Двойно шоколадови мъфини с круши

Миналата седмица си купих най-страхотните круши на света. Или поне такива ми се сториха – сладки, сочни, меки, но не прекалено, страшно ароматни. Може би наистина бях прекрасни или просто не бях яла круши отдавна. Докато се усетя изядох огромно количество, но не можех да се спра, бях като пристрастена. Добре, казах си твърдо, сега спирам, а с останалите ще направя нещо за десерт. И тъй като крушите са може би най-вкусни в съчетание със шоколад, а в същност има ли нещо, което да не е прекрасно в съчетание със шоколад, реших да направя шоколадов сладкиш с круши. И като заклета шокоманиачка не можех да мина просто със шоколадов сладкиш, трябваше да бъде двойно шоколадов –  с разстопен шоколад и с добавка от горчиво какао, за да изпъкне вкусът и ароматът на крушите максимално. Мъфините свършиха почти моментално, но все пак успях да запазя един за закуска с кафето в колата, докато чакам в безкрайното задръстване и слушам коледна песен по радиото изпята от мъж с дрезгав глас, дрънкащ на китара колкото да хване ритъма и с текст толкова неримуван и речетативен, че няма как моментално да не се влюбиш в песента и да я изслушаш докрай, широко усмихната и омазан със шоколад. Жалко, че не разбрах коя е групата. Тази сутрин, песента и мъфините сложиха началото на моето празнично настроение, на кроенето на планове за сладки и подаръци.

Адаптирано от Tartelette

Продукти за 10-12 мъфина:

125 гр. масло,  на стайна температура

3 яйца, на стайна температура

½ чаена чаша захар

80 гр натурален шоколад

3 с.л. какао

1/4 чаена чаша кисело мляко с 2% масленост

1 чаена чаша брашно

1 ч.л. бакпулвер

1 голяма круша

Приготовление:

Шоколадът се разтопява и се оставя да изстине леко

Маслото и захарта се разбиват с миксер докато станат на пухкав крем. Яйцата се добавят едно по едно като се разбива непрекъснато на ниска скорост на миксера.

Разтопения шоколад се добавя и се разбърква докато се поеме изцяло. Добавя се киселото мляко и се разбърква до еднородна смес.

В отделна купа се пресяват брашното, какаото и бакпулверът. Брашнената смес се добавя към маслената и се разбърква до пълното хомогенизиране на продуктите.

Форми за мъфини се застилат с хартия за печене или с хартиени чашки за мъфини и сместта се разпередя в тях. Крушата се обелва, махат се семките и се нарязва на тънки ивички. Парченцата круша се аранжират върху мъфините и се слагат в предварително загряа на 180 градуса фурна. Пекат се около 20-30 минути, или докато клечка за зъби забита в центъра излезе суха.

Добър апетит!

Други публикации:

Мъфини със сушени кайсии

Бърз какаов сладкиш

Шоколадови мъфини

Преди 1 година:

Туили с портокал и лешници

25 comments on “Двойно шоколадови мъфини с круши

  1. Ирина каза:

    Божествени са тези мъфини, Дани! Правила съм тази рецепта и е една от любимите ми, истинска наслада за сетивата!

    Хубави празнични дни и много коледно настроение ти желая 🙂

  2. lilia каза:

    Първо очите се напълват с формата им.Предполагам и вкуса им е прекрасен.

  3. Lety каза:

    Много са ефектни, а и обещават да са изкусителни на вкус!
    Ще пробвам при първи удобен случай.
    Дани, ти май си изстински шокохолик 🙂 Спомням си скоро едни умопомрачителни нутела мъфини, които видях при теб.

    Прекрасно предпразнично вдъхновение и настроение ти пожелавам! 🙂

  4. Dani каза:

    Дани, това съчетание наистина е умопомрачаващо 🙂
    Радвам се, че музата ти е дошла!
    Още по коледно настроение!

  5. sabinaberova каза:

    Мммм разкошни са мъфините ти Дани !
    Задължително ще се пробват . 🙂
    Сърдечни поздрави .

