Нахутени крекери

Текстът, който пиша преди всяка рецепта, обикновено измислям още докато приготвям ястието, докато забърквам съставките виждам текстурата и усещам ароматът им. Ако тогава не съм успяла, го правя вечер преди да заспя, в моментите в които съм сама със себе си и мислите си, тогава текстът придобива носталгични краски със спомени от детството. Лошото е, че винаги когато седна пред белия лист на екрана на компютъра цялата грижливо измислена история изхвърчава от главата ми и на нейно място остава също така бяло петно каквото виждам и пред себе си на монитора, и започвам отначало да редя думите и мислите си. В същност най-трудно е първото изречение, после празнотата на листа спира да ме плаши и мислите и думите потичат гладко, нататък и тексът се написва на един дъх. Обикновено точно когато завърша последното изречение в главата ми изниква първоначалната история за аромати и вкусове и историята от детството, и тя рядко има нещо общо с туко що написаното от мен. Така и тази история от разказ за аромата на печена леблебия и червени чушки които се разнасят вечер на една малка софийска улица, се превърна в нещо съвсем различно.

Рецептата видях в Fat Free Vegan Kitchen, който наскоро ми препоръча Хриси, и която ме заплени моментално с леснотата на приготовление, с това че е постна и безглутенова. Промених малко подправките, сложих зехтин вместо рапично олио и добавих малко сладък червен пипер в тестото. Допълнителната пикантност, който придава лютият червен пипер в поръската ги прави идеален не само за похапване докато чета или пиша, но и като мезе към бира или червено вино

Продукти:

2 ½ чаена чаша брашно от нахут

6-7 с.л. зехтин

1 ч.л. сладък червен пипер

1/3 – 1/2 чаена чаша вода

1 ч.л. бакпулвер

1 ч.л. сол

Приготовление:

Брашното, червеният пипер, солта и бакпулверът се смесват. Добавя се зехтинът и водата и се размесва докато тестото стане на гладка топка, ако е необходимо се добавя още малко вода. Тестото се разделя на 2 части и се увива във свежо фолио. Оставя се да преседи минимум половин час.

На леко набрашнена повърхност направо върху хартия за печене топките се разточват една по една, докато листът стане 2-3 мм. С остър нож се разрязва на четириъгълници, набожда се с вилица и се поръсва с лютия червен пипер. Изрезките се отстраняват за ново разточване, а крекерите заедно с хартията за печене директно се преместват в тавата. Пекат се в предварително загрята на180 градуса фурна около 15 минути или докато се зачервят, изваждат се и се оставят да изстинат.  Най-хубави са прясно изпечени.

Добър апетит!

Други публикации:

Бирен хляб

Плосък ръжен хляб

Царевични крекери с розмарин

Преди 1 година:

Снежни шоколадови топки

27 comments on “Нахутени крекери

  1. Dani каза:

    Дани, много добре звучат и ухаят 🙂
    А и имам една опаковка брашно от нахут, която не съм използвала!
    Благодаря за прекрасната идея:)
    А и нещо се изморих да чета „сладки“рецепти!
    Поздрави, хубава вечер и усмихнар уикенд!

  2. Eoc каза:

    Интересна рецепта, много вкусно звучи. Задължително ще се пробва!

  3. Гергана каза:

    Може ли брашното от нахут да се замени с друго брашно (ръжено, пълнозърнесто и пр.)?

  4. kulinarnimisli каза:

    Дани, рецептата ти е разкошна! Ентрито ти е много добро. На мен постоянно ми се случва да блея в белия лист и отчаяно да си ровя из главата си, от която нищо не излиза.:D
    Поздрави
    Маги

    • Danyela каза:

      Благодаря ти! Позната картинка, а така ме е яд като забравя всичко и трябва да мисля наново 🙂

  5. Peggy каза:

    These look delicious!

  6. Iana каза:

    Изглеждат супер 🙂 Но къде мога да намеря брашно от нахут, май не съм виждала по магазините :(( ( като изключим био-магазина )

    • Danyela каза:

      Iana, брашното мисля че купих от квартален магазин от щанда за диетични храни, но доклокото помня съм виждала и в Пикадили. Със сигурност може да се поръча и от он-лайн магазините. Цената му беше около 2 лева за 500 грама.
      Успех!

  7. Danyela каза:

    Дами, благодаря ви!
    Peggy, thank you!

  8. littlethingslife каза:

    Дани, тъкмо се чудех какво да правя с едно брашно от нахут в къщи. Записвам си рецептата и ти благодаря. Много обичам солени гризки вечерно време.

    Интересно ми беше да прочета как пишеш. Поздрави и дни изпълнение с много вдъхновение пред белия лист, а и навсякъде другаде!

  9. Ще ги направя тези нахутени крекерчета на всяка цена. Изглеждат супер!

  10. Йорданка каза:

    Незнам кое ме блазни повече – рецептата или текста преди нея, но определено с любопитство отварям блога ти. Такааа, днес явно ще се ходи на пазар за нахутено брашно много са ми любопитни тези нахутени гризки. Поздрави!

  11. Danyela каза:

    Благодаря ви, много сте мили, дано и на вас ви допаднат така както на мен ми допадна вкусът им!

  12. Jennifer каза:

    Is there an english translation? I’d love to try these!

  13. Kalina каза:

    Имам един въпрос. Нямам брашно от нахут, но имам сух нахут, дали ако го смеля в мелничка за кафе мога да го ползвам вместо брашно?

    • Danyela каза:

      Да, би трябвало да стане добре, само внимателно да не изгори мелничката 🙂 Наскоро една читателка, ejjjik, беше ми дала линк за това как се прави брашно от различни зърна в домашни условия. Ето и линка
      http://mynewroots.blogspot.com/2009/04/its-miller-time.html
      Дано ви е полезно
      Поздрави и успешен край на седмицата!

  14. Kalina каза:

    О непременно ще пробвам, благодаря!!! Прекрасни неща има в блога ви, днес ми беше първият ден от отпуската и искрено се забавлявах цял ден с него и с дръзки планове за готварски подвизи и също така с царевичните крекери, които направих във всички видове форми за сладки. За пръв път постигам наистина вкусно печиво с царевично брашно. Вдъхновяващ и уютен ден ви пожелавам!

    • Danyela каза:

      Kalina, много ви благодаря! Приятна отпуска, завиждам ви за ентусиазма да готвите в тази горещина!
      Поздрави!

  15. Bonka Lekova каза:

    мили момичета всичко ми е ясно,но само едно не мога да разбера откъде да купя брашно от нахут?

  16. Bonka Lekova каза:

    Няма да мога да си доставя брашно от нахут, защото няма да си меля сама , а значи няма да мога да си направя и питки само ще чета и ще ви се радвам на рецептите. Успех ви желая! Явно вие сте млади момичета и сте по-настоятелни от мен.

  17. Екатерина Табакова каза:

    Купих нахутено брашно от началото на жейския пазар/откъм трамвая/вляво магазин за екзотични подправки

  18. Катя Минчева каза:

    А може ли да си направим сами брашно от нахут?

  19. Didi каза:

    Прегледах коментарите преди да ги приготвя, но все бяха от рода на Страхотно изглеждат. Така че реших да ги направя. Съжалявам, но кракерите са доста горчиви, неприятни. Спазих точно пропорциите. Не бих ги повторила. Не са вкусни дори и с мед отгоре.

  20. Кремена Петкова каза:

    На мен, за съжаление не ми се получиха. Тестото изобщо не можа да се разточи. Залепна и на хартията и на точилката.

Вашият коментар