Овесени блокчета със сушени плодове, ядки и сусамов тахан

Напоследък установих, че ям твърде малко млечни и калцият е взел да ми липсва в менюто. Неизвестно защо все забравям да си отрежа сирене или да си купя кисело мляко. Прясно мляко пия рядко, понякога с кафето. Странно нещо е човек, когато нещо му е забранено или ограничено задължително иска да яде в огромни количества от него, а после забравя. След като се роди синът ми, известно време трябваше да огранича млечните, заради предполагаемата му чувствителност към тях. Тогава страдах неимоверно, че не мога да пия мляко. Но най-много от всичко ми липсваше маслото. Мисля, че без масло, вкусът на храната не е същият, особено на сладкишите. Ако в България бяха разпростарнени групите за взаимопощ, сигурно щях да съм член на „Анонимните маслохолици” и щях да се представям като „Здравейте, казвам се Даниела и съм пристрастена към маслото. Понякога използвам повече от 2 големи опаковки дневно…” 🙂

Реших да компенсирам калция, като приемам повече сусам и сусамов тахан. Сусамът е много полезен, и освен голямото съдържание на калции е богат и на желязо, магнезий, манган и мед.  Вкусът на сусамовият тахан не ми особенно любим натурален, освен ако не е включен в Баба гануш или сос Тахини. Може би, ако го включа в сладкиш….Много често в къщи правя овесени блокчета с мед и кафява захар . Много ми допада вкусът им, удобни са за бърза закуска или пък да ги занеса в офиса за следобедното кафе. Помислих си, ами ако направя овесени блокчета със сусамов тахан и прибавя кандензирано мляко, с идеята при печенето да придаде леко карамелен вкус. Добавих сусам на семена, бадеми, фурми, сушени кайсии, ленено семе и стафиди. Комбинацията от ядки и плодове може да бъде произволна и според вкусът ви.

Продукти за тава с с размери около 24 на 35 см

 

2 чаени чаши овесени ядки

1 консерва подсладено кондензирано мляко – 400 грама

2 с.л. сусамов тахан

2 чаени чаши ядки и сушени плодове, нарязани на дребно

Използвах:

7-8 фурми

7-8 сушени кайсии

около 100 гр сурви бадеми

3-4 супени лъжици стафиди

3-4 супени лъжици сусам

3-4 супени лъжици ленено семе

половин шоколад

Приготовление:

Овесените ядки, сушените плодове, сусамовия тахан, ядките, шоколадът и кондензираното мляко се размесват добре в голяма купа.

Тавата, в която ще печете, се застила с хартия за печене, сместа се изсипва, притиска се и се заглажда с лъжица.

Пече се около 35-40 минути, или докато се зачерви в предварително загрята на 180 градуса фурна.

Добър апетит!

Други публикации:

Овесени блокчета със сушени плодове и ядки

Детски овесени блокчета без захар

Тарт с ягоди, заквасена сметана и маскарпоне

14 comments on “Овесени блокчета със сушени плодове, ядки и сусамов тахан

  1. Dani каза:

    Честит празник, Дани 🙂
    Забрави шоколада в любими!
    А това е прекрасна идея и за мен, защото аз не пия прясно мляко, сутрин закусвам кисело с овесени ядки,
    приготвено от вечерта, а салатата поръсвам със суров сусам.
    Но предложението ти е доста енергийно и спокойно може да замести едно похапване!
    Поздрави, целувки за малкия сладур и успешна седмица!

  2. Eoc каза:

    Дани, допада ми идеята ти. Консервата кондензирано мляко от колко мл е?

  3. Danyela каза:

    Еос, Дани, Честит празник!
    Еос, кондензираното мляко консерва от 400 грама, извинявам се за пропуска, редактирах и рецептата
    Дани, хихи, вярно забравих шоколада 🙂

  4. Dimitrana S. каза:

    Изглеждат превъзходно, Даниела!
    Как ми се прищяхаааа.. ами сега?! 😀

    Поздрави сърдечни от мен, Даниела и пожелание за спорна, здрава и все така вкусна нова седмица 🙂

  5. littlethingslife каза:

    Даниела, това е много хубава рецепта за нещо, което да си хрускаме като ни се прияде сладко. А то не само сладко, но и здравословно. Поздрави и лек старт на работната седмица!

  6. Luluto каза:

    Задължително ще пробвам! Аз много често правя овесени блокчета и това ми е един от любимите десерти. Твоята рецепта е по- различна и си заслужава да се опита

  7. Albizia каза:

    Аз съм пристрастена към сусамовия тахан, но винаги съм го използвала само в сладкия му вариант – с меласа, с мед, в киселото мляко с овесените ядки… Може би все някога трябва да опитам и хумус или фалафели за разнообразие. Тези блокчета обаче изглеждат невероятно и като че ли засега ще остана на сладка вълна 🙂 . Благодаря за рецептата!

  8. Danyela каза:

    Дими, littlethingslife, Lulu, Albizia, благодаря ви за комплиментите!
    Albizia, сусамовият тахан в солено ястие също е доста вкусен. Аз пък трябва да го опитам с меласа
    Хубав и усмихнат ден!

  9. Tedy каза:

    Много са вкусни, Даниела!
    Благодаря и лек уикенд

    • Danyela каза:

      Благодаря, Теди!
      Днес си готвила доста неща, ако съдя от коментарите ти. Ти си героиня в тази горещина!
      Хубава неделя!

  10. angelv каза:

    Благодаря за рецептата! Станаха чудни блокчета и свършиха за около 3 дни 🙂

  11. Веси каза:

    Днес бе мой ред да ги направя:)Само ще споделя,че замених кондензираното мляко със същото количество подсладено със захар прясно мляко.Вкусотияяяя…:)

  12. Lora каза:

    Вчера ги направих и станаха страхотни. Благодаря за рецептата!

Вашият коментар