  6. ernesta каза:

    А аз тъкмо се колебаех между мъфините с нутела и онези с кафето,които направих и много ми харесаха. Сега съм напълно разтроена. Кажи, Даниелка, какво да правя?!

  7. elena каза:

    ооооооообожавам шоколадовите ти десерти и комбинации, ммм!

  8. Danyela каза:

    Дами, благодаря ви!
    Иринка, сещам се, твоята рецепта беше в безглутенов вариант, трябва да ги напарвя и безглутенови за проба
    Ерна, които ти се ядат – тях напарви. Мен ако питаш – тези с крушите, сега те са ми любими, защото последно тях правих 🙂
    Хубав, снежен ден!

    • ernesta каза:

      Даниела, въпросът при мен никога не е какви ми се ядат, а какви ми се правят– миризмата и вида, и съставките – според настроението. Затова предпочитам да правя сладости, а не солености. Но ще те послушам, крушови ще са.

  9. Ema каза:

    Прекрасно изглеждат, Дани 🙂
    Със сигурност вкуса им не отстъпва на външния вид!
    Поздрави и весело празнично настроение 🙂

  10. ernesta каза:

    Такааа, тестото е като пухкав крем и ми се щеше да го изям още сурово. А сега, вече готови, мога да кажа само едно продължително мммммммм. Много френско е това с крушите, Дани.

    • Danyela каза:

      Ерна, кога успя да ги направиш! Страхотна си! Благодаря ти, че винаги с таъкв ентусиазъм приготвяш рецептите от блога и че споделяш за резултата. Целувки!

  11. Няма как човек да не се почувства празнично с такава комбинация! Мъфините наистина са приказно вкусни!

  12. kulinarnimisli каза:

    Дани, вече съжалявам, че не съм в колата ти аз да дрънкам на китара. Тогава сигурно нямаше да имаш нижда от радио, а пък аз щях да имам кексче!
    Поздравявам те, много вкусно изглеждат (и са били)
    Маги

    • Danyela каза:

      Маги, искрено ме развесели! Представих си ни двете в колата как пеем, а ти свириш и си говорим за тесто, брашно и какао
      Поздрави и прегръдки!

  13. littlethingslife каза:

    Дани, много апетитно изглеждат мъфините ти!

    Гледах тази рецепта, но така и не стигнах до нея. Сега като знам, че се е получила добре, с удоволствие ще я направя догодина като се зададат отново круши на хоризонта.

    Поздрави и хубаво коледно настроение докато подготвяш подаръците!

  14. momakat каза:

    Мммммм, това трябва да се пробва задължително!

  15. Danyela каза:

    Джаджите, Ема, Момък, благодаря ви!

  16. Petya каза:

    Днес с майка ми направихме тази рецепта, и просто искам да кажа, че е разкошна! А блогът ти е страхотен, с удиволствие започвам да те следя и се радвам, че и в БГ има foodies които споделят любовта си към различни и вкусни храни 🙂
    поздрави!

    • Danyela каза:

      Петя, благодаря ти! Много се радвам, че семейно сте ги майсторили и че са ви допаднали.
      Весели празници!

  17. Валентина каза:

    Аз и моят 5 годишен племенник правим мъфините само от твоите рецепти. Но той слага и банани, и стафиди, и сладко от боровинки или ягоди или грозде, и ядки и каквото се сетим и според него стават бомбастични :))). Захар не слагаме, заради сладкото 🙂

  18. Lili каза:

    Тези мъфини са невероятно вкусни! Току що ги направих. Благодаря за споделената наслада 🙂

  19. Miglena Ivancheva каза:

    поздравления за НЕ-ВЕ-РО-ЯТ-НА-ТА РЕЦЕПТА. Признавам си-неустоими.Сега ги направих и опитахме с дъщеря ми-не мога да опиша колко съм доволна.Крушите с шоколад…..ммм…и най-важното-много са сочни.Веднага влизат в графа ЛЮБИМИ 🙂 ПОЗДРАВИ МЕГИ 🙂

Вашият коментар