Пълнени чушки

Това е най-любимото ястие на съпруга ми. В състояние е да го извади от най-дълбоката криза, подтиснатост, лошо настроение и работи по-добре от пилешка супа когато е болен. Може да изяде огромно количество пълнени чушки и после да пита за още. Нали знаете поговорката „Любовта на мъжа минава през стомаха„ – мога да я перефразирам така – „Любовта на мъжа ми минава през пълнените чушки”. Правя пълнените чушки винаги с джоджен – през зимата само със сух, през лятото винаги добавям и малко пресен за повече свежест.

Продукти за средно 2 порции (3 нормални или 1 на мъжа ми):

4 много големи чушки за пълнене или 6 със средна големина

250 гр кайма – аз ползвам 100% телешка

¼ ч.ч ориз – предпочитам от дългия бланширан ориз

1 средна глава лук, нарязан на дребно

¼ морков, нарязан на дребно

3 стръка пресен джожен

2-3 с.л олио – аз ползвах зехтин

1 щипка сух джоджен

1 ч.л. червен пипер

сол, черен пипер на вкус

Приготовление:

Чушките се почистват от опашките и семките, като се внимава да не се срежат стените им при почистването. В долния край се прави по 1 см разрез на кръст, за да може да влиза течност в чушките докато се пекат и оризът да омекне равномерно

Чушките

В малка тенджера се загрява мазнината и в нея се задушават лукът и морковът, докато лукът омекне. Добавя се каймата при непрекъснато разбъркване, за да се раздроби изцяло и да не остане на бучки. Добавя се оризът и подправките. Задушава се още 10 тина минути докато оризът започне леко да омеква.

Плънката

С малка лъжичка се загребва от плънката и се пълнят чушките, като плънката се разпределя равномерно. Нареждат се в тавичка и се налива 1 пърст вода. Пекат се в предварително загрята на 200 градуса фурна около 30-40 минути, докато чушките се запекат и оризът изглежда сварен.

Добър апетит!

Други публикации:

Печени чушки с доматен сос

Печени чушки с доматен сос

Печени домати

Печени домати

Пълнени тиквички

Пълнени тиквички

22 comments on “Пълнени чушки

  1. Ивката каза:

    и аз обожавам пълнени чушки! Не е само съпругът Ви 🙂 Ако позволите да споделя една моя „малка атйна“ при приготвянето им: не пържа каймата… когато лукът, морковите и оризът са изпържени, наливам 1/3 от водата за ориза, овкусявам с червен пипер и дърпам от котлона… тогава разбърквам с каймата… в нашето семейство така ги правим и така обичаме – променя се леко консистенцията на плънката – става някак по-стегната. Дано Ви хареса 🙂

    • Danyela каза:

      Здравейте, Ивка!

      С вашата малка тайна чушките стават страхотни – баба ми (лека и пръст) ги правеше така и аз много ги обичам по този начин. Рецептата, която е в блогът ми е на свекърва ми и по разбираеми причини мъж ми ги предпочита така 😉

  2. pepa каза:

    Относно дългия ориз – за пълнени чушки предпочитам кръглия, дългия стои някакси по-разпилян като се разреже чушката, докато кръглия е по-компактен. Но въпрос на вкус. И аз мога да изям индустриални количества пълнени чушки, не само мъжът ти:))
    А иначе поздравления за блога ти, немалко време и търпение се изисква да снимаш и да опишеш всичко.

    • Danyela каза:

      Радвам се, че блогът ми ти е допаднал! Вкусните неща за хапване са ми хоби и ще се радвам, ако успявам да предам любовта ми към храната и на читателите

  3. Dani каза:

    И ние много ги обичаме -и постни ,и с кайма .И аз ги правя като свекърва ти,но с удоволствие ще опитам и другото предложение.

  4. Ивайло каза:

    Браво, много ми харесва блога

  5. Danyela каза:

    Благодаря!

  6. Tsveti каза:

    Mnogo hubava recepta, priqtelqt mi ne e balgarin i ne „qde6e“ 4u6ki, no sega gi obojava 🙂 Ura za balgarskite jeni i balgarskata kuhnq, prodaljavaite i receptite, az 6te 4eta i gotvq 🙂

    • Danyela каза:

      Tsveti, страхотно е че си успяла да зарадваш вкусничко твоят приятел. Благодаря за доверието да приготвиш чушките точно по рецепта от моя блог
      Поздрави!

  7. Ivan каза:

    Тъи като тази година ще съм на работа на коледа през ноща а маика ми не обича посно смятам да я зарадвам с тази рецепта дано да стане че не съм много по готвенето но ми е тъжно че я оставям сама на празника и искам да се зарадва :Д наи много да припадне ако разбере че аз съм готвил МЕРСИ дано да станат ще пиша след празника 🙂

    • Danyela каза:

      Ivan, ще чакам да се похвалиш! Страхотна инициатива от твоя страна да зарадваш майка ти.
      Поздрави!

  8. Ivan каза:

    Станаха страхотни МЕРСИИИИ даже маика ми не ги е правила толкова вкусни много съм очарован . Сега ще ги правя пак само едно мага да кажа като промяна което направих . Почиствам чушките и ги замразявам , и когато плънката е готова ги вадя от хладилника и както са замразени ги пълня и ги слагам във фурната стават сякаш по меки и я няма тази досада да махаш луспата директно хапваш !!! Иначе много се запалих като станаха маи ще се зарибя да готвя вчера правих парфе малко криво стана ама на вкус бомба :Д

    • Danyela каза:

      Иван, страхотно е, че готвенето ти е допаднало толкова. Наистина може да е страхотно хоби и развлечение и освен това е вкусно.
      Поздрави!

  9. Ник каза:

    Още един доволен коментар – чушките са все още във фурната, но досегашния ми опит с рецепти от блога сочи, че ще станат страхотни :)) А и за първи път правя нещо пълнено и не ми остава/недостига плънка! Всичко беше до последната лъжичка, както винаги. Истинско удовлствие е да готвя по рецепти от тук!

  10. Danyela каза:

    Ник, много сте мила! Дано чушките са оправдали очакванията ви!
    Сърдечни поздрави!

  11. Димитрина Боева каза:

    Здравейте!
    Колкото повече разглеждам сайта Ви, толкова повече го харесвам. Най много ми допада подробното и точно описание на изработването на всяка рецепта. Малките детайли които обикновинно се пропускат в кулинарните сайтове. Прекрасните снимките и увода който създава особена атмосфера на доволство, ситост и желание и ти да опиташ! И да споделиш…
    И аз искам да споделя с Вас една малка тайна съставка на пълнените чушки, която научих от 90-годишната баба на мъжа ми. В плънката тя винаги слагаше 1-2 шепи ситно нарязано бяло зеле. Задушаваше го заедно с другите зеленчуци.

  12. Danyela каза:

    Димитрина, много ви благодаря за милите думи, както и за споделените рецепти както в блогът, така и на мейлът ми
    Сърдечни поздрави!

  13. Току-що тествах рецептата в микровълнова на 100% (900W) за 10мин и станаха също толкова хубави, както и на фурна. Ако е комбинирана и после се пусне един грил за 2-3мин – още по-добре :))
    Поздрави!

  14. хиксена каза:

    Аз също слагам каймата като махна ориза от котлона .Става наистина по стегнато.Иначе рецептата ми е същата само че двойно количество защото много ги обичаме.

  15. erulan каза:

    чушките добре ама соса къде е , аз обичам бешамел и лимонов сок

  16. erulan каза:

    дани може ли да направиш със куртова капия има сега тайландски ориз и с телешка кайма

Вашият коментар