допада идеята за ягодата, много обичам ягоди, и мисля, че довечера ще забъркам една доза и аз ще добавя плодче вътре 🙂
      Поздрави и усмихнат ден

  8. Ann каза:

    По тази рецепта беше първият ми опит да си направя мъфини..и станаха чудесни ! Много бих искала да знам обаче от къде мога да си купя специалните хартиени кошнички за мъфини?

    • Danyela каза:

      Здравейте, Анн! Благодаря, че сте избрали за пръвите си мъфини тази рецепта. Обикновени бели хартиени кошнички за мъфини съм купувала от едно малко магазинче за салфетки на пазара Красно Село до локалното на Борис. Красиви, шарени кошнички могат да се закупят в магазин Двата Щъркела, също и в магазина на Илчовски на ул Ангел Каралйчев 1.
      Успех и приятно готвене!

  9. Христина каза:

    здравей! искам и аз да благодаря за страхотната рецепта, аз също за пръв път направих мъфини по нея. Толкова ми харесаха, че след 2 дни повторих – но този път добавих малко стафиди и орехи, които ми бяха останали. После поръсих с пудра захар и станаха страхотни, ако имах сладолед – щях да го добавя за гарнитура; за третия ми опит задължително ще си купя. Вече не мога да си представя, че ще направя кекс – мъфините са толкова лесни и вкусни 🙂
    а формички (хартиени) има и в дрогериите DM. И въобще сайтът е страхотен – един от няколкото, които съм запазила и ползвам за справки и идеи. Много благодаря още веднъж!

    • Danyela каза:

      Христина, наистина мъфините са голяма любов, веднъж запалят ли те, после няма отърване. Благодаря за информацията за хартиените кошнички, не знаех че има и в DM 🙂
      Приятно готвене!

  10. aneta каза:

    искам само да попитам, пише да се разбърка и солта, а горе в продукти сол няма 😀 колко сол се слага ?

    • Danyela каза:

      Здравейте, съвсем малка щипка сол. Можете и да я пропуснете. Ще поправя и списъка с продуктите.
      Благодаря и приятно готвене!

  11. aneta каза:

    Супер, отивам да готвя и ще пиша какъв е крайния резултат :о))))

  12. Vily каза:

    Уникално вкусни мъфини…Направих двойна доза и не сгреших :о))

  13. Perpeto каза:

    За втори път опитвам да правя мъфини и определено от тук нататък ще са само по тази рецепта!

  14. Danyela каза:

    Радвам се че са ви допаднали!

  15. Маги каза:

    За първи път направих мъфини, по тази рецепта и станаха много вкусни! Получиха се 29 на брой, но ги изядохме. Тъй като ги направих за Коледа, на гостите много им харесаха! Благодаря ти, за страхотната рецепта!!!!

  16. Svetoslava каза:

    Купих си формичка за мъфини и за първи път ще правя, избрах си вашата рецепта. Имам само 2 въпроса – с каква вместимост е чашата и всичко на ръка ли се бърка – без нужда от миксер? Благодаря предварително 🙂

Вашият коментар